3020
Sök

VW Vento 94 1,8l, problem med bränslesystemet

41 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Hejsan,

Jag kan ha lagt denna tråd fel, ber om ursäkt då och admin/mod får mer än gärna flytta den till bättre ställe.

Har då en VW Vento -94, 1,8l motorn och jag har problem med bränslesystemet, tror det är antingen bränslepumpen och/eller bränslefiltret som är orsaken till felet, det kommer inte fram något bränsle till förgasaren (skratta gärna om jag skriver fel eller har fel, men jag är verkligen ingen mekaniker men jag vill gärna få mer kunskap och lära mig:), det kommer i alla fall inte fram något bränsle till motorn för vi skruvade loss slangen för bränsle som sitter fram vid motorn och de kom ingen soppa därifrån, sen hällde vi bensin rätt i luftintaget/förgasaren(?!) (förmodar jag att det var) och då startade bilen direkt.

Nu till frågan, hur många bränslepumpar sitter det på min modell och vilka passar? Samt om det är jättesvårt att byta denna/dessa. För andra pumpar till andra modeller lär ju passa på min också, är i akut behov av att få bilen fixad och har ingen jättestor budget och vill köpa nytt men inte för över 3.000kr

Tacksam för svar och seriösa sådana med info och hjälp!

Mvh
Senast redigerat av Tw1X_ (2 november 2011)

41 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
bump

642 Inlägg
3 november 2011
Kolla först så att säkringen till bensinpumpen inte gått och prova byt bränslepumpsreläet, lite billigare och enklare att byta än att gå direkt på pumpen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
3 november 2011
www.ebay.de är din bästa vän om du behöver en ny bränslepump. Kolla upp original artnr via VW, sen knappar du in det i sökfältet på ebay.de, du bör få ett antal träffar. Priset brukar ligga kring 100 Euro inkl frakt. Att byta pumpen är enkelt då det borde vara samma konstruktion som på Passat, dvs pumpen sitter inne i tanken... Du förstår hur den sitter när du väl ser den nya pumpen, du får alltså en helt ny pumparmatur o inte enbart en pump!