2931
Sök

Demontage torkare strålkastare volvo

71 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Jag hade tänkt mig att ta bort strålkastartorkarna på en volvo s70-98 pågrund utav problem med dom hela tiden.

Torkarmotorn och spolarslangen allt!

Är det någon som gjort det tidigare ? är det svårt?

Kanske skulle kunna beskriva hur han/hon/det gjorde detta smile

Tack på förhand!

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
20 november 2011
bumpar denna tråd, någon som har en bra beskrivning.

V8 - 4 Life

Forummoderator
26 389 Inlägg
20 november 2011
maxann skrev:
Hej!

Jag hade tänkt mig att ta bort strålkastartorkarna på en volvo s70-98 pågrund utav problem med dom hela tiden.

Torkarmotorn och spolarslangen allt!

Är det någon som gjort det tidigare ? är det svårt?

Kanske skulle kunna beskriva hur han/hon/det gjorde detta smile

Tack på förhand!

1. Börja med att ta lös torkararmarna. De sitter oftast med en mutter, så vik upp armens "början" och skruva lös den. Sedan "ruckar" du lös armen från torkarmotorpinnen.

2. Har för mig att du måste ha lös framlyktorna för att kunna ha lös torkarmotorerna. Dessa sitter i skruvar inifrån motorutrymmet till. Minns dock inte om torkarmotorerna sitter fast på undersidan av framlyktorna eller om de sitter så att säga i plåten under.

3. Spolarslangen går i bland annat en plastkanal innanför där grillen/huven löper. Själv har jag haft lös så mycket slang att den helt enkelt slutar innanför kofångaren, där jag sedan har vikt den och nypt av med ståltråd, så det håller tätt.

Hoppas det är till nån hjälp.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

544 Inlägg
23 november 2011
så långt som steg 1 är jag med, men om man ska använda sig utav täckpluggar enligt bild, måste man då ta bort själva pinnen som håller torkararmen med? eller finns det plats för denna i själva täckpluggen? OM jag måste ta bort själva pinnen, hur gör jag då detta enklast, utan att riva ner halva bilen?smile

Se bild:
http://www.vparts.se/bilder/artiklar/0701121.jpg

V8 - 4 Life

Forummoderator
26 389 Inlägg
23 november 2011
Mrjockos skrev:
så långt som steg 1 är jag med, men om man ska använda sig utav täckpluggar enligt bild, måste man då ta bort själva pinnen som håller torkararmen med? eller finns det plats för denna i själva täckpluggen? OM jag måste ta bort själva pinnen, hur gör jag då detta enklast, utan att riva ner halva bilen?smile

Se bild:
http://www.vparts.se/bilder/artiklar/0701121.jpg

Är det inte det hålen i täckpluggarna är till för..?
Annars är det inte så stort jobb att plocka av framlyktorna heller. Sitter ju bara fast med några skruvar baktill.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

544 Inlägg
23 november 2011
jo lite så jag tänkte med, har inte fått hem dem än, men tänkte man kunde förberett annars, men jag får helt enkelt vänta:) Kanske finns någon med täckpluggar här på forumet som vet?big_smile
Senast redigerat av Mrjockos (23 november 2011)

V8 - 4 Life

Sök