Jag har en S60 från 2002 som jag är toppennöjd med. Men nu är det snart dax att bli pappa och då behöver man ju kunna stuva in barnvagn, och förutom det kanske ha lite mer bagage än förut.
De flesta skulle kanske byta till en V70, men jag råkar vara fäst vid bilen; den är fullsmetad med extrautrustning och har dessutom snyggaste karossen på svenska marknaden... ;D
Någon som vet hur stor höjd det är även i bagaget på S60? , tror ni att man får plats med en vagn?
Jag har en S60 från 2002 som jag är toppennöjd med. Men nu är det snart dax att bli pappa och då behöver man ju kunna stuva in barnvagn, och förutom det kanske ha lite mer bagage än förut.
De flesta skulle kanske byta till en V70, men jag råkar vara fäst vid bilen; den är fullsmetad med extrautrustning och har dessutom snyggaste karossen på svenska marknaden... ;D
Någon som vet hur stor höjd det är även i bagaget på S60? , tror ni att man får plats med en vagn?
Det är väl som ett brevlådeinkast, litet hål men rätt stort bagage. Låna en vagn av någon bekant (att sno en på ICA med barnet i rekommenderas ej) och provlasta? Vagnar utav olika märke/sort osv tar ju dessutom olika plats, åk till barnvagnsaffären och provlasta?
Tanten har börjar inse att hon vill ha en ; Emmaljunga edge duo combi så det blir väl att köra iväg imorgon å kolla vidare så ;P.. Vill inte bli av me bilen ;p..
Tanten har börjar inse att hon vill ha en ; Emmaljunga edge duo combi så det blir väl att köra iväg imorgon å kolla vidare så ;P.. Vill inte bli av me bilen ;p..
Den vagnen kan du glömma att få in, har en sån och dom är ganska stora och klumpiga ihopfällda.
jag är tveksam om du får in en barnvagn överhuvudtaget då öppningen som sagt är katastrofalt liten eller rättare sagt avståndet imellan kanten som är vid kofångaren och bakrutan är åt helvete för litet.
Evildan skrev:
Det är väl som ett brevlådeinkast, litet hål men rätt stort bagage.
exakt, får man bara in grejerna igenom hålet så är det lungt sen.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
City crossen fick jag plocka hjulen av när vi skulle in med den i skuffen på en s70 och den har större skufföppning än s60n. använd s60 själv och köp sambon en 945a så får du in två såna city cross i bredd har provat själv
Såg att City Crossen har Total vikt med City korg: 12,9 kg
Yttermått ihopfälld: 89x60x47 cm (inkl hjul, längd x bredd x höjd)
Så ska ge mig ut senare och mäta öppningen! Men jag tror inte den är 50 cm prescis , har läst de me att däcken måste tas av. Vilket går snabb förvisso. Tanten har inget körkort,
Allt går Kört med min MINI som enda bil i över ett år, gick till och med att åka på tältsemester. Dock stor skillnad på vagnar. Har kört 2 varianter av emmaljunga i min bil.