2454
Sök

VW Golf mk1 långtidsprojekt! || Börjar spåra?

Tänkte kolla vart bilen tog in vatten, men spårade ur lite. Sen stod totalrenovering med avslutande tysksuk på schemat! Nu har det spårat totalt, och tanken är att bygga den perfekta bilen VW missade. Häng med på en resa till... Visa mer

217 788 Visningar
Uppdaterades senast 16 januari 2018
1 200 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Update! 11/11 - 2012

Tjeeeena! Tänkte dra igång den här tråden lite smått igen! Nu är flytten genomförd och jag har börjat få lite ordning i de nya stallet. De senaste dagarna har jag mest försökt att få undan grejor så man kan vistas där inne utan att behöva stå på grejor.

För att förtydliga så har jag inte bytt garage egentligen, utan bytt bås i den lokalen vi håller till i. Anledningen var att Crillzor som jag delade förra båset med skulle säga upp det för att han hade hittat ett annat garage att hålla till i. Började då hyra detta bås med en från mitt dåvarande jobb.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-2ce3bcb5611a50cd62e9be0db2d99c4e.jpg

Såhär ser det ut nu, kommer att komma dit en storjävla tyskflagga som i det förra båset här med såklart big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-735d7823407def0f2d58538a2241fe72.jpg

Här kommer jag nog att ha en extra arbetsbänk, som jag gömmer motorerna och växellådan under.

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-79ddd15094dfa1fb54500641f80ec381.jpg

Golfen kommer att hänga här ett bra tag till!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-15314c6d12dfb517c59a53882a3810e4.jpg

Här är största anledningen till att jag bytte till just detta bås. En redig arbetsbänk med hylla över. Bra för att få upp allt rat som låg på golvet innan. Ska dock upp med en redig verktygstavla så man får någon ordning på sakerna smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-85eff58c0bae192f86257c7cdd01a6a0.jpg

Hyllor har jag ingen brist på längre i varje fall! Och det känns riktigt bra! big_smile

Får se när nästa uppdatering kommer, måste få ihop en liten slant till innan jag kan köpa svets, och ska inhandla en ny bakvagnsbrygga då jag har ändrat planen lite vad det gäller infästningen till den. Men nu börjar det snart hända grejor igen! smile

Mvh!

1 432 Inlägg
12 november 2012
Säg som det e, stora anledningen till varför du bytte va för att du skulle få en arbetsbänk att ställa micron på wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

1 200 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Säg som det e, stora anledningen till varför du bytte va för att du skulle få en arbetsbänk att ställa micron på wink

Nja, micron hade jag ju på bänken redan i förra båset tongue Nu har jag dock ingen kyl längre!

399 Inlägg
13 november 2012
Stackarn skrev:
SpeedOfLight skrev:

Nja, micron hade jag ju på bänken redan i förra båset tongue Nu har jag dock ingen kyl längre!

Då kanske det blir något gjort istället då wink

DropShop "Östersundsmaffian"

1 534 Inlägg
6 december 2012
Skall följa denna, Jettan blev ju bra wink

1 200 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:

Ja de tycker jag! Men jettan blev väl inte nån utställningsbil direkt tongue

Idag KANSKE jag får tag i svets. Kom in en på blocket igår, och jag tyckte det var lite sent att ringa vid 23 när jag kom hem, så jag kastade iväg ett mail. I morse när jag vakande ringde jag direkt, men då hade nån ringt en timme innan och bestämt träff. Han hade sett mitt mail men inte ringt upp eller liknande så då blev man ju lagom glad.

I värsta fall får man väl köpa en sprillas ny svets, men då saknas pengar till bakvagn...

Mvh!

672 Inlägg
6 december 2012
Stackarn skrev:
jetta16v skrev:

Ja de tycker jag! Men jettan blev väl inte nån utställningsbil direkt tongue

Idag KANSKE jag får tag i svets. Kom in en på blocket igår, och jag tyckte det var lite sent att ringa vid 23 när jag kom hem, så jag kastade iväg ett mail. I morse när jag vakande ringde jag direkt, men då hade nån ringt en timme innan och bestämt träff. Han hade sett mitt mail men inte ringt upp eller liknande så då blev man ju lagom glad.

I värsta fall får man väl köpa en sprillas ny svets, men då saknas pengar till bakvagn...

Mvh!

go for it smile

"Väx inte upp! det är en fälla"

Audiskadad
1 287 Inlägg
6 december 2012
jobba jobba!! som mitt projekt ju! hänger halvvägs uppåner nere i kina;)
hur gåre för din garage povlare? han får du ta tag i kragen på!!

