Ja nu är det så att motorlampan började lysa igår helt plötsligt då jag stod på tomgång. Har bokat tid för felsökning men fick höra av en bekant att det kan vara så att de är för mycket etanol i soppan man tankar å då börjar vissa känsliga bilar känna av det. Någon som haft detta problem? Bilen går bra hörde ingen ojämn tomgång igår kväll och kände heller ingen effekt förlust.
Ska lägga till att den har dragit soppa som fan den här tanken..
enda rätta är att läsa av felkoder. det där felet kan omöjligt bero på soppan.. om du bor i stockholmsområdet kan jag läsa av om du vill
Jo jag vet. Men hörde att några andra fått motorlampan att börja lysa på sina mercor för att de var fel blandad bensin på macken med för mycket etanol. Men nu igår då jag märkte att den gick kasst så la jag ner den idén
Tackar det uppskattas att du är en vänlig själ men tyvärr bor jag i Luleå Bilen får stå över helgen ska in på mercedes verkstan på måndag
hade samma problem med mig, på min var det bensinen, sedan jag började tanka 98(100) oktan så har han gått bra! kolla luftmassmätaren ochså kan vara den:P har fått höra av Mercedes tekniker(?) att Mercedes ska gå på 98oktan så kör med det nu och bilen funkar kanoners!
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
jag/kollegan har ägt mb w124 300/320/420/500, s500, ml320 osv osv å inte en enda av dom har gått dålig på 95 oavsett om det är shell/jet/preem/statoil osv
jag/kollegan har ägt mb w124 300/320/420/500, s500, ml320 osv osv å inte en enda av dom har gått dålig på 95 oavsett om det är shell/jet/preem/statoil osv
ne jag vet inte men min w210 och w211 går mycket renare och bättre på 98, dels så var det 210 lampan tändes på efter felsökning så sa dom att det var bensinen osv efter att jag bytte till 98 så har han gått riktigt bra!
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13