4178
Sök

Kapsänkning av 740 !!

Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
100 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#1
Hade tänkt sänka min 740 på smidigaste sätt.
Har just nu min besiktings period på bilen och skulle helst vilja att bilen gick igenom besiktingen utan problem. Hade tänkt kapa 2,5 fram och 2 bak.

Skulle gärna vilja ha tips på hur man kan sätta fast fjädrarna utan att behöva oroa sig vare år för att man ska bli stoppad av bes.

Tack på förhand!!  big_smile


1 215 Inlägg
23 juli 2011
#2
slangklämmor har jag sett folk som har

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

679 Inlägg
23 juli 2011
#3
Kapa efter besiktning bara? kapade fjädrar är inte lagligt men visa släpper igenom det, sätt på original till besiktningen sen på med dom kapade efter bara

Finns miljoner trådar om det här ämnet
Senast redigerat av Bompeman (23 juli 2011)

Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
100 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#4
Ja men går de fram då? Hört många som säger att man inte har ngt att fästa slangklämmorna i fram.


Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
100 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#5
Bompeman: Förstår de bara så drygt att behöva byta var år tongue


679 Inlägg
23 juli 2011
#6
Frodwin skrev:
Bompeman: Förstår de bara så drygt att behöva byta var år tongue

Det är ju bara en gång per år, Sen tar ju fjädrar inga tider att byta fram;)

33 Inlägg
23 juli 2011
#7
Min gick igenom med 3varv kapade runt om. Har avgasklammer på dem bara ;D


Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
100 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
#8
Men micke de är la lite skillnad på dina fjäderben än vad de är på mina , eller? Inte samma på 240 som på 740 tongue


Elektriker!
45 Inlägg
23 juli 2011
#9
Slangklämmor!
Eller besikta först kapa sen.

Men tar du och kapar först. Trä bara slangklämmorna genom skålen så duger de också smile

En signatur...

33 Inlägg
23 juli 2011
#10
Frodwin skrev:
Men micke de är la lite skillnad på dina fjäderben än vad de är på mina , eller? Inte samma på 240 som på 740 tongue

De var på 745an big_smile tro ej de godkänner med bara slagklämmor men går fint med avgasklämmor:)


Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 juli 2011
#11
Även om fjädrarna sitter fast med avgasklämmor i nedre tallriken så kan dom slita lite i fjädern på bes så den kommer loss där uppe istället, det hände mig på bes, hade kapat 2,5 varv. Bak är inga problem, bara att köpa nån liten avgasklämma påbiltema och fästa fast nere runt tallriken

Jonas

lastbils chaufför
240 Inlägg
23 juli 2011
#12
Frodwin skrev:
Hade tänkt sänka min 740 på smidigaste sätt.
Har just nu min besiktings period på bilen och skulle helst vilja att bilen gick igenom besiktingen utan problem. Hade tänkt kapa 2,5 fram och 2 bak.

Skulle gärna vilja ha tips på hur man kan sätta fast fjädrarna utan att behöva oroa sig vare år för att man ska bli stoppad av bes.

Tack på förhand!!  big_smile

det är inga problem, bes föra året utan problem med 2 eller 2,5 fram o 2 bak och dom satt inte fast mer än original

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

484 Inlägg
25 juli 2011
#13
Volvo_Mannen skrev:
Även om fjädrarna sitter fast med avgasklämmor i nedre tallriken så kan dom slita lite i fjädern på bes så den kommer loss där uppe istället, det hände mig på bes, hade kapat 2,5 varv. Bak är inga problem, bara att köpa nån liten avgasklämma påbiltema och fästa fast nere runt tallriken

Har nyligen satt kapen i mina fjädrar också och precis som du skriver så hände detta mig... alltså att fjädrarna sitter löst där uppe, kan man göra nåt åt det?

Föddes till att älska Volvo.


Sök