3487
Sök

Byta bromsar men bultarna gick av ...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
steifan skrev:
Vilka bromsok har du förresten? Enkolvsok med ABS ?

Om skruvskallarna går av på enkolvsoken för ABS så borde bromsoket gå att dra ut från glidbultarna.

Visste inte att de fanns några andra? Har bara sett den varianten, så jag förutsatte att det var sådan vi diskuterade.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

22 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Om skruvarna är av så går det att få loss den ifrån hållaren, skivan är i vägen men om du lossar okhållaren från bilen så bör det ju gå att dela ok & hållare.

Hmm... sant kanske? låter bra o tycker om när de låter lätt!!

22 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
steifan skrev:
Vilka bromsok har du förresten? Enkolvsok med ABS ?

Om skruvskallarna går av på enkolvsoken för ABS så borde bromsoket gå att dra ut från glidbultarna.

Visste inte att de fanns några andra? Har bara sett den varianten, så jag förutsatte att det var sådan vi diskuterade.

de finns med två kolvar oxå på varje ok. men de tror ja va en lite "speciellare" variant liksom om ja inte mins fel?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
Det är nog bara att ta till VVV (Våld Vilja & Vaselin), får inte förväxlas med WWW (WorldWideWeb) tongue

22 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Det är nog bara att ta till VVV (Våld Vilja & Vaselin), får inte förväxlas med WWW (WorldWideWeb) tongue

hahahaha okej ja ska prova de med så;) *vart fan la ja vaselinet??? * ;D hahaha

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
_Mia_ skrev:
RD_87 skrev:

hahahaha okej ja ska prova de med så;) *vart fan la ja vaselinet??? * ;D hahaha

En sak jag vet säkert är att han som sa att våld inte löser några problem var en slipsnisse. smile

Sök