1731
Sök

SAAB 9-3 -03 Centrallås fungerar ej förardörr

7 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Jag har en SAAB 9-3 2003, som har fel på centrallås, fönsterhiss och styrning av yttre backspegel på förardörren. Knappar till fönsterhisssar till andra dörrar fungerar och även knappen för öppning av bagagelucka.

Jag har kollar säkringarna, som är hela, och även tagit loss kontakten, som går till dörren. Det finns spänning, bl.a. +12V, på några stift. Det verkar som om kablaget fram till dörren är OK.

Inne i dörren sitter det ett styrdon, som kan vara trasigt.

För att fortsätta felsökningen så skulle jag vilja få bort klädseln på insidan av dörren för att kunna mäta spänningar till strydonet. Jag kan inte se nägra skruvar eller liknande på dörren. Hur får man bort klädseln från dörren?

Erland

1 268 Inlägg
14 augusti 2006
faed skrev:
Jag har en SAAB 9-3 2003, som har fel på centrallås, fönsterhiss och styrning av yttre backspegel på förardörren. Knappar till fönsterhisssar till andra dörrar fungerar och även knappen för öppning av bagagelucka.

Jag har kollar säkringarna, som är hela, och även tagit loss kontakten, som går till dörren. Det finns spänning, bl.a. +12V, på några stift. Det verkar som om kablaget fram till dörren är OK.

Inne i dörren sitter det ett styrdon, som kan vara trasigt.

För att fortsätta felsökningen så skulle jag vilja få bort klädseln på insidan av dörren för att kunna mäta spänningar till strydonet. Jag kan inte se nägra skruvar eller liknande på dörren. Hur får man bort klädseln från dörren?

Erland

gäller detta nya eller gamla 9-3???

159 Inlägg
14 augusti 2006
går inte central låset på nå vakumtryk? kan de inte va så att slangen lossnat lr gått sönder?

7 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
Detta är den nya modellen, som kom 2003.

Erland

1 268 Inlägg
14 augusti 2006
faed skrev:
Detta är den nya modellen, som kom 2003.

Erland

hört att det va en del barnsjukdomar av den typen åk in till saab å be dom kolla upp det....

Sök