3873
Sök

Hjälp med Kenwood huvudenhet *Problemet löst*

32 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Har en Kenwood huvudenhet och när man startar den frågar den om demo-mode och man svarar då No men nästa gång man startar den igen så frågar den om detta igen.
Jag vill ju inte ha något demo-mode..
Minnet funkar inte heller, när jag startar stereon igen börjar den om på låt 1.
Senast redigerat av burne (21 augusti 2011)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juli 2011
hur kar du kopplat  röda och  gula kabeln?
gula ska ha konstant +  röda ska ha från tändningen  du har nog båda på tändningen därför tappar den minnet då den inte får nå matning till gula som är till minnet

32 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
Inte kopplat någonting alls bara satt ihop ISO-kontakterna och skalat upp en blå/vit kabel jag har till remote. Det är det ända.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juli 2011
burne skrev:
Inte kopplat någonting alls bara satt ihop ISO-kontakterna och skalat upp en blå/vit kabel jag har till remote. Det är det ända.

finns en gul å en röd kabel  från  stereon in i isokontakten  skifta på dom

32 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
burne skrev:

Hur menar du med att skifta på dom?
Helt grön på detta så ursäkta min okunskap.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
19 juli 2011
om du läser instruktions boken då får du nog lita kunskap smile

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
burne skrev:

Jag gjorde detta men det blev ingen skillnad?
Det fanns en gul och en röd kabel med kabelskor så det bara var att rycka ur och stoppa i. Dessa skiftade jag men stereon uppförde sig precis likadant.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 augusti 2011
ta och  mät upp  dom 2 kablarna  och sen ser du vilken som är konstant och  vilken som stängs av när du vrider av tändningen  koppla då gula på konstant + och röd på andra:)

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Hur menar du nu, både gula och röda ska väl vara ikopplade? Går väl bara att koppla ihop dessa på två olika sätt och inget av dom funkar tongue
Eller menar du att någon av dom ska till någon annan sladd som inte är förbredd med kabelsko för detta?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 augusti 2011
Den gula ska som sagt ha konstantspänning, vilket den inte verkar få nu. Så du får antagligen dra en ny kabel (med säkring) från batteriets pluspol till den gula kabeln i ISO-kablaget.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Då drar jag en ny kabel. Ska ja dra den från batteriet direkt till stereons gula?

Kabeldiameter samt vilken säkring?

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Oh ja definitivt, visste bara inte att det fanns en sådan säkring.
Det är en Volvo 940.

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Sprang ut direkt och kikade och säkring 26 var trasig, bytte den men ingen skillnad =/

32 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
ISO-kablaget har jag aldrig rört sen jag köpte bilen. Bara rykt ur kontakten ur förra stereon och i med den i nya. Hade inte minne i förra stereon heller (Pioneer) och trodde det berodde på stereon.

Jag följde den röda och gula och båda två går i slutet till en och samma röd kabel som det står +12V på?

Årsmodellen är -95
Senast redigerat av burne (8 augusti 2011)

Möbelutkörare
358 Inlägg
20 augusti 2011

kolla på bild nr 4 där är felet till att du inte har minne..  kablarna till höger (röda + röd/gula) skall inte vara kopplade till samma ställe.

kolla i hålet där din cd sitter å se om du hittar någon lös kabel å kolla om den har ström hela tiden (även om bilen är avstängd)

om du hittar den kabeln skall du sätta den röd/gula kabeln på den och då skall allt funka som det skall.

Livet är ett rent helvete, ingen kommer levande i från det.

32 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Röda+röd/gula går vidare till en röd kabel som det står +12v på men har dock inte mätt upp den om det ligger spänning utan att tändningen är på.

Men om jag finner en kabel med konstant spänning ska jag dra den till röd/gula? Behöver då inte den röda vara någonstans?
Jag undrar alltså om det bara är viktigt att den röd/gula på bilden har konstant spänning och den andra ingenting?

Möbelutkörare
358 Inlägg
20 augusti 2011
burne skrev:
Röda+röd/gula går vidare till en röd kabel som det står +12v på men har dock inte mätt upp den om det ligger spänning utan att tändningen är på.

Men om jag finner en kabel med konstant spänning ska jag dra den till röd/gula? Behöver då inte den röda vara någonstans?
Jag undrar alltså om det bara är viktigt att den röd/gula på bilden har konstant spänning och den andra ingenting?

Den hel röda kabeln skall vara kvar på det stället.
Det är bar gul/röda som skall flyttas till en kabel med konstant 12v, nämligen den kabel som är minnet.
cool

32 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Okej!

Om jag inte finner någon kabel med konstant 12v så drar jag en ny, men hur kraftig säkring tycker du jag ska använda? Tänkte köra med någon flatstift.

Möbelutkörare
358 Inlägg
20 augusti 2011
max 10A

Sök