2955
Sök

BMW 535i Kupé fäkt funkar ej.

82 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Min kupé fält i bilen "som blåser ut kall/varm luft i kupén" fungerar inte. Snurrar inte alls och man hör inget och händer inget när man vrider på potentiometern. Såg att det verkar vara rätt krångligt att komma åt så bestämde mig för att fråga här först. Någon som har någon aning om vad det kan vara? Vilken säkring är det? All hjälp uppskattas. Även hur man kommer åt på bästa sätt om man nu behöver byta.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 september 2011
Själva panelen brukar kunna ge upp, jag vet att min kusin bytte på sin.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

82 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Okej, ska se om jag kan låna någons smile

82 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Har testat en annan kontrollpanel nu och det blev ingen skillnad. Hörde dock nu att om man drar på fläkten på max så är det något som klickar till. Som ett relä. Ungefär som ett blinker klick fast bara en gång. Någon som har tips?

552 Inlägg
19 september 2011
Tippar på att effektmotståndet är slut... inte så svårt att byta och inte så dyr häller för den delen. Du hittar lätt mer info på www.autopower.se

http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=41

direktlänk fläktmotstånd

82 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Tack så mycket! Testar detta imorgon och återkommer med svar smile

Rev ner som i guiden men där fanns inget motstånd.. Läste att det kan sitta lite var som. Ingen som vet var det sitter på E34 -89 med AC?
Senast redigerat av antizz (20 september 2011)

103 Inlägg
20 september 2011
men om motståndet är paj brukar väl fläkten funka på högsta hastighet? tycker de låter som fläktmotorn..

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
20 september 2011
Fläktmotorn är inge svår att byta på e34 535, den sitter bakom expansionskärlet mot torpedväggen. Det är som en lucka på torpedväggen så sitter den där bakom smile  e39 är ett helt helvete för då måste man bort med hela instrumentpanelen, du kan ju kolla hur de ser ut bland bilderna på min 540.
Senast redigerat av Niklasw (20 september 2011)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

Sök