3322
Sök

Fredriks BMW E34 DRIFTING PROJEKT!

463 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
#241
kannebanne skrev:
Blaaaaaack! Maaaaaad Bmw!

Allt ska va svart under huven;) thaaanks!


463 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#242
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-df642276868bae56880067aaeefe66f4.jpg
Paket!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-fe75229bd97ad7b0d49d2e98202104be.jpg
Lite skillnad! 228mm 4-puckad sinter till vänster och 520 koppling till höger och en slut 525 i bilen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-d391ed1a4574ff33f2cfdd704958548a.jpg
bygga 4" lmm...

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-08d7dfc335e30e559699933c9c9c4004.jpg
4" rör! klart! tätat och klart nu, men inte på bild!

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-0065348512b1313885d2931d49960b94.jpg
vakuum station!

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-a63e571b98838be85ea6fd66ba6bedc4.jpg
tillfälligt ställesjukt smidig att ha!


463 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#243
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-4b2e4f7efe80c8e11027555666148e1e.jpg
tänkte bara höra om någon vet om slangarna sitter rätt på btr:en?!


463 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
#244
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-797eb11904288fc1c9b66613a172a1f8.jpg
egentillverkad till höger och alu till vänster, tillverkade egen så jag kunde svetsa dit de på resten av tryckröret!

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-32905787fca89f67c2e49c0a2d79b649.jpg
sådär får de bli, ska bara svetsas nu så har jag en hks-dump på bilen sen smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-62efe02ecb67376cf58bd939654e2370.jpg
Lite true shit här på garaget wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-e8a4055d918b21f37396f7aedff25a23.jpg
igenlagd baklucka, men inte klar med trösklarna eller framfälgarna smile


449 Inlägg
5 oktober 2012
#245
jag tror det är tvärtom med slangarna om den svarta slangen är retur..

Full Fart Spar Tid!!!

463 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
#246
robert___j skrev:
jag tror det är tvärtom med slangarna om den svarta slangen är retur..

Jo tack de var tvärtom!smile har en som tipsade om det tidigt, men tack iallafall!smile


463 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#247
https://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-05f63957c7c570013a30998fba0ba339.jpg
ingen monster update nu men köpte mig en hydraulisk handbroms iallafall!
ska bara svetsa på lite avgas nu och byta ställe på lambdan sen fixa kopplings problemet, verkar som om de är slavcylindern som krånglar men får undersöka vidare det!


408 Inlägg
8 oktober 2012
#248
vad heter fälgarna du kör med? grymt bygge för övrigt! big_smile

Sköld photography @ facebook

463 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#249
johnlarsson skrev:
vad heter fälgarna du kör med? grymt bygge för övrigt! big_smile

Dom kallas y-rondell, 18"- 8,5" fram och 18"- 10" bak, dom gör sig perfekt!wink tackar!big_smile


KHRacing
8 oktober 2012
#250
Freddriiik skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-05f63957c7c570013a30998fba0ba339.jpg
ingen monster update nu men köpte mig en hydraulisk handbroms iallafall!
ska bara svetsa på lite avgas nu och byta ställe på lambdan sen fixa kopplings problemet, verkar som om de är slavcylindern som krånglar men får undersöka vidare det!

Vi har haft en herrejösses massa diskussioner på garage på senaste tiden om just hydrauliska handbromsar o hur man skall kop´pla dem.. hoppas du med skaffar dig en backventil från KLRacing

Dessa handbromsarna är "samma skit" vad de än heter & har för färg, skruva av cylindern, släng den så långt du kan, skaffa dig en willwood handbromscylinder så är du på säkra sidan.

mvh Kristian

463 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
#251
KHRacing skrev:
Freddriiik skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/99/98002/98002-05f63957c7c570013a30998fba0ba339.jpg
ingen monster update nu men köpte mig en hydraulisk handbroms iallafall!
ska bara svetsa på lite avgas nu och byta ställe på lambdan sen fixa kopplings problemet, verkar som om de är slavcylindern som krånglar men får undersöka vidare det!

