3315
Sök

B20 går kast

14 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
hej.
min b20 går kast, när man kör så går den bara på två cylindrar. Alla cylindrar går om man kör dem var för sig, men de vill inte gå tillsammans.  Fattar inte vrf, cå jag undrar om någon annan gör det.
För övrigt så tror jag det är en k-kam i den, och enkel su-förgasare, om det hjälper.
Tacksam för svar.
Senast redigerat av ezh117 (4 november 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 november 2011
Nu hänger jag inte med? Hur kör man cylindrarna var för sig!?
Hursomhelst så bör du nog börja på tändningssidan, friska kablar, stift, lock, rotor & spetsar. Följt av en riktig inställning. Om detta inte hjälper så lyft på ventilkåpan och titta så att alla ventiler öppnar fullt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

192 Inlägg
5 november 2011
RD_87 skrev:
Nu hänger jag inte med? Hur kör man cylindrarna var för sig!?
Hursomhelst så bör du nog börja på tändningssidan, friska kablar, stift, lock, rotor & spetsar. Följt av en riktig inställning. Om detta inte hjälper så lyft på ventilkåpan och titta så att alla ventiler öppnar fullt.

skulle nog tro att han typ drar bort tändkabeln eller nått o den går då på dom andra cylindrarna big_smile

14 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Om man drar ut alla tändkablar utom till en cylinder, så att bara den tänder och drar runt alla andra, tändnigen verkar bra då alla cylindrar går om man inte kör dem tillsammans. Har ställt ventilerna , kan det ha med förgasaren att göra?

2 266 Inlägg
5 november 2011
Sitter tändkablarna riktigt med tändföljden, har själv haft de misstaget på en b20, hur frisk är tändspolen?

svetsdiff !!!

Sök