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

1 200 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Tottii skrev:
jobba jobba!! som mitt projekt ju! hänger halvvägs uppåner nere i kina;)
hur gåre för din garage povlare? han får du ta tag i kragen på!!

Saknar både svets och bakvagn, men båda är på G! Arbetslös så har inte så många slantar att leka med, men saker kommer ramla in snart hoppas jag! big_smile

Ja han håller på med skotrarna sina just nu, vet inte när audin får sig sitt. Men de lär väl komma snart de också smile

118 Inlägg
6 december 2012
kollat igenom alla 20 sidorna nu och du gör ett grymt bra jobb! sen hade ja gärna sett en bild på amazonen du delar plats med wink ser fin ut i reflektionen från taket på golfen iaf wink

1 200 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
anton_duett skrev:
kollat igenom alla 20 sidorna nu och du gör ett grymt bra jobb! sen hade ja gärna sett en bild på amazonen du delar plats med wink ser fin ut i reflektionen från taket på golfen iaf wink

Man tackar! smile Ja en bild eller två dyker säkerligen upp även på den smile

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
17 december 2012
Nämen, vilken trevlig tråd - denna hade jag missat smile !

Bara ett fel ... ett ganska stort fel ... faktiskt:

Stackarn skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120388/120388-0e959535ec226284928825e4ff0b65d0.jpg

Köpte en soffa (underbart att ha!), samt lite hyllor och flytta dit lite grejor

Varför en soffa i verkstaden?

Inte undra på att projektet drar ut på tiden när du kan ligga och lata dig t.o.m. vid mekplatsen tongue

wink

Upp från sofflocket nu och sätt igång igen big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

1 200 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
-MATS- skrev:
Nämen, vilken trevlig tråd - denna hade jag missat smile !

Bara ett fel ... ett ganska stort fel ... faktiskt:

Stackarn skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 0b65d0.jpg

Köpte en soffa (underbart att ha!), samt lite hyllor och flytta dit lite grejor

Varför en soffa i verkstaden?

Inte undra på att projektet drar ut på tiden när du kan ligga och lata dig t.o.m. vid mekplatsen tongue

wink

Upp från sofflocket nu och sätt igång igen big_smile

Ingen mästare på projekttrådar som ni är! Soffan var faktiskt fin att ha, sjunka ner i med en kall dricka och en cigg när man var klar. Men den är borta nu så jag kan inte längre skylla på den! Har fortfarande inte fått reda på frakten på bakvagnen, och har inte hittat någon lagom svets sad

VWetgirig hobbymekare
1 917 Inlägg
17 december 2012
Stackarn skrev:
Ingen mästare på projekttrådar som ni är! Soffan var faktiskt fin att ha, sjunka ner i med en kall dricka och en cigg när man var klar. Men den är borta nu så jag kan inte längre skylla på den! Har fortfarande inte fått reda på frakten på bakvagnen, och har inte hittat någon lagom svets sad

Jag menar verkligen att jag tycker du skriver mycket underhållande, och det är både lätt och roligt att hänga med på ditt tänk cool!

Hoppas det löser sig med frakt och svets smile !!

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

1 200 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
-MATS- skrev:
Jag menar verkligen att jag tycker du skriver mycket underhållande, och det är både lätt och roligt att hänga med på ditt tänk cool!

Hoppas det löser sig med frakt och svets smile !!

Tack! Försöker göra tråden som jag vill att andra ska göra dem, men är fortfarande inte i närheten så fångande och intressant som era projekttrådar, glädjen är ju total när man ser att ni uppdaterat! smile

Jag har fått nys om en svets nu, ska försöka följa upp det spåret imorgon. I julklapp önskas det bara pengar också, som ska gå oavkortat till detta ändamål smile Hoppas att få tag på grejor tidigt i Januari.

(edit* mitt tusende inlägg nu! Wiiee! smile )
Senast redigerat av Stackarn (18 december 2012)

1 200 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Nu är julklappen mottagen så jag kan med lättnad meddela att en Esab c170 kommer att inhandlas efter jul/nyår, och att jag ska försöka få tag i killen med bakvagnen nu så han skickar den smile

God hjul!

1 107 Inlägg
24 december 2012
Svets är bra att ha wink

2 327 Inlägg
8 januari 2013
läste alla 20 sidorna smile fortsätt som du gör, de e spännande å läsa smile

1 200 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Xebers76 skrev:
läste alla 20 sidorna smile fortsätt som du gör, de e spännande å läsa smile

Tackar! Gått lite i stå nu då jag inte får tag i killen med bakvagnen, han svarar inte så jag vet inte om han dragit sig ur eller inte...

Sök