Halloj
Tänkte göra en tråd om renoveringen på min Evo. Lite historik om varför bilen är under renovering:
Har sedan 16 års ålder kära ner mig i Evo III:an <3 Men vid den åldern har man inte direkt nån ekonomi kan man säga. Så efter 4 års sparande fanns äntligen pengarna, å då är de bara till att leta efter den rätta
Hitta en i Sandviken som jag annsåg va den rätta. Köpte bilen å kom till Gävle då temp mätaren steg oroväckande fort mot de röda fältet. Lyckades få ner tempen å ta mig hem. Dagen där på rasa vattenpumpen på kvällen när vi lekte i lilla enköping (SURT LÄGGE) Men vid demontering la jag märket till att kamremen förmodligen passerat bäst före datumet för ett tag sen
Bilen vart ståendes på jobbet ner plockad i två veckor innan jag fick hem alla delar och ihop bilen
OBS Hel försäkring på denna bil va inte billig, så de vart tillfälig trafik så ja senare kan skriva över den på Mor min å spara pengar
trodde jag ja
När vi fick ihop bilen på torsdags kvällen så han jag åka me den tills söndag natt (JAG VET INTE VARFÖR DET VART SOM DET VART, Å DE SPELAR ÄNDÅ INGEN ROLL NU )
Va ute å lekte med en kompis och efter en stund dog bilen utan anledning :S försäkte starta den ett flertall gånger men det händer ingenting, inte för än sista försöket då de small till å sköt eldslågor genom huvscoopen o runt huven, springer ut för att kolla under huven, fick upp den å de börjar brinna som bara den igen :'( Känslan att se sin bil brinna å inte kunna göra nått e obeskrivlig. Men som tur e, om man nu kan säga så, vart inte allt för mycke förstört. Så de e bara till å bita i de sura äpplet å jobba hårt för att få igång den igen
Framtidsplaner i dags läget:
Lacka om hela bilen, in och utvändigt
Måla upp fram och bakvagnen
Renovera v-lådan
Renovera å måla upp motorn
Bygga nytt avgassystem
Coilovers
Införskaffa nya lysen runt om
Info om Evon:
Avgassystem:
Bränslesystem:
Motor: