3329
Sök

Hjul till photoshop - Var och hur?

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
7 december 2011
#21
AntrE skrev:
matteeee skrev:
babbel
mer babbel
Som jag skrev så var det ju en noll-skillad snubbe som valde helt fel utgångsobjekt, men principen visas.
Men som fonzibear skriver, fortsätt du leta r-ven av dig efter fälgar i rätt vinkel eftersom det inte går. Vi andra gör såhär och nöjer oss med det.

Lika bra eller tillräckligt bra? Bäst blir det om du verkligen byter fälgar på bilen och tar ett nytt foto.. Jisses..

/Mattias

Grafisk Designer
220 Inlägg
7 december 2011
#22
AntrE skrev:
fonziebear skrev:
AntrE skrev:

plattare fälgar får man ju leta efter i både photoshopjunkie skiten och youtube videon tongue och som "bevis" räcker inte en bild du gjort och inte kan visa donatorn tongue visst kan man väl använda skew, distort osv men resultatet kommer aldrig bli lika bra som om dom varit i rätt vinkel från början smile
Då får du hålla dig till bilder på bilen tagna exakt från sidan så är problemet löst!
hahahahahaha.... hållt på i 2 år så jag vet hur man byter fälgar på en bil och vilka man ska använda för ett bra resultat.. tongue
Hållt på i över 6år och behöver inte några speciella vinklar på varken fälg elr bil för att få ett bra resultat..

Om du nu redan vet då är problemet löst? Klarar du inte av att använda vissa vinklar på fälgarna då
får du ju hitta andra bilder/fälgar som passar till din bil smile

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

2 140 Inlägg
7 december 2011
#23
fonziebear skrev:
AntrE skrev:
fonziebear skrev:

Då får du hålla dig till bilder på bilen tagna exakt från sidan så är problemet löst!
hahahahahaha.... hållt på i 2 år så jag vet hur man byter fälgar på en bil och vilka man ska använda för ett bra resultat.. tongue
Hållt på i över 6år och behöver inte några speciella vinklar på varken fälg elr bil för att få ett bra resultat..

Om du nu redan vet då är problemet löst? Klarar du inte av att använda vissa vinklar på fälgarna då
får du ju hitta andra bilder/fälgar som passar till din bil smile
ts frågade om hur man skulle söka/göra för att få bra resultat, jag tipsade och rätt vinkel behöver ju inte vara exakt på pricken rätt, men desto närmre rätt desto bättre resultat. Man kan förvränga hjulet men inte hur mycket som helst, givetvis går det få till godkänt resultat men står fast vid att de blir bättre desto närmare rätt vinkel smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Grafisk Designer
220 Inlägg
7 december 2011
#24
AntrE skrev:
fonziebear skrev:
AntrE skrev:

hahahahahaha.... hållt på i 2 år så jag vet hur man byter fälgar på en bil och vilka man ska använda för ett bra resultat.. tongue
Hållt på i över 6år och behöver inte några speciella vinklar på varken fälg elr bil för att få ett bra resultat..

Om du nu redan vet då är problemet löst? Klarar du inte av att använda vissa vinklar på fälgarna då
får du ju hitta andra bilder/fälgar som passar till din bil smile
ts frågade om hur man skulle söka/göra för att få bra resultat, jag tipsade och rätt vinkel behöver ju inte vara exakt på pricken rätt, men desto närmre rätt desto bättre resultat. Man kan förvränga hjulet men inte hur mycket som helst, givetvis går det få till godkänt resultat men står fast vid att de blir bättre desto närmare rätt vinkel smile
Okej jag står dock fast vid att har du en fälg på bild från sidan, då kan du förvränga den i stort sett hur som helst så det passar din bilbild. Vilken vinkel har du på bilden som du inte klarar av?

Självklart desto närmre desto bättre men det finns ingen som passar rakt på OM du inte har en bild på bilen rakt från sidan. Lär dig att förvränga mer avancerat så har du nog inga problem med det i framtiden!

