tjena jag funderar på att stoppa ner en diesel i pv:n och undrar om någon har något förslag på vilken motor jag ska välja. Jag hade tänkt plocka ur en ca 300 hk, hälst hade jag ju valt någon volvo motor men d5 är ju så satans dyra, och d24 känns som stenåldern...
tjena jag funderar på att stoppa ner en diesel i pv:n och undrar om någon har något förslag på vilken motor jag ska välja. Jag hade tänkt plocka ur en ca 300 hk, hälst hade jag ju valt någon volvo motor men d5 är ju så satans dyra, och d24 känns som stenåldern...
Låter som det är D5 som gäller för din del om du ska ha en stabil och bra motor som går att skrämma upp en hel del.. men det kommer att kosta en 20-40-50 tusen beroende på vad du ska göra med den..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Är diesel verkligen bra om man ska ha kraft? Är inte etanol bättre?
Jo klart det är bättre.. men diesel kan ju åxå vara ett bra alternativ tycker jag.. men som sagt.. alla tycker ju olika.. D5 är en riktigt trevlig motor dessutom..
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Cummins diesel lite tung men ball Mercedes 250 eller 300 diesel med stor turbo och mynä pump volvo 2,5tdi(audimotorn) finns nån finne som fått närmare 300 hk i sin transporter buss med samma motor
Jag tror du får grymt skoj redan med en D5 på 200hk i en PV med tanke å vikten och eftersom hk inte är det viktiga i en TDI. Sen ska man väl ha en snurra som orkar lite mer på högre varv...