4632
Sök

Onödig / korkad info i bilannonser

Trucker
2 710 Inlägg
13 september 2011
whoiswho skrev:
Dieselsmurfen skrev:
whoiswho skrev:
No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

Glöm inte klassikern Sterio. Ofta har bilar också dragkrock och tacklucka. Även personer med ursvensk härkomst stavar ibland åt helvete helt enkelt.

hahaha, jag vet jag vet:D Men det kändes så komiskt bara:D

dragkrock och tacklucka kändes ju jävligt stabilt:D haha, ne det är humor!

Utlänningar e klockrena på allt de dära tongue

Fart missbrukare

445 Inlägg
14 september 2011
Pröva och skriv "Röst" på blocket och kolla hur många träffar ni får:D

5 198 Inlägg
14 september 2011
BMWgrabben skrev:
whoiswho skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Glöm inte klassikern Sterio. Ofta har bilar också dragkrock och tacklucka. Även personer med ursvensk härkomst stavar ibland åt helvete helt enkelt.

skulle ändå tro att felstavningarna är 70 % rent slarv av svenskar ..spec.. sterio, dragkrock,backlucka och tacklucka

142 Inlägg
14 september 2011
whoiswho skrev:
No offence nu! Men när det är en person med utländsk bakgrund så stor det typ alltid "Röst" istället för Rost! Seriöst har dom kommit överrens om att det ska heta just "Röst"big_smile Jag har som sagt kollat på blocket varenda dag den senaste månaden efter bil och dessa annonser dyker upp oftare än man tror:D

kanske han bröt med utländsk rost då ha ha

Självlärd
3 083 Inlägg
14 september 2011
gamlingen skrev:
BMWgrabben skrev:
whoiswho skrev:

skulle ändå tro att felstavningarna är 70 % rent slarv av svenskar ..spec.. sterio, dragkrock,backlucka och tacklucka

backhjul är ju en annan

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

5 198 Inlägg
14 september 2011
Volvo142_73a skrev:
gamlingen skrev:
BMWgrabben skrev:

backhjul är ju en annan

Eller Resehjul

1 067 Inlägg
14 september 2011
940R skrev:
När det står OBS bilen är skiten på bilden(er) Hmm varför läggar man ut?
Eller folk som får för sig att sälja bilen en mörk regnig kväll och öppnar knappt dörren för att sedan ta mycket tvivelaktiga mörka/blixt bilder på deras bil?

Sålde förra bilen tidigt på våren..  2 meters snödrivor med barmark på vägen..   Går inte att ta sig utanför spolhallen utan att skita ned bilen..   Så det blev en Nästan nytvättad bil på bild..  I dagsljus.

???
661 Inlägg
15 september 2011
Andromeda skrev:
_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

Bytespris som är högre?

Hade jag haft en bil jag kunde tänka mig att lika gärna byta bort som sälja skulle jag också vilja ha ett lite högre värde för bilen jag tar i byte. Man vet vad man har, men inte vad man får. Och bytesaffärer med lite äldre bilar brukar sluta med att man får lite "fix" på köpet, medvetet som omedvetet.

enligt mig är det ingen skillnad på att byta till sig en bil mot att köpa en, är man inte nöjd så tackar man nej om det är brister.
Att man inte vet vad man får gäller ju faktist om man köper en bil med wink

2 140 Inlägg
15 september 2011
_Tony_ skrev:
Andromeda skrev:
_Tony_ skrev:
"bränslesnål diesel" inte onödig men fan så kul haha

ja stör mig på att folk har ett pris på bilen och ett bytespris.....WHY!!!!
annonser utan bild helt eller mörk bild/skitig bil....

Bytespris som är högre?

