Skulle kolla på en Polo i Jönköping. Åkte upp dit på kvällen efter jobbet, när vi kommer dit har handlaren för det första kört ut den i mörkret när han annars hade en fin bilhall inne. Tänkte inte så mycket på det, kollade runt på den och såg att den vart riktigt dåligt rostlaga i skärmkanter mm, samtidigt kommer den fram en äldre herre till oss och frågar om vi ska köpa en bil av den här handlaren.
- Ja det tänkte vi, svarade jag
- Se upp, han är en skojjare den här killen, vi håller på att polisanmäla honom nu.
- Jasså? Vådå? sa jag.
Då hade tydligen deras bil rasat och såvidare, de hade haft ett rejält bråk osv tydligen.
Vi satte oss i bilen fort som fan och åkte därifrån innan han kom ut till oss. Varpå han ringer upp oss och undrar vart vi är och jag bara svarar att jag fått förhinder och inte kunde komma. Han blir lite sur och säger att han bara hållt öppet för oss (var kvällen innan nyårsafton men han hade ju nyss blåst ett annat par, det kunde han ha öppet för). Helt plötsligt kläcker han ur sig:
- Vad har du för bank då?
- Hur så?! frågade jag.
-Tänkte du kunde föra över pengarna till mig så kommer en kollega ner till er med bilen imorgon sa han då.
Jag bara skrattade åt honom men ju längre samtalet pågick ju mer hotfull blev han bara. Till slut blev man ju lite sådär smårädd när han drog igång att vi bara jävlades med honom och han visste vårt nummer och kunde få reda på mer om oss som han sa. Blev ingen affär där iaf
Och har inte sett hans annonser mer på blocket senaste året iaf