12 juli 2011
Trådstartare
Vår Opel har ett tag varit osäker att starta, för nån månad sen la den av helt och går inte igång. Så då köpte vi en nyare Nissan..efter en månad/400 mil gick topplockspackningen..mitt i semestern:( Så nu blir det att försöka ruska liv i opeln istället.
Jag är ganska övertygad om att den inte får bensin, ( det baseras på att det inte luktar nån bensin från den nånstans, även efter idoga startförsök ) men det finns tryck fram i ledningarna, så pumpen fungerar.
Det sitter 2 bränslereläer på den. Det ena drar så fort man sätter på tändningen, och det andra har jag sett förut, drar när man vrider på startmotorn. Men det är det det inte gör längre, det ligger helt still när man försöker starta, och jag har en känsla av att det är där nånstans felet ligger. Matas det kanske i sin tur från nåt annat relä? Den startar dock inte heller om man petar in det reläet, så riktigt så enkelt är det inte.
Har köpt nya bränslepumpsrelän, så det är inte felet.
Tacksam för alla slags tips..jag måste ha igång den...
Tilläggsinformation..
Har nu konstaterat att det inte heller är nån gnista. Alltså varken bensin eller gnista. Och efter vad jag läst mig till i boken så hänger systemen ihop på nåt vis.
Det står nåt om ett *engine main relay* huvudrelä motor?? Kan det vara nåt tro?
Senast redigerat av ingvar (12 juli 2011)