3686
Sök

Säkring 11 bränslepump in tank skjuter...

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
volvo 740 gl 1988b

Tja,

jag åker till bilträff, efter ha kört rätt hårt med bilen får jag en baktäning, efter det går inte bilen alls bra, tänkte ja rycker säkring 11 och ser om det är samma problem, fast nä'r jag rycker den ser jag att den är kass, sätter i en ny och känner att det luktar lite vad ska ja säga varm plast, bränt.  sen går säkringen igen,

jag bytade pumpen intank till en walbro 255L, löddade och satte krympslang på skarvarna.

så tycker inte att det ska vara problemet.

kan det vara reläet som har gett upp eller vad kan det va?

tacksam för hjälp, bilen går inte alls bra utan den pumpen:P

mvh
Senast redigerat av Stizzsee (14 juli 2011)

184 Inlägg
14 juli 2011
kolla så att inte sladdarna ligger mot metall nånstans o kortsluter så säkringen skjuts, annars vetefan va som hänt, kanske pumpen som pajjat? har precis satt in en likadan i min bil o de visar inga tecken på att skjuta säkringar tongue

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
Alltså min funkade skit bra ett tag. 15amp borde väl räcka till den pumpen

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
ska ohm mäta pumpen.

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
ja då har jag mätat pumpen och fick fram att där var kortslutning.. reklamera.

184 Inlägg
14 juli 2011
Stizzsee skrev:
ja då har jag mätat pumpen och fick fram att där var kortslutning.. reklamera.

precis min tanke:) gör de!

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
bara så störigt, amaturen var ju sjukt jobbig att få dit^^

184 Inlägg
14 juli 2011
Stizzsee skrev:
bara så störigt, amaturen var ju sjukt jobbig att få dit^^

haha jo jag vet, trångt som en isbjörns rövhål typ:P

570 Inlägg
14 juli 2011
Trådstartare
hahaha nej som en lite duvas asscrack, får bli till helgen, kan ju köra ryckigt som fan med pumpen under bilen:P

403 Inlägg
11 september 2011
En kompis har ett el fel på sin pump. Hans bil dog, och den fick ingen sopp, säkringen var hel m.m. han köpte en ny pump (den i tanken), vi bytte den idag och så visade sig att den gamla var hel, men det kommer ingen ström från säkringen (nr 11), kommer ingen ström varken framför säkringen eller bak den. Någon som vet vad det kan vara, eller vet på ett ungefär vart kabeln från säkringsdosan och framåt går (den känslan jag får är att den bör gå mot typ tändningen eller något)?

Sök