2421
Sök

Onödig / korkad info i bilannonser

Evildan
11 juli 2011
Trådstartare
Jorsten skrev:
killercow skrev:
AirOne skrev:

Tror hellre på tidigare teori, att den helt enkelt skurit eller nåt liknande.
Gårddagens skotrar håller fasen bättre än dagens känns det som.

Fattar inte hur denna annonsen passar in i tråden riktigt?

Hur kan det vara korkad/onödig info att han bytt en kolv på skotern han säljer?

För att det står längst ner i annonsen att skotern har aldrig krånglat!

Tråden heter?
snöskoterannonser räknas in bland bilannonser uppe i norr?

376 Inlägg
11 juli 2011
Jaja, sorry då.. Var mer själva upplägget jag syftade på. sedan vad som såldes var ju lite skitsamma tyckte jag.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Evildan
11 juli 2011
Trådstartare
Jorsten skrev:
Jaja, sorry då.. Var mer själva upplägget jag syftade på. sedan vad som såldes var ju lite skitsamma tyckte jag.

köper det, kunde int låta bli bara.
klart korkad annons!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 juli 2011
Igår var jag och tittade på en bil av årgång -99 med bra däck som skulle vara fin. Bilen var billig som fan pga kuggad besiktning & elfel i larmet så att den bara startar ibland. Priset på 2K kändes helt ok men när jag kom dit så visade det sig att damen inte ens visste vad hon sålde, bilen var ju för fan en -89.
Ovanpå detta så var ju däcken iofs fina men de var ju olika varenda ett! Dessutom var den så rostig under att det knappast kan vara lönt att göra bil av den igen.
Detta var visserligen ingen annons utan djungeltelegraf, men det säger en del om hur upplysta en del människor är. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Pfffft
906 Inlägg
13 juli 2011
Woogensea skrev:
Folk som skriver att det finns stolsvärme,elspeglar,elhissar osv på bilar med relativt ny årsmodell. Vafan, det är väl mer eller mindre standard idag, bättre då att skriva om det  INTE FINNS.

min SRT-4 hade alla möjliga tillägg i sin annons.
Finns dittan, de finns dattan, otroligt fräsch.
Ja de får jag la fan hoppas på 200+ bil samt 08 -.-'

håller med, skriv vad som INTE finns och sluta fylla ut med de uppenbara

Umadbro?

2 982 Inlägg
13 juli 2011
Cizla skrev:
Woogensea skrev:
Folk som skriver att det finns stolsvärme,elspeglar,elhissar osv på bilar med relativt ny årsmodell. Vafan, det är väl mer eller mindre standard idag, bättre då att skriva om det  INTE FINNS.

nej jag måste tyvärr säga att man skriver det som Finns... dvs det som finns utöver det som behövs för att kunna köra bilen.
man skriver ju inte att bilen har ratt, nav motor etc. men utrustning skriver man gärna dit! JA

Pfffft
906 Inlägg
13 juli 2011
Rock-Star skrev:
Cizla skrev:
Woogensea skrev:

nej jag måste tyvärr säga att man skriver det som Finns... dvs det som finns utöver det som behövs för att kunna köra bilen.
man skriver ju inte att bilen har ratt, nav motor etc. men utrustning skriver man gärna dit! JA

Det är lite moment 22 där, antingen eller liksom.
Helt beroende vad dom skriver om som du säger - men jag kan bara utgå från annonsen på min bil då den är färskast i mitt minne och där ingick det en heeel del överinfo som kändes onödig och utfyllande

Umadbro?

Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
Woogensea skrev:
FL3JM skrev:
Hade ju varit bättre om blocket hade en lite smidigare bil-annons-sida. Lite som Mobile.de, där kryssar man ju i vilka grejjer man vill ha och då har annonsörerna fått markera precis vilken utrustning bilen har, allt från elhissar till analvärmare.

Word! Fattar inte heller varför dom är så lama på blocket....Fan, deras utveckling står ju still. Är ju egentligen en skitsida.

Samma sak är det med vissa bilhandlare, var på Mercedes för ett tag sen och pratade, säljaren visade upp en bil och då frågade jag "Vad finns det för extra utrustning på den här" han svarade " Jo det finns en del! Elhissar, luftkonditionering, blinkers, reservhjul, första hjälpen kit, fälgar, stötdämpare, centrallås"

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

killercow
13 juli 2011
Trådstartare
1EVOXIN1 skrev:
Woogensea skrev:
FL3JM skrev:
Hade ju varit bättre om blocket hade en lite smidigare bil-annons-sida. Lite som Mobile.de, där kryssar man ju i vilka grejjer man vill ha och då har annonsörerna fått markera precis vilken utrustning bilen har, allt från elhissar till analvärmare.