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

1 324 Inlägg
7 december 2011
#25
AntrE skrev:
fonziebear skrev:
AntrE skrev:

plattare fälgar får man ju leta efter i både photoshopjunkie skiten och youtube videon tongue och som "bevis" räcker inte en bild du gjort och inte kan visa donatorn tongue visst kan man väl använda skew, distort osv men resultatet kommer aldrig bli lika bra som om dom varit i rätt vinkel från början smile
Då får du hålla dig till bilder på bilen tagna exakt från sidan så är problemet löst!
hahahahahaha.... hållt på i 2 år så jag vet hur man byter fälgar på en bil och vilka man ska använda för ett bra resultat.. tongue
Håller med dig... Fälgarna blir väldigt platta och oproportionella.. Inget bra..!


Bitter optimist.
1 561 Inlägg
7 december 2011
#26
tjabb.. youtubeklippet såg ju rent förjävligt ut. om du ska bevisa att det går utan att få det att se platt ut så visa en bild du gjort samt orginalbild på fälgar.


Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
7 december 2011
#27
Stoner_fuzz skrev:
tjabb.. youtubeklippet såg ju rent förjävligt ut. om du ska bevisa att det går utan att få det att se platt ut så visa en bild du gjort samt orginalbild på fälgar.
Jag behöver inget bevisa. Tror du mig inte kan du sitta o leta vidare efter fälgar i perfekt vinkel. Ha så skoj wink

/Mattias

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
7 december 2011
#28
matteeee skrev:
Stoner_fuzz skrev:
tjabb.. youtubeklippet såg ju rent förjävligt ut. om du ska bevisa att det går utan att få det att se platt ut så visa en bild du gjort samt orginalbild på fälgar.
Jag behöver inget bevisa. Tror du mig inte kan du sitta o leta vidare efter fälgar i perfekt vinkel. Ha så skoj wink
man säga vad man vill men jag tycker detta ser fejk och väldigt platt ut, taget från ditt fotoalbum.

Btw jag försöker inte starta någon pajkastning, bara konstaterar fakta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/5475/865072_cjfyly.jpg
Senast redigerat av Stoner_fuzz (7 december 2011)


Grafisk Designer
220 Inlägg
7 december 2011
#29
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:
Stoner_fuzz skrev:
tjabb.. youtubeklippet såg ju rent förjävligt ut. om du ska bevisa att det går utan att få det att se platt ut så visa en bild du gjort samt orginalbild på fälgar.
Jag behöver inget bevisa. Tror du mig inte kan du sitta o leta vidare efter fälgar i perfekt vinkel. Ha så skoj wink
man säga vad man vill men jag tycker detta ser fejk och väldigt platt ut, taget från ditt fotoalbum.

Btw jag försöker inte starta någon pajkastning, bara konstaterar fakta.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … cjfyly.jpg
Kontrar med denna från ditt fotoalbum då:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1460616

Ser ju jätteverkligt ut.. smile Inte funderat på att få fälgarna så att de smälter in mer och "matchar" bilen gällande
ljusförhållande osv? En tanke bara.

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
7 december 2011
#30
Allt beror ju på hur mycket tid man orkar lägga också. Här gjorde jag ett snabbt jobb när polaren beställt dessa fälgar bara för att se hur det skulle bli. Det blev såhär:
https://www1.garaget.org/archive/58/57355/106028/106028-1916132.jpg

Sen bevisar ju inte en eller två kassa bilder någonting. Det finns gott om bevis på att det verkligen går. Att du inte kan behöver du inte sura över wink

/Mattias

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
7 december 2011
#31
matteeee skrev:
Allt beror ju på hur mycket tid man orkar lägga också. Här gjorde jag ett snabbt jobb när polaren beställt dessa fälgar bara för att se hur det skulle bli. Det blev såhär:
http://www1.garaget.org/archive/58/5735 … 916132.jpg

Sen bevisar ju inte en eller två kassa bilder någonting. Det finns gott om bevis på att det verkligen går. Att du inte kan behöver du inte sura över wink
fast det är ju inte bevis utan orginalbild samt fälgdonor.


Grafisk Designer
220 Inlägg
7 december 2011
#32
matteeee skrev:
Allt beror ju på hur mycket tid man orkar lägga också. Här gjorde jag ett snabbt jobb när polaren beställt dessa fälgar bara för att se hur det skulle bli. Det blev såhär:
http://www1.garaget.org/archive/58/5735 … 916132.jpg

Sen bevisar ju inte en eller två kassa bilder någonting. Det finns gott om bevis på att det verkligen går. Att du inte kan behöver du inte sura över wink
+1

Denna bilden såg jävligt verklig och välgjord ut enligt mig, vad finns det att klaga på där?

