3606
Sök

Polisen leker med pengarna!

16 197 Inlägg
14 juli 2011
TLO skrev:
Mitt inlägg skrev jag enbart för att hjälpa till att förstå VARFÖR myndighetens bevakning är som den är idag, inget annat.
Tack till er som uppskattade det.

fast som sagt.. de borde ju finnas bättre saker att bevaka som gör mer skada..

typ våra gränser.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

807 Inlägg
14 juli 2011
evilaudio skrev:
TLO skrev:
Mitt inlägg skrev jag enbart för att hjälpa till att förstå VARFÖR myndighetens bevakning är som den är idag, inget annat.

typ våra gränser.

Du menar EUs gränser? o det är tullens jobb inte polisens...

I'd rather die like a man, than live like a coward

16 197 Inlägg
14 juli 2011
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:
TLO skrev:

typ våra gränser.

fast de e skattepengar hur man än vänder på de..

tänkte mest på våra gränser..

807 Inlägg
14 juli 2011
evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:

typ våra gränser.

vi har ju inte gränsbevakning, det är EUs yttre områden är gränskontroller. Men vi pratar om polisens hantering av skattepengar, inte hela statens.

16 197 Inlägg
14 juli 2011
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:

vi har ju inte gränsbevakning, det är EUs yttre områden är gränskontroller. Men vi pratar om polisens hantering av skattepengar, inte hela statens.

vilket e ett STORT jävla fel... men men jag röstade inte JA till EU så..

men men nog för mig i den här tråden.

Avstängd
44 Inlägg
15 juli 2011
EU är ett skämt och polisen är ett skämt. Säga vad man vill om norrmännen men dom var förnuftiga att inte gå med i EU i alla fall wink

1 215 Inlägg
15 juli 2011
sist jag va me och blev stoppad så va de "vanlig koll". polisen sa att vi skulle säga till våra volvopolare att ta de lugnt för de e massa "gnällkärringar" (citerat från polismannen) som ringer o gnäller på kvällarna tongue

helcool polis dedär, såna skulle jag ha fler av tongue

Muttley
15 juli 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
sist jag va me och blev stoppad så va de "vanlig koll". polisen sa att vi skulle säga till våra volvopolare att ta de lugnt för de e massa "gnällkärringar" (citerat från polismannen) som ringer o gnäller på kvällarna tongue

helcool polis dedär, såna skulle jag ha fler av tongue

Så är de nog på de flesta områdena. Folk ska vara så jävla envisa att varva ur sina bilar med brölerör. Hur tror man att boende reagerar när de händer varje helg? Slår vad om att om man inte fört ett jävla liv om sig så hade mycket med polis och gnälliga grannar slutat. De är trots allt för de medta en sådan bilträff är nattetid. Tänk om någon står utanför ditt fönster varje gång de är fotbollsmatch med huligantuta och håller på från 23-03.   
Snorungar har ingen respekt. Visst tänkte jag inte såhär när jag tyckte de var roligt att vara ute och ränna heller.

283 Inlägg
15 juli 2011
drazen_gti skrev:
r2d2artur skrev:
Håller med till fullo.
Sluta bråka med Polisen, stöka, kör inte olagligt med olagliga bilar så slipper kanske Polisen lägga ner resurser på träffarna och kanske då kunna koncentrera sig på riktiga brotslingar

bilträff med helt lagliga bilar? Då får man lägga ner hela hobbyn då 99% av bilarna som är på träffarna blir olagliga om man byter luftfilter!  Det tråden handlar om är om man ska verkligen satsa massa resurser på att haffa folk som har blå istället för vit diod på regbelysningen eller om man ska rikta om resurserna och jaga tjuvar, mördare, våldtäktsmän osv.

Nu missupfattade du mig, tror inte polisen bryr sig om ett annat luftfilter i en bil.
De är ute efter de som kör olagliga race vilket är livsfarligt för omgivningen att de kommer då till en bilträff som ofta urartar sig till en olaglig race är väl som man brukar säga förebyggande åtgärd.
Dessutom har många utav racebilrna körförbud sen många år tillbaka, därav kontroller.
Det är väldigt skrämmande om 99% av bilarna på träffarna är olagliga. Förstår Polisen ännu mer nu.

2 924 Inlägg
15 juli 2011
Det är som sagt inte bara de olagliga racen som Polisen vill förhindra och som är anledningen till deras agerande, utan även;

TLO skrev:
Att hålla på och stänga in Polisfordon, kasta flaskor/mynt/sten/snus på dem, öppet provocera med att köra som idioter med mera, samt att man vid något tillfälle minst, påträffat folk utan körkork, samt stulna fordon har bidragit till denna upptrappning.

