Jag var påväg hem från jobbet idag när en V70R AWD låg framför och gasade på, självklart ville jag försöka hänga på men då hände något med turbon.
Jag tryckte på från 3ans växel och fick laddtryck och allt var som det skulle, men när jag sen växlade till 4an så såg jag plötsligt i backspegeln hur det dök upp vit rök (från avgas?) för någon sekund och helt plötsligt så accelererade inte bilen som den skulle längre. Angående om jag hörde något ljud i samband med det här så hade jag hörlurar med hög volym så kan inte svara på det.
Jag har vart ute efter att bilen har blivit kall igen men turbon laddar inte alls och jag hör inget vinande ljud längre
Motorlampan har inte börjat lysa heller. Årsmodell på min bil är -03.
en jag känner tappade oljetrycket till turbon. så den stannade helt enkelt helt utan vidare...
han skulle också gasa lite extra när de hände fast den slutade dra mitt i en växel tror jag.
då läre ju nån ledning gått av eller nå, är ju samma oljesystem som till motorn..
ja minns inte va de vart för fel. kanske att slangen satt igen? ja vet att de är samma. annars lär han sett en oljelampa eller hört motorn klaga om rätta oljetrycket lagt av.