3019
Sök

TURBO MATAD BMW E34 som ryker vitt!!! och det är garanterat olja! hjälp?!

463 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
#1
som rubriken! jag undrade bara om det här låter logiskt att jag har för liten retur (10mm invändigt) och den är under olje nivån men det har inget med saken att göra udnrade bara för att det börjar ryka efter ettag alltså det ryker inte vid uppstart, utan en minut senare typ, kan det vara att det byggs upp tryck från returen oxå så den pressar ut olja genom avgasystemet/trycksidan, för visst turbon har lite glapp men va har ni för idéer, jag håller iaf på och ta ner olje tråget nu pch ska gänga ny retur men kan det va lösningen? för jag har komp testat så toppackningen är inte slut iaf så måste vara något med turbo oljan!!! tacksam för snabba svar


463 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
#2
och jaa jag vet jag ska ha större retur jag håller på, blir väl 15-16mm invändigt nu, men tacksam för svar och tankar ändå smile


173 Inlägg
6 juli 2011
#3
ska inte oljereturen sitta åvaför olje nivån

2 266 Inlägg
6 juli 2011
#4
Minst 19 invändigt så oljan verkligen självrinner ner i tråget just nu så trycker oljetrycket ner den och då letar den ut sig genom packningen genom turbon, man kan ha returen under oljenivån för de sjunker ju när motorn går.

svetsdiff !!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 juli 2011
#5
Är det verkligen så kinkigt med returer? över eller under oljeytan borde inte heller göra någon skillnad.

tror högt vevhustryck är värre

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#6
torpis skrev:
Är det verkligen så kinkigt med returer? över eller under oljeytan borde inte heller göra någon skillnad.

tror högt vevhustryck är värre

över och under har ingen betydelse bara du har 19mm som sagt under nivån smile


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 juli 2011
#7
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem  ?
Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something.
Rätta mig gärna om jag har fel

C H E V R O L E T <3

121 Inlägg
7 juli 2011
#8
Children-Of-Bodom skrev:
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem  ?
Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something.
Rätta mig gärna om jag har fel

Nä det behövs ingen rättning smile Bilen får med högsta sanolikhet vatten till förbränningsrummet.


14 Inlägg
7 juli 2011
#9
Oljereturen ska i regel vara över oljenivån. Mellan 15-20mm invändigt rekomenderas. Blåryker den är d olja, vitryker den är d vatten.
Senast redigerat av Mr Black (7 juli 2011)

Man lever bara en gång!!!

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
7 juli 2011
#10
Kollat så att inte vevhusventilationen e tät? hade de "felet" på min S6a för nån vecka sen..

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 juli 2011
#11
Mr Black skrev:
Oljereturen ska i regel vara över oljenivån..

Men varför? rent fysikaliskt spelar det ingen roll.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#12
SlIdE skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem  ?
Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something.
Rätta mig gärna om jag har fel

Nä det behövs ingen rättning smile Bilen får med högsta sanolikhet vatten till förbränningsrummet.

nepp där har ni fel olja ryker oxå vit, deels att det luktar olja plus att det rinner ut turbon typ haha...har redan komptestat motorn så inge fel på toppackningen


463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#13
Children-Of-Bodom skrev:
Borde inte bilen Blåryka om det är olje problem  ?
Vitryker den så är det ju vatten som kommer in ? tex kass topp or something.
Rätta mig gärna om jag har fel

och nej den drar inte vatten wink


463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#14
sjovold skrev:
Kollat så att inte vevhusventilationen e tät? hade de "felet" på min S6a för nån vecka sen..

nejnej inga problem med den, den är jätte fin, har luftfilter på det och väldigt noga rengjord med jämna mellan rum smile ska bara va returen som det är fel på smile


463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#15
torpis skrev:
Mr Black skrev:
Oljereturen ska i regel vara över oljenivån..

Men varför? rent fysikaliskt spelar det ingen roll.

precis har ingen betydelse men alla kör det för att vara "säkra" lixom, aja jag tänker köra över iaf och riktigt stor invändigt smile


463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#16
torpis skrev:
Är det verkligen så kinkigt med returer? över eller under oljeytan borde inte heller göra någon skillnad.

tror högt vevhustryck är värre

finns heller inget vevhus tryck då jag har riktigt bra avluftning smile


1 498 Inlägg
7 juli 2011
#17
Mycket olja ger vita avgaser! typ som denna
http://www.youtube.com/watch?v=nM3W1fIyepI

Tror det löser sig med grövre retur


463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#18
ascona-tic skrev:
Mycket olja ger vita avgaser! typ som denna
http://www.youtube.com/watch?v=nM3W1fIyepI

Tror det löser sig med grövre retur

precis! big_smile fan va de rök förresten! haha så extremt mkt ryker inte min men nästan big_smile


Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
7 juli 2011
#19
å du e säker på att inte turbon e slut då? smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

463 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#20
sjovold skrev:
å du e säker på att inte turbon e slut då? smile

nej det är jag inte men jag börjar ju felsöka med returen smile funkar inte det så är det turbon som gett upp oxå smile



Sök