Hade jag haft en bil jag kunde tänka mig att lika gärna byta bort som sälja skulle jag också vilja ha ett lite högre värde för bilen jag tar i byte. Man vet vad man har, men inte vad man får. Och bytesaffärer med lite äldre bilar brukar sluta med att man får lite "fix" på köpet, medvetet som omedvetet.

enligt mig är det ingen skillnad på att byta till sig en bil mot att köpa en, är man inte nöjd så tackar man nej om det är brister.
Att man inte vet vad man får gäller ju faktist om man köper en bil med wink

kan bero på att man hellre tar cash än ett byte, därför sätter man högre bytespris smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

715 Inlägg
24 september 2011
killercow skrev:
Dieselsmurfen skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes_Benz_A140_98_35833876.htm?ca=15&w=1

Uppenbara lögner kan vara lite störande... Att en bil som drar minst 0.75 helt plötsligt skulle klara sig på 0.5 liter milen lär ju inte öka på säljarens chanser att bli av med den?

Har du inte märkt att ca varannan bil som ligger på blocket drar 0,5l/milen hmm

Och det är ju faktiskt inte bara privatannosörer som är duktiga på att skryta om bränsleförbrukning. Kollar man på nybilar som testas av biltidningar eller liknande så drar dem också en hel del mindre är vad det anges

6 Inlägg
29 september 2011
ang annonser som det står "talar endast svenska" "inga däcksparkare" "inga prutare". Inget ont om utlänningar men dom jag haft och göra med i affärsväg har varit ett helvete rent ut sagt.

kom ihåg tidigare i år när jag skulle sälja en volvo 850 för 7000kr, det börjar med att han ringer kl 15.00 på dagen och frågar lite och sedan tackar för sig, sedan ringer han kl 21.00 och säger "jag är i (ort) nu, vart kan du komma?" helt oannonserat en lördag kväll. 

Vi åker ner o möter honom och hans vän samt 3 barn, dem kollar, provkör och klagar på det mesta, trots att vi berättat alla fel över telefonen och att de är därför vi säljer den billigt.

Han bestämmer sig för att han ska köpa bilen, och säger då.. "jag har inga pengar med mig, kan jag skicka när jag kommer hem?" jag svarade honom att jag inte gör affärer på det viset, och vem fan åker 10+ mil och kollar på en bil utan pengar?

dem åkte hem och sa att dem skulle åka hem och hämta pengar, sedan smsar dem till mig och säger att dem kommer vid 10 på förmiddagen dagen efter,  får ett samtal kl 08.00 och då stog dem på samma plats så vi åkte ner med bilen.

när de va dags för betalning och vi hade kommit överens om 7000 dagen innan så säger han " vi gör så här " så räknar han upp 6700kr och säger du får såhär.. för jag måste ha bensin..  då sa jag, men jag då? jag har åkt hit ner på en lördags kväll för att du skulle titta på bilen, vem betalar min bensin?  då får jag svaret: "jag har inget kort"

men jag ville bara bli av med bilen så jag tog det för att slippa mer krångel.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
29 september 2011
Keka skrev:
ang annonser som det står "talar endast svenska" "inga däcksparkare" "inga prutare". Inget ont om utlänningar men dom jag haft och göra med i affärsväg har varit ett helvete rent ut sagt.

kom ihåg tidigare i år när jag skulle sälja en volvo 850 för 7000kr, det börjar med att han ringer kl 15.00 på dagen och frågar lite och sedan tackar för sig, sedan ringer han kl 21.00 och säger "jag är i (ort) nu, vart kan du komma?" helt oannonserat en lördag kväll. 

Vi åker ner o möter honom och hans vän samt 3 barn, dem kollar, provkör och klagar på det mesta, trots att vi berättat alla fel över telefonen och att de är därför vi säljer den billigt.

Han bestämmer sig för att han ska köpa bilen, och säger då.. "jag har inga pengar med mig, kan jag skicka när jag kommer hem?" jag svarade honom att jag inte gör affärer på det viset, och vem fan åker 10+ mil och kollar på en bil utan pengar?

dem åkte hem och sa att dem skulle åka hem och hämta pengar, sedan smsar dem till mig och säger att dem kommer vid 10 på förmiddagen dagen efter,  får ett samtal kl 08.00 och då stog dem på samma plats så vi åkte ner med bilen.

när de va dags för betalning och vi hade kommit överens om 7000 dagen innan så säger han " vi gör så här " så räknar han upp 6700kr och säger du får såhär.. för jag måste ha bensin..  då sa jag, men jag då? jag har åkt hit ner på en lördags kväll för att du skulle titta på bilen, vem betalar min bensin?  då får jag svaret: "jag har inget kort"

