Det ser hur bra ut som helst, du är verkligen duktig på att slipa svetsar Men där nere borde du väl testa en "dremel" (eller vad det nu kallas). De finns med sliphuvuden formade så att du kommer åt överallt
Det ser hur bra ut som helst, du är verkligen duktig på att slipa svetsar Men där nere borde du väl testa en "dremel" (eller vad det nu kallas). De finns med sliphuvuden formade så att du kommer åt överallt
Det har jag
Okej - bilden är ju lite oskarp så jag missade väl det
Det har jag
Okej - bilden är ju lite oskarp så jag missade väl det
Keep on sliping
Tror det beror på bilden, det ser bättre ut i verkligheten
Har inte skött mig en par dagar nu och inte updaterat så därför kommer en lite längre up to date
Nu gäller det att få ihop den yttre skärmkanten med den inre och vi börjar med att ta en titt på hur det ser ut inne i hjulhuset
jag börjar med att slipa bort färg där jag tror svetsarna skall hamna
så gör jag snabbt en mall i papp
som jag överför till en plåt
som jag klipper ut och slipar (för att få färgen att fästa) och kör lite rostprimer på det som kommer att bli baksidan. Jag vet inte om detta är nödvändigt, för det mesta av färgen kommer säkert att brännas bort av svetsen.
Jag väntar tills nästa dag tills färgen är torr och börjar passa in. Klipper åt mej en bit som jag finjusterar med plåtsax och vinklar och böjer med hammare, mothåll och skruvstäd.
Riktigt snyggt gjort! Hur är det med plåtjobb på övriga bilen?
Tackar Det blir en hel del även om den inte var något rostig. Eftersom den var smälld både bak och fram. Halva bakskärmen är ju bytt (vilket du säkert läst) och ena framskärmen har ju något tidigare proffs kapat av på mitten och hamrat ut och svetsat ihop igen. Med dåligt resultat
Det blir en hel del spackel här och där då den är lite småbucklig.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
17 mars 2012
Mervolic skrev:
Älskar dina updates! Man lär sig verkligen något varje gång man tittar in i denna tråden.
Fortsätt så!
Mvh
Som att läsa en guide till hur man renoverar en bil! Mycket fin uppdatering! Väntar spänt på nästa! Fan så tråkigt att jag själv är så långt ifrån mina bilar och har inget att meka med
Älskar dina updates! Man lär sig verkligen något varje gång man tittar in i denna tråden.
Fortsätt så!
Mvh
Som att läsa en guide till hur man renoverar en bil! Mycket fin uppdatering! Väntar spänt på nästa! Fan så tråkigt att jag själv är så långt ifrån mina bilar och har inget att meka med