Hej! Köpte nyss en 850 t5 som jag gärna vill piffa upp till 250-270 hk. Vill helst slippa koppling/växellådsbyte Jag skulle kunna tänka lägga runt 3-4 tusen på trim. Är väldigt tacksam ifall någon kunde gett tips Bilen är helt original nu förutom sportluftfilter. Hur mycket pallar motorerna ungefär? Tänker främst på koppling/växellåda, min bil har gått runt 27000, och den är servad regelbundet osv, inte tok-körd de senaste 8 åren. ( känner förra ägaren )
det räcker gott o väl med ett steg 3 chip,håller utan problem samnt så ger det på en 225 hk bil ca 260 ärliga hästar,skall du upp i dom 300hk så är det 3 tums kat samnt 3 tums downpipe som gäller o bakom katten så räcker det med 2,5 tums...så är du nästan uppe i dom hästarna...vill man ha mer så får man nog räckna med annan turbo glt kammar o andra spridare då springer notan iväg
Vad jag lärt mig så är det segdragning och högt mottryck som dödar dessa motorer. Vid chippning så ökar laddet och även trycket på avgaserna. Då gäller det att ha lite bättre flöde än tidigare.
Många säger att 1.2 bar är gränsen men det är långt ifrån hela sanningen
Senast redigerat av jocke_gronberg (10 september 2011)
Okej tack för tipsen gubbar! Är inte helt 100 att jag kommer trimma denna bil, fick den för 5 tusen och tanken var att renovera den lite och sälja. Får se vad tiden säger, ingen som möjligtvis har USA blinkers / andra baklyktor till 850n?