2208
Sök

Fråga: kostnad på omlackering!

1 302 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Jag funderar på att införskaffa mig en Volvo 850 T5 R och tänkte fräscha upp bilen med ny lack och lite så.

Min fråga till er är vad en omlackering skulle gå på ca?

Färgen jag är väldigt intresserad av är volvo oceanrace blå med flakes (glitter) i tongue

Mycket tacksam för alla svar jag kan tänkas få om ämnet smile
Senast redigerat av fegge_89 (1 oktober 2011)

16 197 Inlägg
1 oktober 2011
fegge_89 skrev:
Hej!

Jag funderar på att införskaffa mig en Volvo 850 T5 R och tänkte fräscha upp bilen med ny lack och lite så.

Min fråga till er är vad en omlackering skulle gå på ca?

Färgen jag är väldigt intresserad av är volvo oceanrace blå med flakes (glitter) i tongue

Mycket tacksam för alla svar jag kan tänkas få om ämnet smile

har du TUR så kanske du hitta nån som lackar den för 20.000... men de kan kosta hur mycke som helst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 758 Inlägg
1 oktober 2011
Om du bara kör och lämnar in den på en lackeringsverkstad kan du räkna med nånstans 20-30.000 som grund, men det är i princip omöjligt att ge något generellt svar. Om bilen har lite bucklor och skavanker och du vill ha en effektlack i absolut utställningsskick (spegelblank med flera lager klarlack etc.) så kan det dra iväg rejält.
Känner du lackeraren, fixar färgen själv till dunderpris, demonterar och slipar själv, eller bara vill ha en solid lack som ser OK ut kan det förstås bli betydligt billigare också.

Sök