Jiimpa skrev:
offfroad skrev:
Kibil skrev:
Bmw e34, 525 eller 530. Behöver nog ingen direkt förklarning. Uppfyller alla dina krav!
När man inte buskör kan man nog hamna på 0,8-1liter/mil, se till att få tag på ett bra ex., och inte någon sliten rosthög.
![smile](img/smilies/smile.png)
ja bara 2 små noteringar, 0,8-1,0, låter som en del (men går man ännu längre mer så kommer man få brist på kraft, vet inte?)
och jag gillar inte utseendet ( har råkat snöa in mig på 318 sedanen)
0,8-1,0 för en bil som du ska kunna totalknäcka vid rödljusen är väldigt låg siffra. Du knäcker inte en gammal volvo turbo med en 318 någon dag i veckan så du får nog göra en kompromiss. Endra får du stå ut med att bilen drar lite bensin och har roligt som fan. 945an drar runt 1.3 i stan med lite ställ i kurvorna och lite oekonomiska accelerationer men ack så roligt!
Eller så satsar du på en bensinsnål bil men då får du nog akta dig för rödljusrace. Tänk på att bilarna ofta drar endel extra i stan jämfört med landsväg.
Bästa valet faller nog på en 530 som tidigare nämnts. Över 200 friska sughästar. Då har allt volvobilarna svårt!
aj F**, nu blev det svårt, volvo ska det inte vara, men
A, kunna köra runt mycket men bli knäck vid rödljusen
B, köra runt lite men totaläga vid rödljus...
lutar åt att satsa på en 318, i alla fall, (men tanken att en volvo kan dra mid vid rödljus, !!!!!!!!!!!!! )
fördelarna med 318:
1, att kunna kör runt mycket är en gigantist fördel ( i min situation)
2, jag kommer ändå lägga ner mycket pengar och tid åt ljudanläggning, ( och en ordentlig baslåda väger en del)
3, man kan ju alltid turbokonvertera i framtiden
( jag hade ett tag sedan en ide, turbo trycker in mer luft så att mer bränsle kan också pressas in vilket medför mer kraft, men om man istället för turbot har en tryckluftstank i bilen och reglerar ner den till ca 0,5-1bar, och tillsammans med extra inpsryt av bränsle trycker in det i motorn så BORDE, det blir "turboeffekt", JA jag vet det är en lååång lista med gissningar och antaganden, men det är en ide bara, och detta får diskuteras i en annan forum en annan tid varför det inte skulle finka enligt er )
hur är att få bredställ med 318, har den kraft nog för det, och omkörningar osv