3679
Sök

Köpråd BMW M3/335

Masterworks
22 september 2011
#21
Jag valde 335d framför M3an! M3an kändes så jäkla trött så det var inget svårt val!  cool

90 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
#22
Busgrabb skrev:
Jag hade valt M3:an.
Haft haft en och har kört 335:an.

Allt är M i bilen, inte bara motorn.
Sen att ljudet och registret på den högvarviga 6:an är grymt är en bonus.

Dock är 335:an bra mycket modernare bil både invädnligt och utvändigt, det ska man inte glömma.
Glöm inte heller att 335:an är enhjulsdriven vilket håller tillbaka lekandet tongue

De var ungefär allt jag behövde höra roll Nu blir det till att leva på vatten och bröd och köpa en M3 till nästa sommar! big_smile


dARKiE
5 031 Inlägg
23 september 2011
#23
Rquired skrev:
En M3 är alltid en M3 med allt vad det innebär, även kostnader! Som vardagsbil hade jag nog valt en 335i trots allt, samma eller till och med mer rakt fram-prestanda och en markant modernare bil till betydligt lägre driftkostnader. smile

Skall man däremot ha en entusiastbil så är en äkta M-bil något en standard BMW aldrig kan matcha. smile

Entusiast bil är mer Alpina i mina ögon wink

Jag hade valt M3:an ialf.
335;an om jag hade velat ha en rolig åretrunt bil ;D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

90 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
#24
Jävlar va fin din bil är Darkie! PORR! ska spana lite på alpine! wink


dARKiE
5 031 Inlägg
23 september 2011
#25
Får tacka så mycket för dem orden!

Lättare att hitta delar till M3:an osv ifall något händer.
Bara så du vet. Iofs finns ju Tyskland och vissa svenska alpina specialister i sverige så inte så svårt att fixa delar genom dessa om man har kontakterna. Dock har jag märkt att BMW inte brukar ha så bra koll på just alpina modellerna. Fast kanske bara är där jag försökt handla.. smile

Underbar bil ialf (:

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 september 2011
#26
Darkie skrev:
Rquired skrev:
En M3 är alltid en M3 med allt vad det innebär, även kostnader! Som vardagsbil hade jag nog valt en 335i trots allt, samma eller till och med mer rakt fram-prestanda och en markant modernare bil till betydligt lägre driftkostnader. smile

Skall man däremot ha en entusiastbil så är en äkta M-bil något en standard BMW aldrig kan matcha. smile

Entusiast bil är mer Alpina i mina ögon wink

Jag hade valt M3:an ialf.
335;an om jag hade velat ha en rolig åretrunt bil ;D

Ingen hade sagt något om Alpina när jag skrev! tongue

Värda ett titt är dem dock!
Senast redigerat av Rquired (23 september 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

25 Inlägg
23 september 2011
#27
Min är till salu


90 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
#28
synd att det är en cab :<


188 Inlägg
23 september 2011
#29
Johan_Hellberg skrev:
synd att det är en cab :<

har du bestämt dig än


KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
23 september 2011
#30
335i med giac och quaife diff! Det är har receptet på en riktigt jävla snabb vagn!

Four rings to rule them all!

90 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#31
Rapide skrev:
Johan_Hellberg skrev:
synd att det är en cab :<

har du bestämt dig än

Blir en M3a ^_^


188 Inlägg
30 september 2011
#32
Johan_Hellberg skrev:
Rapide skrev:
Johan_Hellberg skrev:
synd att det är en cab :<

har du bestämt dig än

Blir en M3a ^_^

vad tråkigt : (jag röstade på 335an)


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 september 2011
#33
Johan_Hellberg skrev:
Rapide skrev:
Johan_Hellberg skrev:
synd att det är en cab :<

har du bestämt dig än

Blir en M3a ^_^

Rätt val enligt mitt tycke, det ska kosta att ligga på topp wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

77 Inlägg
30 september 2011
#34
Caben är fan snyggare än coupen ... jag hade valt cab om jag haft pengarna smile !


Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 september 2011
#35
BLAOW skrev:
Caben är fan snyggare än coupen ... jag hade valt cab om jag haft pengarna smile !

Slö och tung...

Autotech

77 Inlägg
1 oktober 2011
#36
tänkte mer... kvinnor dras till cab..


25 Inlägg
1 oktober 2011
#37
Tung ja. Slö vet i fan om jag kan hålla med om


Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 oktober 2011
#38
josko skrev:
Tung ja. Slö vet i fan om jag kan hålla med om

Får ju se sig ifrånkörd av en Steg 3 S60 T5 tex...
Det känns som det skiljer en del på en Coupe och en Cab faktiskt.

Autotech

dARKiE
5 031 Inlägg
1 oktober 2011
#39
Skiljer ca 100kg mellan Cab och coupé i vikt, pga extra förstärkningar för att klara av påfrestningarna utan tak..

M3 cab e46 väger 1730kg

M3 coupe väger 1640kg

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

90 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
#40
Skillnader på USA och europa modellen på M3 E46

USA:

Märke: BMW     Biltyp: Coupé     Hästkrafter: 333 Hk
Modell: M3     Färg: Silver     Motorstorlek: 3245 cc
I trafik: 2010-05-19     Drivhjul: Bakhjulsdriven     CO2-utsläpp: -

EU:

Märke: BMW     Biltyp: Coupé     Hästkrafter: 342 Hk
Modell: M3     Färg: Svart     Motorstorlek: 3246 cc
I trafik: 2003-01-24     Drivhjul: Bakhjulsdriven     CO2-utsläpp: 287 g/km

cylindervolym och hästkrafter skiljer. Är det endast programvaran som är skillnaden?



Sök