3876
Sök

Reservtankslampan lyser och bränslemätaren på noll vad kan felet vara?

229 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
Reservtankslampan lyser och bränslemätaren på noll vad kan felet vara? Det är på en opel calibra 16v. Tankamaturen eller ett kabelbrott?

311 Inlägg
7 juli 2011
För mig låter det som väldigt lite soppa i tanken wink

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

150 Inlägg
7 juli 2011
funderat på å tanka?wink

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

229 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
BillyBooy skrev:

Jag har haft 30liter i den om inte mer och den har inte gått upp och lampan har ej slocknat. :S

Forummoderator
18 097 Inlägg
8 juli 2011
CalibraN92 skrev:
BillyBooy skrev:

Jag har haft 30liter i den om inte mer och den har inte gått upp och lampan har ej slocknat. :S

Att OHM-mäta tankarmaturen kan vara en bra start. Om det är lätt eller inte vet jag inte. Kanske du skulle fundera på en HAYNES-manual? Sedan årskiftet har du haft ett 30-tal trådar om problem på denna bil. Beundrar ditt tålamod! Jag hade nog hällt resterande 30 liter bensin över den och gjort processen kort som det heter :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
8 juli 2011
kan vara hål i flottören till tankarmaturen, kabelbrott, mätarfel uppe i instrumenthuset.

229 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
CalibraN92 skrev:
BillyBooy skrev:

Att OHM-mäta tankarmaturen kan vara en bra start. Om det är lätt eller inte vet jag inte. Kanske du skulle fundera på en HAYNES-manual? Sedan årskiftet har du haft ett 30-tal trådar om problem på denna bil. Beundrar ditt tålamod! Jag hade nog hällt resterande 30 liter bensin över den och gjort processen kort som det heter :-)

Man ska aldrig ge upp smile

Sök