2550
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 732 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
Tryck_o_pys skrev:
NoFantasy skrev:

de var som attan, då kanske man inte är så efter i teknologin endå trotts allt! big_smile

kanske inte.. jag är väl inte så duktig häller men tongue

G19 går under tillverkaren Logitech's gamingutbud smile

gaming big_smile ja det är en jäkla massa knappar på det, enda jag igentligen behöver är K-N-U-L-L-A + Enter.. big_smile hehehe

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Ur med motorn som sitter i nu och i med en turbo motor.
Allt jag har säga nu! kör skiten snart i älven!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Men innan det blir tal på byta motor så är det lite annat som ligger och jävlas!
Göra klart båten
Dra ny Vent
245
ska gifta mej
skaffa 2 barn

dom 2 sistnämda väntar vi med några år! Säger som Rytterstam
90 % av alla tjejer ser ut som hästar och resten är slampor haha smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-002865b37af052aa381229f9c40226d2.jpg
pensel-renovering av en båt

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-92c726f3e95e63342d7ff3cb3f29dc96.jpg
Ordentlig tvätt, ska slipas ner och på med nytt sån där båtkladd! (nej inte tjära) hehe

613 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:
Tryck_o_pys skrev:

gaming big_smile ja det är en jäkla massa knappar på det, enda jag igentligen behöver är K-N-U-L-L-A + Enter.. big_smile hehehe

lolz

46 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Verkar som du behöver CAPS LOCK me:D

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
haha! smile

937 Inlägg
12 mars 2012
Anderholm skrev:
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:

lolz

ja det hade varit en välanvvänd kanpp! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
har 2 motorer hemma som båda gått ca 300mil. har stått på volvos lager sen 87. om man skulle stoppa i en sån! bra grejer de där för det är mekaniskt sprut, så man slipper en hel del med el!

Men först ska jag köra skiten ur 16vipparN,

199 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
har 2 motorer hemma som båda gått ca 300mil. har stått på volvos lager sen 87. om man skulle stoppa i en sån! bra grejer de där för det är mekaniskt sprut, så man slipper en hel del med el!

Skulle inte du köra turbo smile?

937 Inlägg
12 mars 2012
arimoron skrev:
NoFantasy skrev:

finns ju turbo med mekaniskt sputt ju typ 240 turbo wink
Senast redigerat av Kalasgasarn (12 mars 2012)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Jo, var bara en tanke på motorerna som står hemma, man kan ju alltid konvertera dom.. Men tror att jag köper mej en bil med turbo och tar allt jag behöver från den! bra med reservdels bil. kan behöve en bakaxel till ifall min rasar! är svetsad den jag har på nu!

937 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
Jo, var bara en tanke på motorerna som står hemma, man kan ju alltid konvertera dom.. Men tror att jag köper mej en bil med turbo och tar allt jag behöver från den! bra med reservdels bil. kan behöve en bakaxel till ifall min rasar! är svetsad den jag har på nu!

ja risken finns att den rasar då lager eller annat skit big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:
arimoron skrev:
NoFantasy skrev:

ah, skulle haft kvar min 740motor, var mekansikt på den b230, men utan turbo dock. känns lättare att trimma på nå vis

937 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
Kalasgasarn skrev:
arimoron skrev:

ah, skulle haft kvar min 740motor, var mekansikt på den b230, men utan turbo dock. känns lättare att trimma på nå vis

jag har ju en b230 med mekaniskt spurt, men man måste skicka iväg spridar (huveenheten den som bestämmer i viken det ska spruta) på såna dära borrning kommer ej ihåg vad det heter sen äre bara att trimma big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:
NoFantasy skrev:
Kalasgasarn skrev:

jag har ju en b230 med mekaniskt spurt, men man måste skicka iväg spridar (huveenheten den som bestämmer i viken det ska spruta) på såna dära borrning kommer ej ihåg vad det heter sen äre bara att trimma big_smile

aha, minns att spridarna satt i toppen på den gamla motorn och inte i insuget!
spridarna var som typ bara långa filurer, sen satt det soppaslangar på dom. inte en enda kontakt! SKÖÖÖNT! smile
hatar verkligen bilel hit och dit!
skiter i det här snart och köper mej en gammal B4B. är bara en kabel och de är till startmotorn typ hahaha smile
Senast redigerat av NoFantasy (12 mars 2012)

19 Inlägg
12 mars 2012
Ujj. Blivit någon timme framför datorskärmen för att komma ikapp med läsningen (Y) En jäkla tråd du fixat till wink
Keep up the good work big_smile

Andra kan dom...

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Thaampe skrev:
Ujj. Blivit någon timme framför datorskärmen för att komma ikapp med läsningen (Y) En jäkla tråd du fixat till wink

kan tänka mej det, den blev lite lång faktiskt.
Längre blir den nog när jag ska i med annan motor och på med dekalerna som kommer imorgon!
kommer imorgon, nu blev jag glad! är sjukt mycket! Farsan min har setat vid datorn och klickat så då brukar det blir överdrivet smile

4 180 Inlägg
12 mars 2012
NoFantasy skrev:
Thaampe skrev:

Längre blir den nog när jag ska i med annan motor och på med dekalerna som kommer imorgon!
kommer imorgon, nu blev jag glad! är sjukt mycket! Farsan min har setat vid datorn och klickat så då brukar det blir överdrivet smile

Vad blir det för motor?smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
zemet skrev:
NoFantasy skrev:
Thaampe skrev:

Vad blir det för motor?smile

vet inte än. Men turbo ska de vara!

613 Inlägg
12 mars 2012
alltså lite offtopic nu men jag ska köpa mig en liten båt så grabben och käringa slipper plumsa när man ska fiska lite men räcker det att algtvätta och eventuellt måla med vanlig båtfärg ? måste man slipa eller klarar inte båtplasten? sen om det finns hål sprickor eller dylikt hur går man tillväga med att laga upp det för att få det snyggt? har du några tips och inte vill ta det i tråden skicka ett pm vore shysst

Btw 90% hästar och 10% horor
ta en häst och hora till henne lite som DU vill ha det istället för att får en brud om 5 år som VARIT någon av de där 10% hora:P så slipper du bli utskrattad haha

fortsätt med bilen fööör faaajn=)

Sök