2568
Sök

850 T5 trimma upp till ca 250-270 hk?

83 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Köpte nyss en 850 t5 som jag gärna vill piffa upp till 250-270 hk. Vill helst slippa koppling/växellådsbyte tongue
Jag skulle kunna tänka lägga runt 3-4 tusen på trim. Är väldigt tacksam ifall någon kunde gett tips smile
Bilen är helt original nu förutom sportluftfilter.
Hur mycket pallar motorerna ungefär? Tänker främst på koppling/växellåda, min bil har gått runt 27000, och den är servad regelbundet osv, inte tok-körd de senaste 8 åren. ( känner förra ägaren wink )

MVH smile

unibet
9 september 2011
#2
http://sv.bsr.se/products/t543/

Volvo 850 T5 225Hp original
Steg 1 290Hp / 430Nm
2 950 kr

83 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
#3
unibet skrev:
http://sv.bsr.se/products/t543/

Volvo 850 T5 225Hp original
Steg 1 290Hp / 430Nm
2 950 kr

Jo jag har kollat på de. smile Men jag blir faktiskt lite tveksam ifall steg 3 är lite för mycket haha. tongue

498 Inlägg
10 september 2011
#4
Det är bara att prova. Det lär märkas om det inte håller.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
10 september 2011
#5
unibet skrev:
http://sv.bsr.se/products/t543/

Volvo 850 T5 225Hp original
Steg 1 290Hp / 430Nm
2 950 kr

Jo fast det är snarare 250 hk som mest.

Steg 3 ger väl som mest 260-270, men det kostar runt 10 lökar för ett sådant paket


2 452 Inlägg
10 september 2011
#6
det räcker gott o väl med ett steg 3 chip,håller utan problem samnt så ger det på en 225 hk bil ca 260 ärliga hästar,skall du upp i dom 300hk så är det 3 tums kat samnt 3 tums downpipe som gäller o bakom katten så räcker det med 2,5 tums...så är du nästan uppe i dom hästarna...vill man ha mer så får man nog räckna med annan turbo glt kammar o andra spridare då springer notan iväg

döden kommer tillbaka

83 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#7
Okej tack så mycket för tipsen wink så det räcker med steg 3 chip?
Hade tänkt på steg 1 chip, 3" dp, men det känns ju lättare med chip bara. tongue

2 452 Inlägg
10 september 2011
#8
är bara o komma förbi o testa med min box i din bil så blir du hur nöjd som helst...

döden kommer tillbaka

83 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#9
turbodeath skrev:
är bara o komma förbi o testa med min box i din bil så blir du hur nöjd som helst...

Säljer du den och kan fixa på den ? smile

2 452 Inlägg
10 september 2011
#10
nä säljer inte min egen box men kan ordna en box färdig för 1800kr av kompisen som skrotar sin nu...samma chip sitter i min bil som i hans

döden kommer tillbaka

4 586 Inlägg
10 september 2011
#11
Innan bilen trimmas så bör turbon kontrolleras.

Ta bort luftröret och kolla efter axiellt glapp.

Vad jag lärt mig så är det segdragning och högt mottryck som dödar dessa motorer. Vid chippning så ökar laddet och även trycket på avgaserna. Då gäller det att ha lite bättre flöde än tidigare.

Många säger att 1.2 bar är gränsen men det är långt ifrån hela sanningen
Senast redigerat av jocke_gronberg (10 september 2011)


2 452 Inlägg
10 september 2011
#12
räcker gått o väl med 1,1 som max ...håller med jocke där ett bra flöde är viktigt med....

döden kommer tillbaka

83 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
#13
Okej tack för tipsen gubbar! smile
Är inte helt 100 att jag kommer trimma denna bil, fick den för 5 tusen och tanken var att renovera den lite och sälja. smile
Får se vad tiden säger, ingen som möjligtvis har USA blinkers / andra baklyktor till 850n? smile


Sök