3027
Sök

Var köper ni bra olja till bra pris?

Cupra_
18 oktober 2011
Jag tyckte det var bra när swedol hade sina 20-liters dunkar för dryga 400 spänn. Det var ju dessutom olja från OKQ8. Kanske inte världens bästa men det var ändå rätt bra olja och speciellt till det priset.

Jag letar efter något bra ställe runt Stockholm som säljer bra/okej olja till bra priser. Jag tänker inte tvista om biltemas olja är bra eller dålig, men det är inget jag vill använda i vilket fall..

Så, var köper ni vettiga oljor till bra peng?
Senast redigerat av Deception (18 oktober 2011)

1 482 Inlägg
19 oktober 2011
Handlar min olja på SGA i bromma. Dock har jag företagsrabatt. Tex köpte jag 5 liter Shell mineral till mustangen för 95kr smile

BLT Service
Theracords Music Label

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 oktober 2011
åk till lokala bilfirman å fråga vad du får ge för olja om du köper de från deras bulk.
Jag och en kompis brukar gå ihop å köpa 40-60l castrol här istan på en bilfrima och de är inte så många kr/ liter om man säger så.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
19 oktober 2011
ica maxi smile låter dumnt men dom brukar sälja ut helix 5w40 för 299kr har nog 5-6st dunkar nu köper varje gång dom har det billigt

visst inte jättebilligt men det är klart mycket billigare än om jag tex åker till shell och handlar samma olja då kostar det dubbla minst

fördelen är att det är en olja som fungerar till samtliga mina bilar vilket är perfekt

Kör fort så hinner inget hända...

235 Inlägg
19 oktober 2011
Kört på Biltma olja i alla mina bilar, trimmade som otrimmade och dom rullar på än idag

740 turbo
T04e och massa sprit i tanken :)

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
19 oktober 2011
Hermansson skrev:
Kört på Biltma olja i alla mina bilar, trimmade som otrimmade och dom rullar på än idag

hehe derför det står motorras vid din ena bil smile

Kör fort så hinner inget hända...

Cupra_
19 oktober 2011
Xuri skrev:
åk till lokala bilfirman å fråga vad du får ge för olja om du köper de från deras bulk.
Jag och en kompis brukar gå ihop å köpa 40-60l castrol här istan på en bilfrima och de är inte så många kr/ liter om man säger så.

Vad har du för behållare till oljan då när du köpt de mängderna? 20-liters dunkar eller?  Det är klart ingen dum idé att göra som du säger, fast den verkstaden jag varit i kontakt med ville bara sälja oljan till normalt utpris till kund (120kr/litern). Dvs det man får betala när man servar bilen.

Growe skrev:
ica maxi låter dumnt men dom brukar sälja ut helix 5w40 för 299kr har nog 5-6st dunkar

Jo som du säger är det väl bra pris, men det är ju inget abnormt bra pris.. Jag tänker mig kanske runt 20L för ca 5-600. Typ som Swedols pris som jag skrev ovan..

Noxxer skrev:
Handlar min olja på SGA i bromma.

Okej, var ligger de lite mer exakt? Ulvsunda eller? Rabatt är alltid nice.. Jag kan ju handla på firman men då det är till privatbruk vill jag inte hålla på så, känns inte bra tongue

Hermansson skrev:

Som jag skrev så tänker jag inte tjafsa om biltemas olja mer än att jag inte vill ha den. I volvo-bilarna kan jag tänka mig ha den, absolut, men inte i BMW:n. Sen kan oljan komma från castrol, statoil eller var som, men då det är sånna spekulationer om var oljan kommer ifrån m.m. så köper jag hellre något som jag vet till 100% vad det är, då bilen fortfarande känns lite dyr för biltema-meck.
Senast redigerat av Deception (19 oktober 2011)

3 259 Inlägg
19 oktober 2011
Köper agrols oljor på lantmännen! Under halva priset om man jämför vags priser i butiken och agrol oljorna har samma klassningar, alltså exakt lika bra och godkända av vag för deras motorer. Dom har säkert fler klassningar till andra märken om man vill kolla upp det.

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

7 274 Inlägg
19 oktober 2011
http://www.mapodo.de/
Sjukt bra priser på olja.
Köper allt därifrån till skylinen.

Cupra_
19 oktober 2011
JonR skrev:
Köper agrols oljor på lantmännen! Under halva priset om man jämför vags priser i butiken och agrol oljorna har samma klassningar, alltså exakt lika bra och godkända av vag för deras motorer. Dom har säkert fler klassningar till andra märken om man vill kolla upp det.

Mvh/Jon

Okej, får leta upp närmaste lantmännen och kika. Agrol är ju ändå ett namn som klingar bekant så det känns ju helt okej, men när du skriver under halva priset, handlar du som privatkund eller firma?

Brains skrev:

Den firman har jag sett lite positivt snack om på olika forum, men det är väl nån tysk webshop som jag fattat det? Hur funkar det då med frakt, leverens och liknande? Går allt smidigt och bra?

7 274 Inlägg
19 oktober 2011
Deception skrev:
JonR skrev:

Mvh/Jon

Okej, får leta upp närmaste lantmännen och kika. Agrol är ju ändå ett namn som klingar bekant så det känns ju helt okej, men när du skriver under halva priset, handlar du som privatkund eller firma?

Brains skrev:

Den firman har jag sett lite positivt snack om på olika forum, men det är väl nån tysk webshop som jag fattat det? Hur funkar det då med frakt, leverens och liknande? Går allt smidigt och bra?

Yes den är tysk och frakten brukar gå på några hundra.
Sist jag köpte så köpte jag 20L av castrols dyraste 5/50 olja, gick på under 100kr/L om jag minns rätt.
Det tog mellan 3-4 dagar att få hem det bägge gånger jag har beställt.
Inga problem hittills iaf.

3 259 Inlägg
19 oktober 2011
Jag handlar som privatkund! Vag skulle ha 840kr för 4liter, agrol med samma klassning kostade 380kr för 4liter om jag inte missminner mig! Mvh

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Cupra_
19 oktober 2011
JonR skrev:
Jag handlar som privatkund! Vag skulle ha 840kr för 4liter, agrol med samma klassning kostade 380kr för 4liter om jag inte missminner mig! Mvh

Okej, då låter det ju helt okej, ska helt klart kolla upp det då jag hellre åker till en butik än handlar på nätet..

Brains skrev:
Yes den är tysk och frakten brukar gå på några hundra.
Sist jag köpte så köpte jag 20L av castrols dyraste 5/50 olja, gick på under 100kr/L om jag minns rätt.
Det tog mellan 3-4 dagar att få hem det bägge gånger jag har beställt.
Inga problem hittills iaf.

Okej det låter ju bra, fast jag handlar helst i en fysisk butik. Jag var in och kollade på sidan lite snabbt men jag såg bara 1L och 4-5L dunkar, jag kanske inte letade tillräckligt.. Tack för tipset iaf, den sparades som favoriter iaf om jag inte hittar närmare smile

12 086 Inlägg
19 oktober 2011
Jag köpte olja till 745an för 2v sedan, Mobil1 5W30 helsyntet givetvis 440kr/8L fraktat till dörren.

www.levoil.de

Köpa olja i Sverige är som att storhandla på OKQ8.

Sök