2879
Sök

OBDII till Galant GDI 2000 och Volvo v70 97a? (OBDLink)

62 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Hej på er! Har precis köpt en OBDLink.  Verkar va riktigt bra men får den inte att fungera klokt.. Har torque, OBDwiz och scanXL. Händer samma grej på båda. verkar typ inte hitta protocolen. Han söker som fan efter det men händer inget. Till min galant är det en annan kontakt brevid OBDII kontakten. en vit 2 pin kontakt. Vad är det o va gör den för nytta? 

Har ni några bra förslag på program eller vet hur jag får igång allt?

Enheten får iaf kontakt med min galant och Volvo v70. Min hastighetsmätare dampade lite när jag körde med OBD enheten PÅ.  Så det måste ju gå på något sätt?

62 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
cronix91 skrev:
Hej på er! Har precis köpt en OBDLink.  Verkar va riktigt bra men får den inte att fungera klokt.. Har torque, OBDwiz och scanXL. Händer samma grej på båda. verkar typ inte hitta protocolen. Han söker som fan efter det men händer inget. Till min galant är det en annan kontakt brevid OBDII kontakten. en vit 2 pin kontakt. Vad är det o va gör den för nytta? 

Har ni några bra förslag på program eller vet hur jag får igång allt?

Enheten får iaf kontakt med min galant och Volvo v70. Min hastighetsmätare dampade lite när jag körde med OBD enheten PÅ.  Så det måste ju gå på något sätt?

EDIT** Testade nu på en V70 02-03. Funkade prima så det är inte fel på OBDLink'en

309 Inlägg
10 september 2011
förmodligen så använder dom protokoll som din läsare ej klarar av, goggla på vilket protokoll din bil använder och kolla så det står med på läsarens lista

Läser och släcker felkoder. pm för info

Sök