2935
Sök

Hjälp med köp av basar.

124 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Hej, jag är ute efter några bra basar för ungefär 1000kr styck. Jag har ungefär 2.5k i budget eller är det bättre med 1 bättre bas? Jag ska driva det med zachry k1200d.
Senast redigerat av nicklaso2 (30 juli 2011)

337 Inlägg
29 juli 2011
hur mycket utrymme har du?

3 liters diesel, mumma!

DLS
1 147 Inlägg
29 juli 2011
För det första så är det bättre med en bra bas. För det andra diskuteras väl inte traktorer här inne?

124 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Rwd skrev:
hur mycket utrymme har du?

kanske 100cm bredd 45djup 43 höjd tongue

124 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
För det första så är det bättre med en bra bas. För det andra diskuteras väl inte traktorer här inne?

Vad spelar det för roll vad det är för fordon.. ?

DLS
1 147 Inlägg
29 juli 2011
nicklaso2 skrev:
huntelaar skrev:

Står i reglerna under paragraf 13.
"•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna"

124 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
nicklaso2 skrev:
huntelaar skrev:

Står i reglerna under paragraf 13.
"•Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna"

Men vet inte vart ja ska få hjälp annars, på garaget finns det ju många kunniga inom billjud. så därför ja vände mig hit, fatt få hjälp. Men vad spelar det för roll hur gammal man är ? och vad man kör...

6 851 Inlägg
29 juli 2011
Så om han raderar att det ska sitta i en EPA så kan man fråga då? Tycker sånt som rör tex. epa traktorer är en korkad regel. Det är då de som kör detta som möjligen kan vara våran framtid vad det gäller billjudsbyggande och tävlare. Varför då inte hjälpa dem från start?

Men så länge man inte skriver exakt vad för fordon det ska sitta i så verkar det vara ok. att be om hjälp då? De som arbetar med tex. hjullastare,skogsmaskiner m.m..får de heller inte ställa frågorna då?

Sorry för mycket OT.

124 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Så om han raderar att det ska sitta i en EPA så kan man fråga då? Tycker sånt som rör tex. epa traktorer är en korkad regel. Det är då de som kör detta som möjligen kan vara våran framtid vad det gäller billjudsbyggande och tävlare. Varför då inte hjälpa dem från start?

Men så länge man inte skriver exakt vad för fordon det ska sitta i så verkar det vara ok. att be om hjälp då? De som arbetar med tex. hjullastare,skogsmaskiner m.m..får de heller inte ställa frågorna då?

Sorry för mycket OT.

Exakt du har helt rätt. Men kan du hjälpa mig vad ja ska ha för bas/basar ? smile

6 851 Inlägg
29 juli 2011
Två Magnat X-press bruka funka och dunka på ganska så i fordon som du har. Inte välljudande, men antar att du kanske inte bryr dej så mycke om det utan mest vill att det ska spela på och dunka?
Kostr itne massor och du får endel pengar över till vettiga kablar m.m wink

21 761 Inlägg
29 juli 2011
nicklaso2 skrev:
Men vad spelar det för roll hur gammal man är ? och vad man kör...

Det borde iof inte spela någon större roll kan man tycka, men nu är reglerna skrivna så på just detta forum och då får man acceptera det. Risken finns att tråden blir låst.

Nu får du iaf en del svar från kunnigt folk. smile

124 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Två Magnat X-press bruka funka och dunka på ganska så i fordon som du har. Inte välljudande, men antar att du kanske inte bryr dej så mycke om det utan mest vill att det ska spela på och dunka?

Jo klart jag vill ha väljudande vill inte ha nå skit direkt tongue det ska spela högt men även låta bra smile mds fr12w verkar bra men den är slutsålt överallt tongue har även kollat på spl dynamics v-300d4 och b2 audio as12 smile vilken tror ni är bäst av dom tre ?

16 197 Inlägg
30 juli 2011
nicklaso2 skrev:
TT-Avant skrev:

Jo klart jag vill ha väljudande vill inte ha nå skit direkt tongue det ska spela högt men även låta bra smile mds fr12w verkar bra men den är slutsålt överallt tongue har även kollat på spl dynamics v-300d4 och b2 audio as12 smile vilken tror ni är bäst av dom tre ?

sen e ju frågan va DU anser välljudande?

http://dbakuten.se/detail-item_id-318713   en mer välljudande bas tror ja inte att du kommer hitta för de pengarna.
Senast redigerat av evilaudio (30 juli 2011)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

124 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
nicklaso2 skrev:
TT-Avant skrev:

http://dbakuten.se/detail-item_id-318713   en mer välljudande bas tror ja inte att du kommer hitta för de pengarna.

