2906
Sök

ABS fel volvo 850 GLT årsm.92

40 Inlägg
21 september 2011
Trådstartare
Hej alla biltokar smile Min flickvän har en 850 glt årsm 92. Problem med bromsarna och abs lampan. Har kollat fel koder och det visar att givaren höger bak är trasig/kortslutning. och även nån kontakt till bromsljusen. men alla bromsljus funkar? Finns det bara nya givare att köpa på Volvo? Hade gärna hittat nån billig (ny) har kollat runt lite på forum och det sägs att bara volvo säljer dom bak. Kan det stämma? för när hon kör och lampan släcks helt plötsligt börjar det "knorra" i pedalen. Och för lite sen körde hon o kände på pedalen. Den va sten hård under körning och när hon nuddade den nitade bilen yikes och så skakar det även som satan när man bromsar. blir inte klok på detta. Hoppas nån kan ge mig lite ledtrådar då ja själv inte skruvat 850 innan smile annars får ja väl hämta en på skroten och hoppas på tur? MVH Parne

48 Inlägg
21 september 2011
kolla upp abs gransarna om dom är friska.big_smile

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

188 Inlägg
21 september 2011
de är vanligt att de höger bak som abs givaren går sönder har bytt många mvh per

90 Inlägg
22 september 2011
Var inte helt 100% säker på att det är givaren kan lika gärna vara abs styrenheten, för mig varnade den också höger bak (gör den i stort sett alltid om styrenheten sagt upp sig) enklaste är att byta men går även att repparera den ganska lätt med hjälp av en lödkolv.

40 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare

biltemas är från 93 o uppåt. tror inte de passar. har köpt andra delar där till den bilen som inte stämmer

40 Inlägg
22 september 2011
Trådstartare
FordPer skrev:
de är vanligt att de höger bak som abs givaren går sönder har bytt många mvh per

ja vi pratade med en verkstad som inte skulle ha mycket för att byta den. så de blir nog bra

Forummoderator
26 349 Inlägg
22 september 2011
Smilee skrev:
Var inte helt 100% säker på att det är givaren kan lika gärna vara abs styrenheten, för mig varnade den också höger bak (gör den i stort sett alltid om styrenheten sagt upp sig) enklaste är att byta men går även att repparera den ganska lätt med hjälp av en lödkolv.

Då brukar TRACS-lampan lysa också. (om bilen har TRACS såklart)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök