4194
Sök

Kapa fjädrarna på saab 900NG.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
29 september 2011
#21
Annars kan man ta de hårdaste (grövsta) fjädrarna man hittar på biltema (med någorlunda rätt innerdiameter då), kapa till rätt längd och montera, vips har man fått ett lägre och hårdare chassi.


2 656 Inlägg
29 september 2011
#22
Bompeman skrev:
ekelund88 skrev:
Bompeman skrev:
En sänkningsats är värdelös, bilen blir bara lägre för fjädern är mjukare och väghållning är kass, då kan man lika gärna kapa! skruva fast fjädern med en slangklämma

snackar du om? :p dom sänksatser jag köpt e ju betydligt hårdare än orginal iaf ..

Sänkningsatsen jag hade till golfen var mjukare fjädrar än original, 740 sitter några sketna sänkfjädrar på och dom är mjukare än original! så fördrar lätt kapat

då har du fått måndags ex eller köpt nått skit på ebay för en 100lapp smile


679 Inlägg
29 september 2011
#23
ekelund88 skrev:
Bompeman skrev:
ekelund88 skrev:
snackar du om? :p dom sänksatser jag köpt e ju betydligt hårdare än orginal iaf ..

Sänkningsatsen jag hade till golfen var mjukare fjädrar än original, 740 sitter några sketna sänkfjädrar på och dom är mjukare än original! så fördrar lätt kapat

då har du fått måndags ex eller köpt nått skit på ebay för en 100lapp smile

60/40 fjädrar från klracing på 740, hova.com fjädrar på golfen.... skiter i vilket för kommer aldrig mer köpa en sänkningsats för det är klippt värdelöst, coilovers eller kapat är det som gäller om man ska åka lågt
Slut diskuterat om den punkten..
Senast redigerat av Bompeman (29 september 2011)

Smålänning
7 883 Inlägg
29 september 2011
#24
Bompeman skrev:
ekelund88 skrev:
Bompeman skrev:

Sänkningsatsen jag hade till golfen var mjukare fjädrar än original, 740 sitter några sketna sänkfjädrar på och dom är mjukare än original! så fördrar lätt kapat

då har du fått måndags ex eller köpt nått skit på ebay för en 100lapp smile

60/40 fjädrar från klracing på 740, hova.com fjädrar på golfen.... skiter i vilket för kommer aldrig mer köpa en sänkningsats för det är klippt värdelöst, coilovers eller kapat är det som gäller om man ska åka lågt
Slut diskuterat om den punkten..

Lågt ja, men vill man ha någon form av vägegenskaper är sats att föredra... Jag har kilenfjädrar och gasdämpare på min 940, stor skillnad mot original gung-gung.

Köper man riktiga grejer är dom bra, kan inte dra allt över samma kant... Hova och KL-racing... Vad har dom för grejer?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

679 Inlägg
29 september 2011
#25
twin_cam skrev:
Bompeman skrev:
ekelund88 skrev:

då har du fått måndags ex eller köpt nått skit på ebay för en 100lapp smile

60/40 fjädrar från klracing på 740, hova.com fjädrar på golfen.... skiter i vilket för kommer aldrig mer köpa en sänkningsats för det är klippt värdelöst, coilovers eller kapat är det som gäller om man ska åka lågt
Slut diskuterat om den punkten..

Lågt ja, men vill man ha någon form av vägegenskaper är sats att föredra... Jag har kilenfjädrar och gasdämpare på min 940, stor skillnad mot original gung-gung.

Köper man riktiga grejer är dom bra, kan inte dra allt över samma kant... Hova och KL-racing... Vad har dom för grejer?

Skriv slut diskuterat för att inte skrämma ner hans tråd, PM och gästbok finns av en anledning så ta det där ist

156 Inlägg
30 september 2011
#26
man får ju vad man betalar för köp riktiga sänk fjädrar som är hårda inga ullareds fjädrar


45 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
#27
jag gjorde det med slangklämman det funkade inte............... får testa med att borra ett hål till oså man har 2 slangklämmor.....



Sök