Hejsan gott folk!
Blir en Update idag på dagens arbete.
När jag anlände till Pappa idag så hade han redan tjuvstartat och var i fullgång med att skrapa/banka asfaltsmatta.
Men vi båda var så sugna på att ta en provtur så dagen började med att vi backade ut bilen:
Och sedan körde vi en sväng:
När bilen väl var ute passade vi på att städa i ordning i vårt trånga garage, blev ju riktigt trevligt!:
Sedan var det dags att få lite gjort, så jag började med att slänga ut förarstolen igen, för att pappa skulle kunna komma åt asfaltsmattan. Mobilen dog så fick tyvärr ingen bild på när det var klart, men asfaltsmattan under förarstolen och den framför på vänster sida är nu mera borta. Så nu återstår bara den längst fram på höger sida och någon enstaka i bagaget:
Plockade bort klädseln som sitter på in sidan av bagageluckan:
Monterade även bort en vanlig radioantenn och en elektrisk radioantenn vilket givetvis resulterade i 2st fula hål... Får bli till att montera täckbrickor. Hur som, den elektriska antennen har endast suttit där i ett par månader och är i nyskick, så om ni behöver en, hör av er!
Anledningen till att jag tagit denna bilden är för att fråga, denna typ av "ställning" fungerar väl bara som ett sorts montage om man vill ha elektrisk antenn? (Sitter en på vadare sida). Tänkte bara så den inte fungerar som någon bärande funktion även om jag inte tror det själv, då plåten inte är särskilt massiv. :
En annan sak som jag även tog bort, eller rättare sagt två saker som jag tog bort, var dörrsidorna bak.
Så där lyckades lätta något kilo till. Kopplade även ur fönsterhiss-motorena bak då båda är mer eller mindre ur funktion. Sedan buntade jag upp lite kablar och lite så i dörrsidorna så det inte ligger och slår när man kör, torkade även bort lite överflödig "Cheeseburgar" - osts liknande tektyl i som också låg i dörrsidorna.
Måste även nämna ett par andra grejer.
Precis i start ögonblicket, så uppstår det ett ganska kraftigt ljud, väldigt svårt att beskriva. Men om ni tänker er liksom en folkvagnsmotors gång så låter det just när motorn tänder till liksom. Slutar dock så fort motorn startat och själva gången i bilen är det inget fel på. Låter heller inget när bara startmotorn går runt, just innan start ögonblicket.
Vet inte direkt vad det kan vara för något som orsakar detta, men vänder ändå min misstankar till startmotorn.
Sedan är det ensak till som låter de första 3 minutrarna bilen är igång och det är något taskigt ljud ifrån AC-kompressorns remhjul (Tror jag). Hur som helst kommer det garanterat ifrån multiremmen. Även där är det väldigt svårt att beskriva ljudet, men det är ganska tydligt och det låter bara som ett ovanligt högt remmljud. Har heller inte varit på och pillat på kompressorn så jag har ingen aning om varför den låter som den gör, eller vad det nu är som låter då.
Får väl helt enkelt spela in lätena och posta det här, men om ni redan nu har något förslag på vad det är som gör att det låter så får ni gärna skriva i tråden.
Mvh Mike Karlsson