1924
Sök

Projekt 500whp, RB25DET, Nissan Skyline R33-GTS --->

Total genomgång av motorn samt lite div uppgraderingar för att nå 500 driftsäkra hjulhästar. Plus att det blir lite x-tra bling under huven ;)

377 756 Visningar
Uppdaterades senast 23 februari 2014
1 397 Inlägg
20 januari 2012
Johan_e2 skrev:
lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

Lite div, står i min presentation men främst som ställningsbyggare smile Är i Norge och jobbar 14 dagar så är jag hemma och slöar21 dagar åt gången så sämre kan man ha det

Låter inte som de big_smile Trodde du var någon CADare lr nått, med tanke på sump-ritningen

Nej för fan! Den ritningen fixar du också att göra, ladda hem "Google sketch up" funkar fint att "rita där big_smile"

haha ok big_smile såg CADat ut big_smile

922 Inlägg
21 januari 2012
vart har du tänkte handla accusumps prylarna och hur stor accu kommer du satsa på 1,2 ellr 3Qt?

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 105 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
vart har du tänkte handla accusumps prylarna och hur stor accu kommer du satsa på 1,2 ellr 3Qt?

Håller just på att kika på det, antingen kit från E-bay eller från RPW. Har mailat dom ang fraktpris så få se vad det slutar på.
Köper en 2qt (2,11liter) dock är jag osäker på ventilen om det blir en 1,8bars eller 2,5bars.

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

922 Inlägg
21 januari 2012
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

Håller just på att kika på det, antingen kit från E-bay eller från RPW. Har mailat dom ang fraktpris så få se vad det slutar på.
Köper en 2qt (2,11liter) dock är jag osäker på ventilen om det blir en 1,8bars eller 2,5bars.

el ventilen menar du  ?
vad ligger  själva accusumpen på från ppw då ? kanske kan  beställa en därfrån  ventil och slang mm kan jag  lösa ppå annat vis nämligen
Senast redigerat av ThomasNyqvist (21 januari 2012)

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

1 105 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
Johan_e2 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

el ventilen menar du  ?
vad ligger  själva accusumpen på från ppw då ? kanske kan  beställa en därfrån  ventil och slang mm kan jag  lösa ppå annat vis nämligen

Hela kittet med el-ventilen, 2Qt-tank och hållare går på $375,- 2Qt-tanken går på $175,-
Senast redigerat av Johan_e2 (21 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Nån som vet vid vilket tryck oljelampan börjar lysa på våra motorer?

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Tänkte att jag skulle vänta med att beställa accusumpen men det kliade så f*rbannat i shoppingnerven big_smile
Vart iaf en 2.8liters tank och en 2.4-2.8bars EPC-ventil med hållare.

Får även en offert på planing, svarvning, fräsning m,m imorgon, hoppas bara att det kommer en offert tidigt imorrn då jag åker till grannlandet på tisdag i 14dagar igen och det hade varit gött att hämta grejerna när jag kommer hem igen så man kan börja montera ihop motorn.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10531/10531-e751459118b2431fad192f73b4bc23b7.jpg
Senast redigerat av Johan_e2 (22 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2012
Bra köp en du så kan ja kika på den en sväng wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
sjovold skrev:

Haha, det kan du få göra. Lär väl inte koppla in den förrns i sommar eller när det blir lite varmare ute i garaget tongue

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2012
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:

Haha, det kan du få göra. Lär väl inte koppla in den förrns i sommar eller när det blir lite varmare ute i garaget tongue

precis ska nog försöka få plats med mig i motorutrymmet nånstans ja smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
sjovold skrev:
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:

Tänkte den tanken jag med men kom fram till att det blir alldeles för lite luftflöde under huven med en sån klump där då så risken finns att det blir varmare än nödvändigt, så min hamnar i skuffen

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
22 januari 2012
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:
Johan_e2 skrev:

Tänkte den tanken jag med men kom fram till att det blir alldeles för lite luftflöde under huven med en sån klump där då så risken finns att det blir varmare än nödvändigt, så min hamnar i skuffen

Okej så trångt på skylines? tror ja får plats med min längs sidan på fronten ja wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
sjovold skrev:
Johan_e2 skrev:
sjovold skrev:

Okej så trångt på skylines? tror ja får plats med min längs sidan på fronten ja wink

Tror ev att detta skulle funka faktiskt, men det stjäl ju dock lite luft från kylaren tongue

http://www.borg.gtr.org.uk/images/220309/Robins%20update%2022.03.09%20009.jpg

http://img816.imageshack.us/img816/253/robinsupdate10610006.jpg
Senast redigerat av Johan_e2 (22 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
22 januari 2012
Måste få tillägga att det ser väldigt trevligt ut! tongue

1 105 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Måste få tillägga att det ser väldigt trevligt ut! tongue

Jo den R.I.P.S-byggda R33an är brutal!

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

1 105 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Suttit och kollat på lite olika svänghjul nu och ser inte att det ska vara någon speciell skillnad på ett billigare jämfört med ett dyrt? Kollar man på http://www.xtdclutch.com/product.php?id_product=838 och jämför det med ett Fidanzahjul så skiljer det sig lite i vikt och det dubbla i pris.
Nån som har en vettig förklaring, förutom att den ena är ett märkeshjul och det andra mindre känt?

Måste snart handla ett svänghjul och ett nytt remhjul innan jag ska balansera grejerna.

Såg själv nu att materialet skiljer ganska mycket tongue Chrome moly vs Aluminium, man är det värt att slänga pengar på ett Fidanza hjul eller är det sak samma?
Senast redigerat av Johan_e2 (23 januari 2012)

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
23 januari 2012
Johan_e2 skrev:
Suttit och kollat på lite olika svänghjul nu och ser inte att det ska vara någon speciell skillnad på ett billigare jämfört med ett dyrt? Kollar man på http://www.xtdclutch.com/product.php?id_product=838 och jämför det med ett Fidanzahjul så skiljer det sig lite i vikt och det dubbla i pris.
Nån som har en vettig förklaring, förutom att den ena är ett märkeshjul och det andra mindre känt?

Måste snart handla ett svänghjul och ett nytt remhjul innan jag ska balansera grejerna.

Såg själv nu att materialet skiljer ganska mycket tongue Chrome moly vs Aluminium, man är det värt att slänga pengar på ett Fidanza hjul eller är det sak samma?

Jag står själv med samma beslut till min bil och det lutar mot fidanza.

1 397 Inlägg
23 januari 2012
Johan_e2 skrev:

'
Kan väl tänka mig att priset sätt ganska mycket efter märket. Plus att mycket beror på materialet.

snabb jag var på att svara då tongue
Senast redigerat av lill3bror (23 januari 2012)

1 105 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
Jag står själv med samma beslut till min bil och det lutar mot fidanza.

Jo det lutar däråt åt mig oxå för att vara på den "säkra sidan"

lill3bror skrev:
Johan_e2 skrev:

'
Kan väl tänka mig att priset sätt ganska mycket efter märket. Plus att mycket beror på materialet.

snabb jag var på att svara då tongue

Det känns som Fidanzahjulen är bättre av någon anledning så det blir nog ett sånt

Rice, Rice Baby!
--> Projekt-tråden <--

57 Inlägg
23 januari 2012
Varför inte bara köra på original?

Sök