La ut en tråd förut pga det var fel på bilen men det är löst men vet ej hur man ta bort inlägg...
Men nu till felet.. igår när jag var ute och körde så märkte jag att bilen gick dåligt.. vibrerade som en v8 Idag har jag lokaliserat felet och cylindern närmast luftburken alltså (5an) om jag uppfattat de rätt, den har typ nästan ingen kompression kanske 0.7 när man varvar upp den lite.
Kan det vara en ventil som fastnat? Har hört att dom kan göra det på 850in .. eller någon annan som har ngn bra gissning vad det kan vara.
Ska riva upp ventil(kåpan) imorgon och kika, något jag behöver veta vore det bra om ngn som kan berättar..
Som jag har hört så ska man fylla lite olja i cylindern och veva runt lite på starten utan bränsletryck & tändning. Som sagt det här är inget jag har stenkoll på utan jag har fått det berättat för mig av människor som har tjänat pengar på detta och inte kan låta bli att skryta.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Kan det vara en ventil som fastnat? Har hört att dom kan göra det på 850in.
Dem kan inte fastna såvida man inte lyckas med nåt spektakulärt då. Då ska du i så fall fått att ventilen nypt i styrningen, fjädern gått av eller nåt i den stilen. Avsevärt mycket troligare att det är kolvringana som inte gör sitt. Prova att ta ur stiftet och hälla i en matsked olja och ta ett nyt kompressionsprov. Blir det bättre beror det på kolvringarna. Och då kan man prova med att köra och prova på lite olika varv och belastningar för att få dem att vibrera loss.
DaaN_ skrev:
Ska riva upp ventil(kåpan) imorgon och kika, något jag behöver veta vore det bra om ngn som kan berättar..
Det finns ingen ventilkåpa. Tar du av överdelen på toppen (carriern) så lossnar kammar och allt efetrsom överdelen av toppen också är överfallen för kammarna.
Kan det vara en ventil som fastnat? Har hört att dom kan göra det på 850in.
Dem kan inte fastna såvida man inte lyckas med nåt spektakulärt då. Då ska du i så fall fått att ventilen nypt i styrningen, fjädern gått av eller nåt i den stilen. Avsevärt mycket troligare att det är kolvringana som inte gör sitt. Prova att ta ur stiftet och hälla i en matsked olja och ta ett nyt kompressionsprov. Blir det bättre beror det på kolvringarna. Och då kan man prova med att köra och prova på lite olika varv och belastningar för att få dem att vibrera loss.
DaaN_ skrev:
Ska riva upp ventil(kåpan) imorgon och kika, något jag behöver veta vore det bra om ngn som kan berättar..
Det finns ingen ventilkåpa. Tar du av överdelen på toppen (carriern) så lossnar kammar och allt efetrsom överdelen av toppen också är överfallen för kammarna.
okej, men tack för svaren! ska testa de där med oljan!
Dålit komp beror ju ofta på packningen men hur är det med kolvarna i 850?
Kolvarna brukar hålla för det mesta så länge det inte spikar. Annars är det ringarna som antingen sitter fast elelr inte har tillräckligt med olja på sig för att täta vilket kan bero på slitna cylinderlopp
Dålit komp beror ju ofta på packningen men hur är det med kolvarna i 850?
Kolvarna brukar hålla för det mesta så länge det inte spikar. Annars är det ringarna som antingen sitter fast elelr inte har tillräckligt med olja på sig för att täta vilket kan bero på slitna cylinderlopp
Jo jag kan ju tänka mig att de här bilarna lider av en del problem, tunga gasfötter i många år & mil sätter sina spår.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...