Detta pissdåliga beteende slår nu tillbaka mot alla oss bilentusiaster som klarar av att sköta oss därute!!! Detta är tyvärr verkligheten.

~ Life is short, have FUN! ~

415 Inlägg
15 juli 2011
r2d2artur skrev:
drazen_gti skrev:
r2d2artur skrev:
Håller med till fullo.
Sluta bråka med Polisen, stöka, kör inte olagligt med olagliga bilar så slipper kanske Polisen lägga ner resurser på träffarna och kanske då kunna koncentrera sig på riktiga brotslingar

bilträff med helt lagliga bilar? Då får man lägga ner hela hobbyn då 99% av bilarna som är på träffarna blir olagliga om man byter luftfilter!  Det tråden handlar om är om man ska verkligen satsa massa resurser på att haffa folk som har blå istället för vit diod på regbelysningen eller om man ska rikta om resurserna och jaga tjuvar, mördare, våldtäktsmän osv.

Nu missupfattade du mig, tror inte polisen bryr sig om ett annat luftfilter i en bil.
De är ute efter de som kör olagliga race vilket är livsfarligt för omgivningen att de kommer då till en bilträff som ofta urartar sig till en olaglig race är väl som man brukar säga förebyggande åtgärd.
Dessutom har många utav racebilrna körförbud sen många år tillbaka, därav kontroller.
Det är väldigt skrämmande om 99% av bilarna på träffarna är olagliga. Förstår Polisen ännu mer nu.

Tyvärr så har dem börjat med att göra flygande besiktningar numer...som tex på Meet of the Month i Norrköping i våras.
2 supror haffades...fick körförbud pga icke org och fick reg besiktning på sig!
Ändrar du minsta lilla på bilen nu, det kan vara för stora hjul, lite ombyggt under huven osv så har dem öppnat en ny enhet som ska rikta in sig på att "plocka" sådana bilar.
Fruktansvärt smart då att åka till en bilträff där 98% av bilarna är olagliga!

Det är (tyvärr) olagligt att ändra bilen från org till något annat...
Jag förstår polisen när dem blir provocerade, när det finns dessa ynglingar på dessa bilträffar som älskar att bränna gummi och skvätta grus på andras bilar, när det kastas ölflaskor osv...Jag förstår att polisen behövs där! Meeeen frågan är om inte resurserna behöver sättas in på andra plan...först och främst? Prioritering av andra punkter så att säga?

Kanske fler poliser i Rosengård så ambulans personal vågar sig in? Röja upp lite otyg?
Fler instanser för knarkrelaterade brott, pedofili, våldtäkter?
Det är väl större risk att det kastas ölflaskor och blir våldsbrott utanför en krog än på en bilträff?
Senast redigerat av SupraJEZZICA (15 juli 2011)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

807 Inlägg
15 juli 2011
r2d2artur skrev:
drazen_gti skrev:
r2d2artur skrev:
Håller med till fullo.

Seriöst nu börja tänka lite! Helbilsgodkännande, hört talas om det? Jag känner folk som fått böter för öppet luftfilter! Dom blir nitiska ju mer skötsamt det är. Och hur farliga är dessa olagliga race mitt ute i ingenstans en fredag natt?? HUR MÅNGA HAR FÖROLYCKATS PÅ ANORDNADE STREETRACE? JAg vill hellre att dom tar drog och alkoholkontroller samt bältes och körkortskontroller, det är där bovarna och vårdslösheten finns!

283 Inlägg
15 juli 2011
drazen_gti skrev:
r2d2artur skrev:
drazen_gti skrev:

Seriöst nu börja tänka lite! Helbilsgodkännande, hört talas om det? Jag känner folk som fått böter för öppet luftfilter! Dom blir nitiska ju mer skötsamt det är. Och hur farliga är dessa olagliga race mitt ute i ingenstans en fredag natt?? HUR MÅNGA HAR FÖROLYCKATS PÅ ANORDNADE STREETRACE? JAg vill hellre att dom tar drog och alkoholkontroller samt bältes och körkortskontroller, det är där bovarna och vårdslösheten finns!

Har mycket väl hört talas om helbilsgodkännande.
Vad tror du har skapat Polisens nitiska inställning.
Kanske för att Polisen får höra mer och mer skit från snorungar som inte har med bilhobbyn att göra.
Det är bara tur att ingen har förolyckats på streetrace ännu, kanske för att polisen har stoppat det i tid?