Vi har haft en herrejösses massa diskussioner på garage på senaste tiden om just hydrauliska handbromsar o hur man skall kop´pla dem.. hoppas du med skaffar dig en backventil från KLRacing

Dessa handbromsarna är "samma skit" vad de än heter & har för färg, skruva av cylindern, släng den så långt du kan, skaffa dig en willwood handbromscylinder så är du på säkra sidan.

mvh Kristian

Jag har sett flera som bara kopplat dem rakt på ledningarna dom går bak, och det har funkat för dom.
Har oxå sett massa som rekommenderar backventil men undrar om de går att köra utan eftersom flera gjort de.
Ja allt billigt är samma skit, va är de för annorlunda på willwooden?smile


KHRacing
9 oktober 2012
#252
Freddriiik skrev:
Jag har sett flera som bara kopplat dem rakt på ledningarna dom går bak, och det har funkat för dom.
Har oxå sett massa som rekommenderar backventil men undrar om de går att köra utan eftersom flera gjort de.
Ja allt billigt är samma skit, va är de för annorlunda på willwooden?smile

Det "går" att köra utan, tills det plötsligt en dag låser upp sig & du smäller bilen pga att du är
van vid att det ej låser upp sig & alltså är totalt oförberedd på att det "kan" låsa upp sig .

har själv, som jag påpekat förr, okså kört utan ett tag, men det låste sig efter ett par månader.
andra har det låst sig för direkt, o vissa aldrig !

Dock går det ju bara att koppla på tre olika sätt totalt

1: via en enkel (1) bromsslang genom handbromsen till bakhjulen, och observera att handbromscylindern absolut inte är gjort för att ha bromstrycket flödande genom sig.

2: via backventil & separat behållare på handbromsen som då måste sitta exakt lika ögt inne i kupen som ätskebehållaren gör ute i motorrummet

3: via backventil med samma behållare och icke trycksatt slang från vätskebehållaren i motorrummet till handbromsens ingång.

Willwood är det bästa som finns typ. engelsktillverkat !

463 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#253
Förstår precis vad du pratar om!smile
Jag tänkte köra, huvudbromscylinder-handbroms-bakbromsarna.
Men hade funderingar eftersom jag har 2 rör bak, ska jag göra ett t innan så de blir en in i handbromsen sen en ut till ett t så det blir 2 igen om du förstår?
Mvh


KHRacing
9 oktober 2012
#254
låter bra eller plugga ena utill bak 6 sätt enkel hela vägen ti bakaxeln (o köp en backventil senare)

463 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#255
KHRacing skrev:
låter bra eller plugga ena utill bak 6 sätt enkel hela vägen ti bakaxeln (o köp en backventil senare)

Aah jag prova min variant först så får vi se:) tack för all info iallafall!


1 271 Inlägg
9 oktober 2012
#256
när du ändå håller på varför inte bygga på ett par extra OK som är bara till hand bromsen? har funderingar på de själv till min "drift/lekbil"

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
9 oktober 2012
#257
-stoffe- skrev:
när du ändå håller på varför inte bygga på ett par extra OK som är bara till hand bromsen? har funderingar på de själv till min "drift/lekbil"

Nämn en vettig anledning varför man skulle ha dubbla ok?

Behöva värma bromsarna mer.
Dubbelt så mycket som kan paja
Dubbelt så mycket att byta belägg på (fast kanske ev inte lika ofta)
Dubbelt så tungt (ofjädrad vikt)



Och jag kör så som krsitian inte säger. Funkar hur bra som helst för mig och råkat låsa det så som han säger en gång på hela sommaren (72däck)

Måste väll säga att jag inte rekomenderar det men kommer köra så ett år till smile)rollrollroll

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

463 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#258
ToTTeN skrev:
-stoffe- skrev:
när du ändå håller på varför inte bygga på ett par extra OK som är bara till hand bromsen? har funderingar på de själv till min "drift/lekbil"

Nämn en vettig anledning varför man skulle ha dubbla ok?

Behöva värma bromsarna mer.
Dubbelt så mycket som kan paja
Dubbelt så mycket att byta belägg på (fast kanske ev inte lika ofta)
Dubbelt så tungt (ofjädrad vikt)



Och jag kör så som krsitian inte säger. Funkar hur bra som helst för mig och råkat låsa det så som han säger en gång på hela sommaren (72däck)

Måste väll säga att jag inte rekomenderar det men kommer köra så ett år till smile)rollrollroll

Okej så du kör såsom Jag kommer att görA? Bara kopplat på ledningen som går bakåt?smile


665 Inlägg
9 oktober 2012
#259
Vart tog du vakuum ifrån för vakuumstation ??

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

463 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
#260
sexy_d skrev:
Vart tog du vakuum ifrån för vakuumstation ??

Under insuget mot brandväggen om man säger sitter det en nippel på insugets undersida som går till org btr:en, den tog jag och det funkar perfekt smile



Sök