Word! Fattar inte heller varför dom är så lama på blocket....Fan, deras utveckling står ju still. Är ju egentligen en skitsida.

Samma sak är det med vissa bilhandlare, var på Mercedes för ett tag sen och pratade, säljaren visade upp en bil och då frågade jag "Vad finns det för extra utrustning på den här" han svarade " Jo det finns en del! Elhissar, luftkonditionering, blinkers, reservhjul, första hjälpen kit, fälgar, stötdämpare, centrallås"

Reserv hjul är nu mera inte standard utrustning. brukar endast följa med ett rep.kit ibland inte ens de

killercow
13 juli 2011
Trådstartare
Cizla skrev:
Woogensea skrev:

Om man börjar skriva vad som inte finns så är det knappast säljande längre. å ska man utgå från vad som var fullutrustning när den byggdes isåfall?

jag hatar när det står fullutrustad minus de å de å de.

Men klart de känns onödigt nämna elhissar ac airbag mm på en 2 år gammal bil för 200+

killercow
13 juli 2011
Trådstartare
folk som kallar 20 år gamla dussin bilar för "unika samlarobjekt" oftast i nåt skick dom kallar orört

* Studerande *
563 Inlägg
13 juli 2011
Något som faller mig EJ i smaken & som stör mig är säljarens okunskap i det svenska tal/skriftspråket.

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 juli 2011
Ljepone skrev:
Något som faller mig EJ i smaken & som stör mig är säljarens okunskap i det svenska tal/skriftspråket.

Men då fortsätter man inte läsa smile

Folk som inte orkar rättstava sin annons med någon av alla möjligheter som finns tillgängliga orkar eller förstå inte heller att sköta sin bil. Så resonerar jag.

killercow
13 juli 2011
Trådstartare
tackar google chrome för jag slipper stava fel. de absolut roligaste är att de markerar både google och chrome som felstavat

Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
killercow skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Woogensea skrev:

Reserv hjul är nu mera inte standard utrustning. brukar endast följa med ett rep.kit ibland inte ens de

Tror reservhjul finns på samtliga E-Klass, han nämnde även en del annat som airbag och att bilen var krock testad.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 juli 2011
1EVOXIN1 skrev:
killercow skrev:
1EVOXIN1 skrev:

Tror reservhjul finns på samtliga E-Klass, han nämnde även en del annat som airbag och att bilen var krock testad.

Men det känns väl jävligt skönt ändå att få veta att bilmodellen har blivit godkänd i krocktest tongue

Eller vänta nu, just det exet kanske krockades i Euro NCAP och lagades upp igen... wink
Senast redigerat av Andromeda (13 juli 2011)

* Studerande *
563 Inlägg
13 juli 2011
Andromeda skrev:
Ljepone skrev:

Folk som inte orkar rättstava sin annons med någon av alla möjligheter som finns tillgängliga orkar eller förstå inte heller att sköta sin bil. Så resonerar jag.

Jo, ligger i nåt det med smile.

"Som de bäddar, får de ligga" cool

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 juli 2011
Ljepone skrev:
Andromeda skrev:
Ljepone skrev:

Jo, ligger i nåt det med smile.

"Som de bäddar, får de ligga" cool

Jag hoppas inte de får ligga för vår framtids skull hmm

Japanese Engineering
690 Inlägg
13 juli 2011
Andromeda skrev:
1EVOXIN1 skrev:
killercow skrev:

Men det känns väl jävligt skönt ändå att få veta att bilmodellen har blivit godkänd i krocktest tongue

Eller vänta nu, just det exet kanske krockades i Euro NCAP och lagades upp igen... wink

Haha big_smile

Jo kanske det han menade, riktigt fint lagat!
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (13 juli 2011)

killercow
14 juli 2011
Trådstartare
ang. de här med att vissa måste ha med en anledning i annonsen varför dom säljer bilen, så hittade jag en kul idag.

längst upp i annonsen: Säljes då vi ej behöver 2 bilar längre.

Nästan längst ner i annonsen: bytes gärna mot annan kombi

Sök