Blekingebilradio tipsade om dom basarna, fast dom finns ju med enkel spole också. Men mina tankar var att koppla ner spolarna till 2ohm o sen parallellkoppla ner till 1ohm i steget. Jag hör nog lite till den gruppen som tittar blint på effekten.. Beror nog på att man saknar kunskap!
Själv tycker jag det är lite synd att använda en sådan välljudande bs som den ändå är, att koppla ner den/dem till 1ohm. Enligt mej så är dessa basar som är mer byggda för välljud en dB. men men, man gör självklart som man själv vill
Okej, mjo jag har inte så stor koll på hur vissa basar låter.. Det jag är ute efter är en relativt fysisk bas som spelar hyfsat högt och med det menar jag kanske runt 120-130db. En tight o djup bas.
Svårt att veta vad du tycker är go bas, men jag har Magnat och tycker dem är trevliga. Funkar både till välljud och att spela lite högre volym med, fast fortfarande låter Men som sagt, svårt att ge råd..bästa rådet som bruka ges, försök skaffa en bas som du själv kan lyssna på innan köp, oavsett om man rekomenderar dej en bas för hur mycke som helst och som har fått bra i tester, du kanske tycker den låter skit
Tycker dock att du börjar i fel ände. Börja med ett bra monterat bra framsysten, dämpa bilen och gå därefter på basen.....men det är vad jag tycker.
Jo absolut ska man göra det. Funderar på att montera in ett 3vägs kit. Men hade tänkt att göra det efter basbygget. Vet att det är fel ände o börja men bas är roligare! Dämpat bilen har jag gjort rätt så mycket men går att få i lite mer dämpmattor. Ska rannsaka mig själv o bestämma mig för vad jag vill ha^^
Tycker dock att du börjar i fel ände. Börja med ett bra monterat bra framsysten, dämpa bilen och gå därefter på basen.....men det är vad jag tycker.
Jo absolut ska man göra det. Funderar på att montera in ett 3vägs kit. Men hade tänkt att göra det efter basbygget. Vet att det är fel ände o börja men bas är roligare! Dämpat bilen har jag gjort rätt så mycket men går att få i lite mer dämpmattor. Ska rannsaka mig själv o bestämma mig för vad jag vill ha^^
Lättare att matcha upp basen efter framsystem än tvärtom. Dessutom är för mkt bas jobbigt i längden...men det är väl vi äldre tråkiga gamlingar som tycker kontra er "omogna slynglar" ;-)
Lättare att matcha upp basen efter framsystem än tvärtom. Dessutom är för mkt bas jobbigt i längden...men det är väl vi äldre tråkiga gamlingar som tycker kontra er "omogna slynglar" ;-)
"för mycket bas" vill inte jag heller ha och sen vad för mycket bas innebär är ju en smaksak. Vill ju ha ett system som poppar på bra i flera timmar om så behövs utan att trötta ut än. Men ett förnuftigt framsystem ligger högt på önskelistan. Men får se vad det blir, blir inköp så fort jag sålt mina andra saker!
jag har haft 140db i min gamla bil men det var ingen skön känsla för mig och det var inte de prylar som jag har i dag men det var ändå kvalitets prylar för sq
Jag är inte behov av att spela öronbedövande högt. I min förra bil så spela jag runt 130db (dåligt ljud) men de va egentligen för högt för att spela längre stunder.
Men som sagt, jag får kika runt o se vad det blir för grejer o i vilken prisklass jag lägger mig.