Keka skrev:
ang annonser som det står "talar endast svenska" "inga däcksparkare" "inga prutare". Inget ont om utlänningar men dom jag haft och göra med i affärsväg har varit ett helvete rent ut sagt.
kom ihåg tidigare i år när jag skulle sälja en volvo 850 för 7000kr, det börjar med att han ringer kl 15.00 på dagen och frågar lite och sedan tackar för sig, sedan ringer han kl 21.00 och säger "jag är i (ort) nu, vart kan du komma?" helt oannonserat en lördag kväll.
Vi åker ner o möter honom och hans vän samt 3 barn, dem kollar, provkör och klagar på det mesta, trots att vi berättat alla fel över telefonen och att de är därför vi säljer den billigt.
Han bestämmer sig för att han ska köpa bilen, och säger då.. "jag har inga pengar med mig, kan jag skicka när jag kommer hem?" jag svarade honom att jag inte gör affärer på det viset, och vem fan åker 10+ mil och kollar på en bil utan pengar?
dem åkte hem och sa att dem skulle åka hem och hämta pengar, sedan smsar dem till mig och säger att dem kommer vid 10 på förmiddagen dagen efter, får ett samtal kl 08.00 och då stog dem på samma plats så vi åkte ner med bilen.
när de va dags för betalning och vi hade kommit överens om 7000 dagen innan så säger han " vi gör så här " så räknar han upp 6700kr och säger du får såhär.. för jag måste ha bensin.. då sa jag, men jag då? jag har åkt hit ner på en lördags kväll för att du skulle titta på bilen, vem betalar min bensin? då får jag svaret: "jag har inget kort"
men jag ville bara bli av med bilen så jag tog det för att slippa mer krångel.