2333
Sök

Projekt 500whp, RB25DET, Nissan Skyline R33-GTS --->

Total genomgång av motorn samt lite div uppgraderingar för att nå 500 driftsäkra hjulhästar. Plus att det blir lite x-tra bling under huven ;)

377 750 Visningar
Uppdaterades senast 23 februari 2014
1 397 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:
Är ja helt ute å cyklar när ja tycker att de liknar funktionen på en lastarmsfjädring på en lastmaskin??

Haha! Arbetsskadad? smile Det är möjligt men jag har absolut ingen aning tongue

Vad är det som matar Accusumpen med olja då?

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:
Är ja helt ute å cyklar när ja tycker att de liknar funktionen på en lastarmsfjädring på en lastmaskin??

Oljan som kommer från returen på oljekylen eller vart man nu vill ta den från. Kika bilden så ser du hur det kopplas, från block > oljekyl > envägsventil (checkvalve) > accsump och block

Hittade en bild som förklarar ganska bra

http://www.accusump.com/images/charging.gif
Senast redigerat av Johan_e2 (20 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

2 230 Inlägg
20 januari 2012
om jag nu fattar detta rätt.. så pumpen/kolven är till för att fixa oljetrycket om nu detta skulle sjunka eller försvinna för systemets om annars skulle orsaka ras på en motor utan denna oftast?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Rojpen skrev:
om jag nu fattar detta rätt.. så pumpen/kolven är till för att fixa oljetrycket om nu detta skulle sjunka eller försvinna för systemets om annars skulle orsaka ras på en motor utan denna oftast?

Jo, typ. Blås upp en ballong och låtsas att du blåser in olja så när du slutar blåsa in luft/olja så åker luften/oljan ur ballongen big_smile Pedagogiskt..

Den är till för att fylla på med olja när det blir luft/oljetrycksfall i systemet
Senast redigerat av Johan_e2 (20 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Hittat någon läpp? smile

Tänkte du på en GTR-läpp?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
Michkijn skrev:
Hittat någon läpp? smile

Ja precis. Har för mig att Realcar har en i kolfiber.

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Johan_e2 skrev:
Michkijn skrev:
Hittat någon läpp? smile

Hittar ingenting på deras sida tongue Men tack för tipset!

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
Michkijn skrev:
Johan_e2 skrev:

Hittar ingenting på deras sida tongue Men tack för tipset!

Du skulle ju kunna ringa dem och kolla annars, då de inte har fått in allt på hemsidan än.
Om inte annat så kan de säkerligen ta hem åt dig till en rimlig peng! smile

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

Oljan som kommer från returen på oljekylen eller vart man nu vill ta den från. Kika bilden så ser du hur det kopplas, från block > oljekyl > envägsventil (checkvalve) > accsump och block

De ska väll vara tryck i accsumpen eller??

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
sjovold skrev:
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:

Jo, det är det som är hela grejen med accusumpen. Oljan från oljekylarn går in i accsumpen som har en inbyggd kolv som pressas bakåt till ett visst tryck sen håller den där tills trycket sjunker i systemet och trycker ur oljan igen osv, osv

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:
Johan_e2 skrev:

Jo, det är det som är hela grejen med accusumpen. Oljan från oljekylarn går in i accsumpen som har en inbyggd kolv som pressas bakåt till ett visst tryck sen håller den där tills trycket sjunker i systemet och trycker ur oljan igen osv, osv

De ska altså vara ett tryck på motsvarande sida mot oljan tänkte ja på.. tror inte de där e nå ja skulle ha nån snvändning av va? tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

2 230 Inlägg
20 januari 2012
användning och användning smile är väll mer en säkerhet mot tappat oljetryck?
Senast redigerat av Rojpen (20 januari 2012)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Jo du har lika stor användning som jag av ett sånt system smile Det försmörjer det mesta vilket förlänger livstiden på motorn avsevärt så förhindrar det ju tryckfall.

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
20 januari 2012
för mycket fritid på jobbet johan? wink för jag utgår ifrån att det är du som gjort den grafiska accusumps bilden tongue väldigt bra förklarat btw!

såg nu att du skrivit att du hittat bilden.. men för mig skulle de lika gärna kunna varit du wink
Senast redigerat av lill3bror (20 januari 2012)

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
lill3bror skrev:
för mycket fritid på jobbet johan? wink för jag utgår ifrån att det är du som gjort den grafiska accusumps bilden tongue väldigt bra förklarat btw!

såg nu att du skrivit att du hittat bilden.. men för mig skulle de lika gärna kunna varit du wink

Haha, jobbet! Jag jobbar 14 dagar och är ledig 21 åt gången så jag har lite mycket fritid skulle man kunna säga big_smile
Den bilden hittade jag ja, tyckte den beskrev ganska bra vad accusumpen gör

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:

Haha, jobbet! Jag jobbar 14 dagar och är ledig 21 åt gången så jag har lite mycket fritid skulle man kunna säga big_smile

Ja verkligen. Speciellt även när du nämnde de där med ballongen. Vad jobbar du som då?

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:

Ja verkligen. Speciellt även när du nämnde de där med ballongen. Vad jobbar du som då?

Lite div, står i min presentation men främst som ställningsbyggare smile Är i Norge och jobbar 14 dagar så är jag hemma och slöar21 dagar åt gången så sämre kan man ha det

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

Lite div, står i min presentation men främst som ställningsbyggare smile Är i Norge och jobbar 14 dagar så är jag hemma och slöar21 dagar åt gången så sämre kan man ha det

Låter inte som de big_smile Trodde du var någon CADare lr nått, med tanke på sump-ritningen

1 105 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:

Låter inte som de big_smile Trodde du var någon CADare lr nått, med tanke på sump-ritningen

Nej för fan! Den ritningen fixar du också att göra, ladda hem "Google sketch up" funkar fint att "rita där big_smile"

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Sök