DannyWiik skrev:
tjenare har haft en kväll över nu för att titta igenom din tråd och det ser ju trvligt ut med motorbygget.
Jag har lite frågor angående pluggarna till oljekanalerna mm.
jag har med läst överallt om att man borde göra det men ingen som vet varttifrån eller vem informationen kommer ifrån. jag har inte hört någon känd motortrimmare snacka om det, går ni bara på rycktena på internett eller snackar ni med sågon som kan sin sak?
sen med vevhusventen. jag kör drifting typ 2-3 helger i månaden,vår, somrarna, och höst. och uppleer inte de problemen som ni säger att ni har med olja som sprutar ut i catch tankar. jag har helt org vevhus vent och mycket lite till ingen olja i ic mm.
Jag tror att de som har de problemen med att olja sprutar ut är de som bygger om från org och monterar en catch tank och ändrar på org flödet.
kanske räcker det med att byta ut org slangarna eller rensa dem från slam och grejer.
skissen på ventilkåpan såg ju bra ut. och kanse gör jag något liknande i framtiden om jag skulle få de problemen.
Accusumpen har jag sneglat på i ett par år men inget mer.
vet du vid vilket oljetryck cylindern fylls på, tiden det tar att fylla och hur fort den tömms.
jag som driftar kan nog vara lite orlig när jag tänker efter lite närmare.
om man låt säga att pickuppen suger luft vid en sväng, kolven trycker ut olja trycket hämtar sig något tills man gör en transacktion och byter håll, suger luft igen osv osv. då kommer kanske cylindern inte hinna hämta sig eller fyllas på helt mellen varven och tillslut gör den ingen nytta.
och kommer olje trycket till motorn minska under tiden cylindern fylls?
eller den fylls inte förens motorn fått rätt tryck? men då måste det finnas den extra oljemängden någonstans i motorn eller tråget.
det kan inte vara så bra att ha 2,5l eller vad cyllindern rymmerextra i tråget tills cylindern är fylld.
bara lite funderingar tänkte se om du vet något om det
Johan_e2 skrev:
Tänkte att jag skulle vänta med att beställa accusumpen men det kliade så f*rbannat i shoppingnerven
Vart iaf en 2.8liters tank och en 2.4-2.8bars EPC-ventil med hållare.
Får även en offert på planing, svarvning, fräsning m,m imorgon, hoppas bara att det kommer en offert tidigt imorrn då jag åker till grannlandet på tisdag i 14dagar igen och det hade varit gött att hämta grejerna när jag kommer hem igen så man kan börja montera ihop motorn. http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10531/10531-e751459118b2431fad192f73b4bc23b7.jpg