2 november 2014
Trådstartare
Den här tråden skapade jag för typ 3 år sen, dags att skriva lite här tycker jag, på dessa 3 år har det hänt mycket, jag har tagit licens för folkrace, jag har byggt två folkracebilar Volvo 740 GLT 16v, och jag har haft en Audi 100 2.3E som var färdig bil, jag har dessvärre inte tävlat nått än, men jag ska till nu o se om jag kan bygga en bra bil och framförallt försöka hålla budgeten på 6500:-.
Volvo 2/7/9 serie är ju ett hållbart koncept men behövs mycket motor om man ska hänga med, tyvärr ser man att det oftast är grävlingar (framhjulsdrivna) bilar som vinner och ligger på bra placeringar, en 740 med gamla 130 hästars sprutet med extraktor och lite små grejs kanske man kan plocka ut en 150 hästar av utan att det drar iväg för mycket, men denna sporten har tagit allt för stora propotioner tycker jag, bilarna är påkostade 10-20 tusen med weber och massa annat, det ger ju den vanliga svensson med begränsad budget ingen chans att hänga med.
Hur som helst, Volvo 850 GLT är intressant då dessa är förjävla snabba om man lär sig köra dom som folk.. viktigt med reservdelar dock, för rasa det kommer det att göra.
Jag har flera 740 som bara står, så där har jag gott om reservdelar, dock har jag bara kombi på lager, sedan är att föredra.
Eller vad tycker ni ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **