2725
Sök

Ställa bil i garage där det finns möss?

346 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
Mmm funderar på att ställa bilen över vintern. Får garage på landet gratis, men vet att det finns möss där eftersom dom efterlämnar spillning. Behöver man vara orolig, tar dom sig in i en nyare bil? Man har ju hört att dom kan komma in under en vanlig dörr i ett hus och sånt. Vill helst inte ha halva bilen uppäten när jag plockar ut den till våren... Tack för alla tips och råd.

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
16 september 2011
häll ut lite warfarin på golvet så kommer du få det extremt fritt från djur! big_smile
kanske lite dumt då det fastnar på skorna sen drar man in det där i huset, sen kan det skada våra med djur och människor! big_smile

(RÅTTGIFT) med andra ord! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

1 160 Inlägg
16 september 2011
finns gott om katter

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
16 september 2011
Musfälla i bilen?

104 Inlägg
16 september 2011
se om du hittar en Enbuske ta lite grenar från den å parkera i en hink me vatten. vet inte varför men de funkar.

håller även fukt borta kan jag tillägga
Senast redigerat av Ragge88 (16 september 2011)

56 Inlägg
16 september 2011
Dynamit wink

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
16 september 2011
lill_sankan skrev:
Mmm funderar på att ställa bilen över vintern. Får garage på landet gratis, men vet att det finns möss där eftersom dom efterlämnar spillning. Behöver man vara orolig, tar dom sig in i en nyare bil? Man har ju hört att dom kan komma in under en vanlig dörr i ett hus och sånt. Vill helst inte ha halva bilen uppäten när jag plockar ut den till våren... Tack för alla tips och råd.

Möss käkar inte bara inredning. Finns massor under din motorhuv som garanterat lockar både råttor och möss och inte helt ovanligt att dom bosätter sig i tex. luftrenare etc. med allt vad det innebär med stök att starta bilen till våren. Elkablar och isolering gillar dom oxå.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 september 2011
Tändkabel är också en delikatess, men en skaplig hög med råttgift, en elektrisk musskrämmare och lite tur så borde det gå bra.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

582 Inlägg
17 september 2011
har hört att Granris ska hålla mössen borta.

hej

Med lem
768 Inlägg
17 september 2011
Funkar sånna mus-skrämmare? Håller mig borta från dem, fasen vad endel av dem skriker högt! smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

301 Inlägg
17 september 2011
Lök ska vara bra å lägga runt bilen..

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 september 2011
robininfOCUS skrev:
Funkar sånna mus-skrämmare? Håller mig borta från dem, fasen vad endel av dem skriker högt! smile

Morsan har hemma och hon har inte haft en musjävel på 5år, men innan hon flytade in fanns det möss så jag tror att de fungerar iaf. Det blir garanterat inte sämre. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

582 Inlägg
21 september 2011
verkar finnas många knep för att hålla gnagare borta! gör en sallad med lök,gran,enris och dynamit och strössla runt bilen.annars kan man ju ställa dit djurgården dom verkar ju spöa gnagarna i allt just nu smile
Senast redigerat av jes (21 september 2011)

hej

945 Inlägg
22 september 2011
Vilka skittips många kommer med..

Via din hemförsäkring så kommer anticimex ut kostnadsfritt och lämnar betbox med gift.
Begär två tre stycken att ha i utrymmet. Åker du dit ofta? Gillra riktiga råttfällor.

Annars är det något du får vänta dig ute på vischan i dåliga lokaler.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
22 september 2011
Hitta ett bättre och skadedjursbefriat garage, även om det kostar en slant.

Om du prompt vill parkera din bil i garaget du blev erbjudet, finns det gott om lösningar: katt, sprayburk + tändare eller VX-gas. Den sistnämnda lösningen kommer garanterat göra processen kort med allt levande i garaget.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

945 Inlägg
22 september 2011
IceEyes skrev:
Hitta ett bättre och skadedjursbefriat garage, även om det kostar en slant.

Om du prompt vill parkera din bil i garaget du blev erbjudet, finns det gott om lösningar: katt, sprayburk + tändare eller VX-gas. Den sistnämnda lösningen kommer garanterat göra processen kort med allt levande i garaget.

Då menar du att han ska sitta på vakt i ett mörkt och kallt garage och invänta
skadedjur som aldrig visar sig när man är i närheten? Skadedjur som gömmer sig på 1sek.

Finns mildare fritidsintressen. Ska inte vara för att man bara har tråkigt. roll

101 Inlägg
22 september 2011
Möss tar sig in överallt där de vill komma in!

Sök