3508
Sök

Identifiering utav bildel AUDI A4 1.8T b6 FWD

9 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Hejsan, när jag rattar fullt ut åt vänster och svänger så hör jag ett smått knackande ljud från vänstra framhjulet/framvagnen, lite svårt o beskriva, när jag kollade sedan bakom framhjulet så såg jag att en "led" var lite oljig.
Jag behöver nu hjälp o identifiera vad för typ av "led" det är är lite dålig på det.

och om det är det som orsakar knackandet, eventuellt om det måste bytas ut direkt och ev kostnader om någon bilkunnig vet.

Här är en bild :

http://imageshack.us/photo/my-images/24/img0410ns.jpg/

Mvh jogz

Motborgare
1 099 Inlägg
3 september 2011
Det där är en länkarm. Troligtvis är den inte orsaken till knackandet. Förmodligen är det antigen hjullageret eller en drivknut som är boven.

-- K

VAG Tekniker
101 Inlägg
5 september 2011
Det är som nämnts tidigare, den nedre länkarmen. För mig så ser den inte oljig ut, mer bara blöt pga väta.
Denna del är bara gjord av gummi och metall så där har du antagligen inte felet.

Hjullagret skulle jag inte tippa på att det är, då det låter mer som ett skärande ljud samt att oftast så kommer ljudet från motsatt håll när du svänger. Dvs svänger du vänster bör ljudet komma från höger osv.

Skulle mer chansa på att det kan vara en kass drivknut.
Har du möjlighet att plocka av hjulet och kolla bakom bromsskivan och se om det är massa fett och olja så märker du om det är drivknuts dammasken som är sönder.

Sista tipset jag kan ge dig om du inte hittar något är att du tar kontakt med en VAG verkstad och begär om en felsökning. Kostar mellan 500-1500kr att felsöka.
Väldigt svårt och bedöma vad felet kan vara då ett knackande ljud kan vara många troliga saker.

Lycka till smile

Sök