Jag säger då det. Man blir bara så trött på såna personer!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

///R-Rated
519 Inlägg
30 september 2011
Vettemannen skrev:
Keka skrev:

/Benny

Ett nyckelord i detta är "Personer" Visst gör människor affärer på olika sätt runt om i världen och vissa sticker ut mer än andra. Jag har aldrig skrivit en liknande text i mina annonser ("talar endast svenska" "inga däcksparkare" "inga prutare") jag har heller aldrig råkat ut för några "konstiga" utlänningar.
Undrar om de i övriga Europa skriver talar endast X språk smile? Jag har svårt att tänka mig det iallafall.
Men jag har haft fel tidigare.
Personer som skriver enligt ovan visar enligt mig (endast mig) tecken på osäkerhet.
Ta diskussionen om den kommer! Säg ifrån, kanske med glimten i ögat?

Nu åter till det jag skulle skriva. Säljare som lägger ut annonser men inte vet hur man svarar i telen är nått av de värsta jag vet och inte tala om alla de bluffanonnser som kommer ut då och då!

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

6 Inlägg
30 september 2011
nikotino skrev:
Vettemannen skrev:
Keka skrev:

/Benny

Ett nyckelord i detta är "Personer" Visst gör människor affärer på olika sätt runt om i världen och vissa sticker ut mer än andra. Jag har aldrig skrivit en liknande text i mina annonser ("talar endast svenska" "inga däcksparkare" "inga prutare") jag har heller aldrig råkat ut för några "konstiga" utlänningar.
Undrar om de i övriga Europa skriver talar endast X språk smile? Jag har svårt att tänka mig det iallafall.
Men jag har haft fel tidigare.
Personer som skriver enligt ovan visar enligt mig (endast mig) tecken på osäkerhet.
Ta diskussionen om den kommer! Säg ifrån, kanske med glimten i ögat?

Nu åter till det jag skulle skriva. Säljare som lägger ut annonser men inte vet hur man svarar i telen är nått av de värsta jag vet och inte tala om alla de bluffanonnser som kommer ut då och då!

anledningen till inlägget var att visa varför folk antagligen skriver ut sånt i annonserna för att de förmodligen vart med om samma, det står inte att jag gör det.

ang ditt inlägg

jag tycker man ska ha respekt för andra människor och det har man inte om man dyker upp 21.00 oannonserat på en lördag kväll oavsett härkomst, och dem fick allt veta det, men nu var det så att jag var i stort behov av pengar i de läget annars hade jag inte sålt bilen till dem.

har sett det några gånger nu, bara slarv men ändå tongue
De skriver "endast telefonkontakt", "lånad mail" o.s.v.

Men sen finns det inget telefonnummer i annonsen roll

Verkar vara "gubbar" som gör misstaget, så tycker lite synd om dem när de inte kommer att få ett enda samtal om det de vill sälja hmm

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Finraggare
2 381 Inlägg
1 oktober 2011
Jag gjorde bommen att lägga ut både mobilnummer och regnummer i min annons. Började ringa 23.45, pågick till 02.30 då jag stängde av luren. Då började det ringa på hemnumret tills jag drog ur telefonen. 07.00 ringde det på dörren och en herre i skinnjacka och lackdojor erbjöd halva priset för bilen kontant...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

fälg fantast
1 086 Inlägg
1 oktober 2011
kameramannen skrev:
Jag gjorde bommen att lägga ut både mobilnummer och regnummer i min annons. Började ringa 23.45, pågick till 02.30 då jag stängde av luren. Då började det ringa på hemnumret tills jag drog ur telefonen. 07.00 ringde det på dörren och en herre i skinnjacka och lackdojor erbjöd halva priset för bilen kontant...

hahahhahha

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Finraggare
2 381 Inlägg
1 oktober 2011
Btw, bilen är fortfarande till salu...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 oktober 2011
kameramannen skrev:

Hade ha möjligtvis flottigt hår, polisonger, byxor med pressveck och en risig MB? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Trucker
2 710 Inlägg
1 oktober 2011
kameramannen skrev:

Den va bra big_smile

Fart missbrukare

Sök