Okej men ja välljudande för mig är att det låter hyffsat och inte som nån billig skit bas, ska helt enkelt låta hyffsat bra, men även spela högt. troru den där basen lirar högt och klarar den av om jag ger den 600rms ? smile

124 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
nicklaso2 skrev:
evilaudio skrev:
nicklaso2 skrev:

Okej men ja välljudande för mig är att det låter hyffsat och inte som nån billig skit bas, ska helt enkelt låta hyffsat bra, men även spela högt. troru den där basen lirar högt och klarar den av om jag ger den 600rms ? smile

Jag lyssnar även på mest djupbas så vill ha en bas som spelar djupt fast även kunna lira lite rock smile

3 466 Inlägg
30 juli 2011
DLS basen är en mycket allsidig bas och spelar grymt snyggt. Sen trivs den i små lådor med. Har själv haft ett par sånna 12"..
Nackdelen är väll att dom inte spelar jättehögt..

Annars skulle jag i din sits satsat på en 15" ist.. billigare med ett stort element än 2 små så då kan du satsa på ett lite dyrare element ist..
http://www.autohifi.se/?category_id=252 … _id=RE-231
Stirra dig nu inte blind på watten för den basen tål ordentligt med effekt o spelar grymt bra smile

Eller om du vill spela högt så kan du alltid satsa på 2 st billiga 15"
http://www.autohifi.se/?category_id=252 … _id=T1-154
de gör ju inte jättemycket om man skulle råka bränna en sån..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

124 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
DLS basen är en mycket allsidig bas och spelar grymt snyggt. Sen trivs den i små lådor med. Har själv haft ett par sånna 12"..

Annars skulle jag i din sits satsat på en 15" ist.. billigare med ett stort element än 2 små så då kan du satsa på ett lite dyrare element ist..
Stirra dig nu inte blind på watten för den basen tål ordentligt med effekt o spelar grymt bra smile

Dom verkar intressant, men vilken tror du spelar bäst av dom två om det blir den billigare hade ja tänkt köra 2st och ge dom 700rms i 2ohm, men om jag kör på den dyrare tänkte jag ge den 700rms med vilken troru ja ska köra PÅ ? vilken ger mest för pengarna samt vilken spelas högst ? smile

Jag kör med en jbl gto 1214bp nu tror ni dom spelar bättre än den `?
Senast redigerat av nicklaso2 (30 juli 2011)

6 851 Inlägg
30 juli 2011
nicklaso2 skrev:
TT-Avant skrev:

Kan inte svara ang. de basarna du räkna upp. Men Magnaten X-press vet jag klarar effekt och för pengarna låter den ok. När jag pratar låter bra, så är det i ren SQ tävlingssamanhang wink. Sedan varför jag rek. dem beror på ditt steg (som kanske inte direkt är välljudande?)..men som sagt, man kan rek. vilka basar som helst, man vet inte va DU tycker låter bra i DINA öron wink

3 466 Inlägg
30 juli 2011
nicklaso2 skrev:
M_icke_ skrev:

Dom verkar intressant, men vilken tror du spelar bäst av dom två om det blir den billigare hade ja tänkt köra 2st och ge dom 700rms i 2ohm, men om jag kör på den dyrare tänkte jag ge den 700rms med vilken troru ja ska köra PÅ ? vilken ger mest för pengarna samt vilken spelas högst ? smile

Vilken av dessa basar du än väljer så kommer den spela bättre än JBL-basen du har nu så länge du inte gör ngt riktigt fel.
RE-basen låter grymt snyggt och är lättdriven så den spelar högt med lite effekt.
T1-basarna är ju helt klart det billigaste valet och i teorin det av de uppräknade förslagen som spelar högst i rätt låda. Jag har dock inte hunnit testa dessa basarna själv än men en som jag tror kan svara lite bättre på hur dom låter är http://www.garaget.org/honda_nicko.
Senast redigerat av M_icke_ (30 juli 2011)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

124 Inlägg
31 juli 2011
Trådstartare
M_icke_ skrev:
nicklaso2 skrev:
M_icke_ skrev:

Vilken av dessa basar du än väljer så kommer den spela bättre än JBL-basen du har nu så länge du inte gör ngt riktigt fel.
RE-basen låter grymt snyggt och är lättdriven så den spelar högt med lite effekt.
T1-basarna är ju helt klart det billigaste valet och i teorin det av de uppräknade förslagen som spelar högst i rätt låda. Jag har dock inte hunnit testa dessa basarna själv än men en som jag tror kan svara lite bättre på hur dom låter är http://www.garaget.org/honda_nicko.

Vilken av basarna mds fr12w och t1 basen spelar bäst ? t1 verkar bra för pengarna smile

Sök