Har läst igenom hela tråden nu! Jävligt kul läsning! Har fått mycket tips och nya ideer Bra att du tar mkt bilder och visar. Lätt att förstå då. Se till att få ihop allt nu så har du en grym bil! Följer med spänning!
Kul med lite nya följare, går tyvärr trögt som fan på byggarfronten men kommer försöka få ihop det mesta i sommar. Känns lite som att mitt bygge är som ett avsnitt ur "Arga snickaren" om nån kikar på det, börjar på ett projekt och hittar på nya projekt utan att slutföra det 1:a projektet Så nu ska jag ta itu med ett projekt i taget och få det 100% klart innan jag påbörjar något nytt.
Kommer köpa sommrstuga om en vecka eller 2 som ska renoveras så mitt nya bilinköp blir inte av förrns nästa år och Nissan kommer troligtvis inte få så mycket nytt godis, men som sagt så har jag nog med småprojekt till Nissan innan jag köper på mig nya grejer.
Var ut och slipade lite imorse och kom på att jag måste prova lacka lite med de sprayburkar jag haft liggande Tog någon bild på 1:a lagret av basfärgen, ska på med 2 lager till och sen kommer det 3 lager "effektlack" innan klarlacken. Blir det någorlunda bra utan apelsinskal m,m så får den vara burklackad annars åker den in på riktig lack.
Första varvet lack, notera IC-rörshålet. Kommer göra en täckskiva med "diamantplåt" som givetvis polerats där röret går igenom
La nyss en liten beställning från RHDjapan Vart ett kopplingskit denna gång, ni som hängt med i tråden vet nog villken det vart men slänger upp en bild på kittet ändå.
Där har vi den! Ett kopplingskit med svänghjul från NISMO, verry najs..
Fanns 2 olika modeller av denna koppling, jag valde den mindre då den tydligen ska vara mer användarvänlig för gata men ändå ska palla med en del hårdkörning. Den "lilla" modellen ska palla runt 650hk så den räcker nog för mitt ändamål och effekt hoppas jag.
2 skivig å? ja får du ut bilen nu i sommar nu då? eller äre tveksamt fortfarande?
Jo det vart det Nä väldigt tveksamt, var och skrev papper på sommarstuga igår så det går väl en slant dit i sommar på renovering m,m. Tänkte köpa på mig dom grejer som saknas för att balansera botten i sommar iaf, efter kopplingen så är det bara en svänghjulsdämpare som saknas, får göra klart toppen i vinter med lite fjädrar och ventlier m,m.
2 skivig å? ja får du ut bilen nu i sommar nu då? eller äre tveksamt fortfarande?
Jo det vart det Nä väldigt tveksamt, var och skrev papper på sommarstuga igår så det går väl en slant dit i sommar på renovering m,m. Tänkte köpa på mig dom grejer som saknas för att balansera botten i sommar iaf, efter kopplingen så är det bara en svänghjulsdämpare som saknas, får göra klart toppen i vinter med lite fjädrar och ventlier m,m.
ja just ja fan ni har ju handlat sommarstuga ja ja grattis till köpet då. jamen då äre ju förstårligt att bilen inte hinner ut om du ska renovera en hel sommar stuga
ja just ja fan ni har ju handlat sommarstuga ja ja grattis till köpet då. jamen då äre ju förstårligt att bilen inte hinner ut om du ska renovera en hel sommar stuga
Japp! Vart svärmors gamla sommarställe bilen blir nog med största sannolikhet ståendes en säsong till, hinner väl kanske få veteranbilsförsäkring till den innan den kommer ut igen
Kostade en del faktiskt -> http://www.rhdjapan.com/nismo-super-cop … line-15110 Men jag hoppas det är värt det, hade funderingar på att köpa ett billigare alternativ men var så sjukt sugen på denna koppling. Smakar det så kostar det
Så, sista touchen innan jag åker på jobb imorrn. Tog och sprayade ett lager bas och 2 vändor med "pearlen". Provade även lacka ljuddämpningen eller vad det nu är å det gick väl sådär Ska på med några lager till innan den är helt silver.
Så ser lacken ut i närbild iaf, ganska nöjd för att vara sprayburklackad
Hett tips till alla otåliga! Om du ska känna efter om färgen torkat, peta inte ett finger där en ev skada syns som mest!
Nu ska jag packa väskan för morgondagen så det blir om möjligt ännu mindre updates här under 2 veckor för den som är intresserad.