807 Inlägg
15 juli 2011
r2d2artur skrev:
drazen_gti skrev:
r2d2artur skrev:

Har mycket väl hört talas om helbilsgodkännande.
Vad tror du har skapat Polisens nitiska inställning.
Kanske för att Polisen får höra mer och mer skit från snorungar som inte har med bilhobbyn att göra.
Det är bara tur att ingen har förolyckats på streetrace ännu, kanske för att polisen har stoppat det i tid?

men snorungar finns och har alltid funnits, då får man fan hårdbevaka varenda hobby här i landet! Sen är inte streetrace nåt som började igår, det har typ 50-60 år på nacken. Hur många har under denna period dött på streetrace eller bilträff och hur många har dött i trafikolyckor där förare varit fulla/drogade? Jag förstår ärligt talat inte hur du resonerar tyvärr.

283 Inlägg
15 juli 2011
drazen_gti skrev:
men snorungar finns och har alltid funnits, då får man fan hårdbevaka varenda hobby här i landet! Sen är inte streetrace nåt som började igår, det har typ 50-60 år på nacken. Hur många har under denna period dött på streetrace eller bilträff och hur många har dött i trafikolyckor där förare varit fulla/drogade? Jag förstår ärligt talat inte hur du resonerar tyvärr.

Det jag vill lägga störst vikt på är människornas inställning mot Polisen och just på bilträffarna som har förändrats på senare tid, därav Polisens inställning till bilträffarna.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 juli 2011
Det som var mest upplysande för mig här var att det tydligen är trafikpolisen som tar hand om våldsbrott också...eller nej, så är det kanske inte.

Det är samma "gnäll" oavsett vilken grupp. Kör folk för fort och åker dit, så är det "självaste f*n att polisen inte gör något vettigare istället". Avvisar polisen någon från en plats för att de är stökiga, så är det åter igen "självaste f*n att polisen inte gör något vettigt istället".

Problematiken ligger således i den som "drabbas" av polisen, den som får fortkörningsböter, den som blir avvisad från platsen och så vidare.

Det mest fascinerande är, att ingen inser varför polisen gör som de gör; för att de ska. Lyckligtvis verkar det finnas en del här som är på det klara med att polisen får en taskig inställning till "en grupp" om "en grupp" ofta beter sig som kompletta idioter mot polisen själva, eller omgivningen.

Jag säger inte på något vis att det inte finns övernitiska polismän/kvinnor, för absolut, det gör det. Men är det så mycket att käfta om när dagen är över? De gör sitt jobb.

Givetvis prioriteras det olika. Det är kanske inte så förvånande att (förutsatt att vi nu blandar ihop de olika avdelningarna hej vilt, som vi tydligen gärna gör i tråden) vissa saker blir prioriterade. Det -är- ett större problem att folk kör i 100km/h på en 70-väg, än att Anders Bengtsson i Rakvattnet fått sin gräsklippare stulen. Givetvis kommer inte Anders Bengtsson tycka det. Det -är- också ett större problem att bilträffar -kan- leda till tråkigheter (slagsmål, väsen, race och så vidare) än Anders' gräsklippare.

OM alla bilträffar hade varit lugna, stilla, lagliga (tolka detta hur ni vill) så hade inte heller polisen lagt någrar resurser där. Varför? Av den otroligt enkla anledningen att det inte hade behövts.

Mycket text...igen wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

283 Inlägg
15 juli 2011
it_mutt skrev:
Mycket text...igen wink

Men bra skrivet

2 924 Inlägg
15 juli 2011
Jag tog mig friheten att uppdatera rubriken så den stämmer mer överrens med TS ifrågasättande och så det kanske undviks att friskt blanda ihop Polisens avdelningar mera i denna tråd..?

~ Life is short, have FUN! ~

807 Inlägg
15 juli 2011
it_mutt skrev:
Det som var mest upplysande för mig här var att det tydligen är trafikpolisen som tar hand om våldsbrott också...eller nej, så är det kanske inte.

Det är samma "gnäll" oavsett vilken grupp. Kör folk för fort och åker dit, så är det "självaste f*n att polisen inte gör något vettigare istället". Avvisar polisen någon från en plats för att de är stökiga, så är det åter igen "självaste f*n att polisen inte gör något vettigt istället".

Problematiken ligger således i den som "drabbas" av polisen, den som får fortkörningsböter, den som blir avvisad från platsen och så vidare.

Det mest fascinerande är, att ingen inser varför polisen gör som de gör; för att de ska. Lyckligtvis verkar det finnas en del här som är på det klara med att polisen får en taskig inställning till "en grupp" om "en grupp" ofta beter sig som kompletta idioter mot polisen själva, eller omgivningen.

