KHRacing: Det du säger bör man väll bara göra om man har en sportig bil som en M3:a. Jag menar det är ju ingenting man skall göra med en Ctiroën C5 (sitt o träng)..
Brains: Jag växlar precis som du gör
Men ni har bra diskussioner, fortsätt med att skriva flera inlägg så man blir mer kunnig
Vart max vridet spelar väl ändå ingen roll? Jag har maxvrid 2000 varv under max hk....
Man växlar när hästkrafterna börjar att dala.
Jag anser annorlunda - tur att det är ett diskussionsforum då.
Vridmomentet accelererar inte bilen, det gör hästkrafterna.
Som är en biprodukt av vridmoment ja? du kan ALDRIG räkna ut hästkrafter om du känner till vridet, så om man ska se på ett annat vis så är ju hästkrafter bara ett "påhitt" finns, men ändå inte
Jag anser annorlunda - tur att det är ett diskussionsforum då.
Som är en biprodukt av vridmoment ja? du kan ALDRIG räkna ut hästkrafter om du känner till vridet, så om man ska se på ett annat vis så är ju hästkrafter bara ett "påhitt" finns, men ändå inte
Man kan väl säga att hästkrafter är en förenkling utav vrid och varv tillsammans. T ex istället för att säga att man har X vrid vid Y varv så säger man att man har Z hästar
Vrid i samarbete med varvtal flyttar bilar, vilket innebär enkelt sagt att hästarna flyttar bilen. Man flyttar ju bilen betydligt fortare med 500nm vid 5000 varv än vid 500 varv.
Man kan väl säga att hästkrafter är en förenkling utav vrid och varv tillsammans. T ex istället för att säga att man har X vrid vid Y varv så säger man att man har Z hästar
Vrid i samarbete med varvtal flyttar bilar, vilket innebär enkelt sagt att hästarna flyttar bilen. Man flyttar ju bilen betydligt fortare med 500nm vid 5000 varv än vid 500 varv.
Tänker vi likadant?
Vi tänker exakt likadant! förstod ju vad du menade men ville bara peta lite för ovanlighetens skull