Hejsan! Roliga projekt du har, ska bli kul o följa. Hur bar du dig åt för att få intyget från Toyota? Har hört att det är svårt att få tag på 🙂
Hejsan! Roliga projekt du har, ska bli kul o följa. Hur bar du dig åt för att få intyget från Toyota? Har hört att det är svårt att få tag på 🙂
Hej! Intyget var inga större problem att få, mejlade till Toyota kundtjänst och fick betala en slant sen var det klart.
Mer som hänt i garaget! Lysamaturer och lite uttag bytta i hela bygget, stor skillnad med ledbelysning! Lyftklossarna till ena liften bytta. Fått tag på ett taklucketak till 9000, ink allt, bra att ha på hyllan (Tack Roger!) Den blåa 9-5an är jag och Nicklas nästan helt klara med, ny motor sitter I och bilen är provkörd.
Supran inne i verkstan för vinterns förfiningar. Ont som tusan i fingrarna idag efter jag och Nicklas slet med de jävla fjädrarna när man monterade nya handbromsbackarna.. Men nu sitter de där. Däcken avkrängda ifrån gamla fälgarna, BC coilsen fram monterade och gamla bromsarna av i väntan på nytt.
Fälgar hemma, kommer bli riktigt fett. Började renovera oken fram, men var endel kolvar som var risiga så det får bli senare projekt. Känner att bilen förtjänar helt nya oem ok ifrån toyota, imed det faktiskt fanns att få tag på ifrån USA.
Tvätt av luftfilter samt ny multirem ifrån bosch monterad.
Just multiremmen bytte jag senast 2016, och med tanke på hur billiga kvalités remmar var på autodoc så kunde man inte låta bli. Allt ska vara i bra skick!
Senast redigerat av VirreEriksson (15 december 2020)
Nya oem toyota/lexus 4kolvsok hemma ifrån usa. Ska fortfarande renovera mina gamla och ha i reserv, men när man kom över ett parti med nya oem ok i usa, så kunde man inte motstå. Bilen är snart 30år gammal om ett par år, den förtjänar helt enkelt helt nya ok även om det kostar en slant. Går ju inte att få tag på i framtiden.
Nya glidpinnar osv till mina gamla ok också hemma.
På måndag kommer förhoppningsvis de sista 45kg med bromsdelar så man kan börja sätta ihop allt
Riktigt Nice! Och med prisutvecklingen på dessa har du tillbaka varje krona + ränta
Mr_Lööf skrev:
Alltid bra att ha bromsok på lager. Men vet aldrig när de kan komma till användning.
Ja lite så är det ju. Om 5-10år finns det garanterat inga fler nya ok att köpa så..
Mer paket hemma, nytt rattnav, bromsar ifrån stoptech och oem bakoken. Testmonterade ena sidan ink fälgar osv för att se hur det blev. Tar resten till helgen. Pulverlackat båda gamla framoken och renoveringsats beställda. Även ett glasskåp har hittat till "fika" rummet i garaget.
Senast redigerat av VirreEriksson (29 december 2020)