Emil Svensson
V70R -04
Grundare av
facebook.se/breakinnecksdaily

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
7 december 2011
#33
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:
Allt beror ju på hur mycket tid man orkar lägga också. Här gjorde jag ett snabbt jobb när polaren beställt dessa fälgar bara för att se hur det skulle bli. Det blev såhär:
http://www1.garaget.org/archive/58/5735 … 916132.jpg

Sen bevisar ju inte en eller två kassa bilder någonting. Det finns gott om bevis på att det verkligen går. Att du inte kan behöver du inte sura över wink
fast det är ju inte bevis utan orginalbild samt fälgdonor.
Men jag behöver inte bevisa ett smack. Gött va? smile

/Mattias

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
7 december 2011
#34
matteeee skrev:
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:
Allt beror ju på hur mycket tid man orkar lägga också. Här gjorde jag ett snabbt jobb när polaren beställt dessa fälgar bara för att se hur det skulle bli. Det blev såhär:
http://www1.garaget.org/archive/58/5735 … 916132.jpg

Sen bevisar ju inte en eller två kassa bilder någonting. Det finns gott om bevis på att det verkligen går. Att du inte kan behöver du inte sura över wink
fast det är ju inte bevis utan orginalbild samt fälgdonor.
Men jag behöver inte bevisa ett smack. Gött va? smile
tänkte mest för att ägaren har laddat upp bilder på bilen med de fälgarna ca tio dagar innan bilden du säger du choppat från en fälg framifrån(?). bilden må vara redigerad men tror knappast du photoshoppat in fälgar i bilden, åtminstone inte från ett kort taget rakt framifrån.


Bitter optimist.
1 561 Inlägg
7 december 2011
#35
fonziebear skrev:
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:

Jag behöver inget bevisa. Tror du mig inte kan du sitta o leta vidare efter fälgar i perfekt vinkel. Ha så skoj wink
man säga vad man vill men jag tycker detta ser fejk och väldigt platt ut, taget från ditt fotoalbum.

Btw jag försöker inte starta någon pajkastning, bara konstaterar fakta.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … cjfyly.jpg
Kontrar med denna från ditt fotoalbum då:
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1460616

Ser ju jätteverkligt ut.. smile Inte funderat på att få fälgarna så att de smälter in mer och "matchar" bilen gällande
ljusförhållande osv? En tanke bara.
kanske skulle haft lite mindre kontrast och ljus på fälgarna men vad har det med vinkeln på fälgarna att göra?


Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
8 december 2011
#36
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:
Stoner_fuzz skrev:

fast det är ju inte bevis utan orginalbild samt fälgdonor.
Men jag behöver inte bevisa ett smack. Gött va? smile
tänkte mest för att ägaren har laddat upp bilder på bilen med de fälgarna ca tio dagar innan bilden du säger du choppat från en fälg framifrån(?). bilden må vara redigerad men tror knappast du photoshoppat in fälgar i bilden, åtminstone inte från ett kort taget rakt framifrån.
Vem har sagt det? Du verkar ha stora problem med detta. Lägg all energi på att lära dig istället?!

/Mattias

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
8 december 2011
#37
matteeee skrev:
Stoner_fuzz skrev:
matteeee skrev:

Men jag behöver inte bevisa ett smack. Gött va? smile
tänkte mest för att ägaren har laddat upp bilder på bilen med de fälgarna ca tio dagar innan bilden du säger du choppat från en fälg framifrån(?). bilden må vara redigerad men tror knappast du photoshoppat in fälgar i bilden, åtminstone inte från ett kort taget rakt framifrån.
Vem har sagt det? Du verkar ha stora problem med detta. Lägg all energi på att lära dig istället?!
Du är ju bra dryg, inga kontreta saker att säga. Tryck in bild på ditt arbetet istället för att leka högmodig men efter som du säger att du inte behöver bevisa något så struntar jag i det och låter dig fortsätta hävda dig.



Sök