2836
Sök

Problem med centrallås volvo 960 (Carguard 950s)

736 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#1
Har en 960 med carguard 950s larm, den larmar på och av, men låser inte dörrarna. Det rycker till i låsknoppen på förardörren när man låser och låser upp så kopplingen existerar i alla fall. Tänkte att om jag ökar till 6 sekunders puls istället för 1 sekund kanske det funkar, men icke.

Tycks bara vara låsknoppen på förardörren som rör sig, kan larmet ha kopplats på där istället för direkt mot relät?

Kanske finns någon gammal montör som läser detta och har ett tips på var jag ska börja felsöka!

/Johan


736 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#2
Tack för svar, jag lyfter av dörrsidan och kollar imorgon, glömde säga att det fortfarande går att låsa centrallåset med nyckeln i dörren, så problemet ligger mot larmet inte mot centrallåset i sig...


736 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#3
Ok ska förklara lite tydligare,

Låsa med nyckeln: Fungerar som det ska alla dörrar låses/låses upp.

Låsa/larma med larmdosan: larmar på/av, det rycker till i låsknoppen på förardörren (upp 1mm ner en mm), ingen annan dörrs knopp rör sig.

Alltså när larmet monterades in sattes en extra motor i förardörren som styrs av carguard. Denna motor drar i dragstången till förardörrens låsknopp, vilket låser/låser upp de övriga dörrarna på samma vis som om jag trycker ner knoppen...


736 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
#4
Yes, jag kollar, tack för svar!


736 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
#5
Tackar för hjälpen, det funkade som du sa!

/Johan


22 Inlägg
3 juli 2021
#6
Gammal tråd, men varför ser man bara en monolog här? Själva svaren hade varit trevligt att få ta del av. wink


2 397 Inlägg
3 juli 2021
#7
Person/personer som blivit bannade kanske?



Sök