Jag säger inte på något vis att det inte finns övernitiska polismän/kvinnor, för absolut, det gör det. Men är det så mycket att käfta om när dagen är över? De gör sitt jobb.

Givetvis prioriteras det olika. Det är kanske inte så förvånande att (förutsatt att vi nu blandar ihop de olika avdelningarna hej vilt, som vi tydligen gärna gör i tråden) vissa saker blir prioriterade. Det -är- ett större problem att folk kör i 100km/h på en 70-väg, än att Anders Bengtsson i Rakvattnet fått sin gräsklippare stulen. Givetvis kommer inte Anders Bengtsson tycka det. Det -är- också ett större problem att bilträffar -kan- leda till tråkigheter (slagsmål, väsen, race och så vidare) än Anders' gräsklippare.

OM alla bilträffar hade varit lugna, stilla, lagliga (tolka detta hur ni vill) så hade inte heller polisen lagt någrar resurser där. Varför? Av den otroligt enkla anledningen att det inte hade behövts.

Mycket text...igen wink

Det är polismyndigheten, dom fördelar pengarna internt till olika grenar. återigen, trafikpolisen borde fokusera sina resurser på vårdslösa förare, alkohol/drogpåverkade och bälteskontroll, inte sitta o glo på 20 bilar som samlats på en parkering. Det räddar inte liv att skriva ut böter för man har öppet luftfilter, däremot om man tar drogpåverkade... Du är en perfekt medborgare utifrån politikerna synvinkel, du ifrågasätter ingenting, polisen gör saker för att dom ska, punkt! Och även när du utsetts för brott o polisen inte har resurser att komma för dom sitter på en bilträff och glor så hoppas jag att du då tänker att det gör inget att ni inte kan komma, för ni räddar en massa liv då ni sitter och tittar på parkerade bilar...

Avstängd
10 388 Inlägg
15 juli 2011
drazen_gti skrev:
Det är polismyndigheten, dom fördelar pengarna internt till olika grenar. återigen, trafikpolisen borde fokusera sina resurser på vårdslösa förare, alkohol/drogpåverkade och bälteskontroll, inte sitta o glo på 20 bilar som samlats på en parkering. Det räddar inte liv att skriva ut böter för man har öppet luftfilter, däremot om man tar drogpåverkade... Du är en perfekt medborgare utifrån politikerna synvinkel, du ifrågasätter ingenting, polisen gör saker för att dom ska, punkt! Och även när du utsetts för brott o polisen inte har resurser att komma för dom sitter på en bilträff och glor så hoppas jag att du då tänker att det gör inget att ni inte kan komma, för ni räddar en massa liv då ni sitter och tittar på parkerade bilar...

Framför allt älskar jag när andra, speciellt människor som inte känner mig, talar om för mig vad jag anser, och som absolut mest när det är baserat på ett par meningar. Bra där!

Om du läser igen vad jag skrev, så skrev jag att det absolut finns övernitiska poliser, det är inget att säga om. Samtidigt kan du vända på det; om en lag säger "såhär", och en polis ser att du gör "sådär" istället, varför skulle INTE polisen ifråga säga "ap ap ap"?

För som vi alla vet, så är det vad poliserna gör, mest hela tiden, sitter och tittar på parkerade bilar. Du inser inte ens i din vildaste fantasi, att polisen faktiskt är där av en en anledning (nu antar jag det, utifrån vad du skriver).

Det är givetvis som så, att man kan tycka att trafikpolisen kunde spendera sina pengar "vettigare". Men, om vi nu ska hålla oss till trafikpolisen, vad ska de göra? tar de folk som kör 10km/h för fort, så gnäller folk om det (för inte får man skylla sig själv om man bryter mot lagen inte.). "Bevakar" de bilträffar, så gnälls det om det. Så vad ska trafikpolisen egentligen pyssla med? (Då, nu när topic är ändrad till att bara handla om trafikpolisen).

Är det BÄTTRE att polisen sitter och rullar tummarna och "kostar pengar"? För, de som kör 10km/h för fort vill inte bli tagna, det är slöseri med resurser. De som är på träffar vill inte ha polisen där, för det är slöseri med resurser. De som åker fast utan bälte vill inte ha polisen där, för det är slöseri med resurser.
Att polisen finns på träffar där det finns en potentiell "risk" att det blir race, ja det är slöseri med resurser det också, för det har väl inget alls att göra med vårdslöshet inte.

Så, drazen_gti, vad SKA trafikpolisen syssla med? De ska jaga påverkade förare hela dagarna? (Jag säger inte att detta skulle vara något fel, men, som sagt...bara? )
Senast redigerat av it_mutt (15 juli 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök