3001
Sök

Ta bort dragkrok?

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
15 maj 2005
Trådstartare
#1
jag har dragkrok på min audi a4... vill ta bort den n'r jag monterar kjolar och bakspoiler o dyl. behöver jag reg.bes. om bilen utan dragkroken då? är inte så sugen på det med tanke på att det är 300hk i bilen, då kanske jag aldrig får igenom den igen eller?

Tacksam för svar!

Blinka med blåljus om du vill race:a

1 639 Inlägg
15 maj 2005
#2
Vilket dilemma... Tror du måste regbesikta om du tar bort draget...
Å andra sidan är det ju inte så sexigt med drag, förstör looken på röven ganska duktigt !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

677 Inlägg
15 maj 2005
#3
Tror nog att du måste regbesikta.
Annars kan dom inte se på besiktningen om din dragkrok som skulle varit där är laglig. Men jag vet inte.

Dom är ju jävligt tjurig på sånnt när det gäller löstagbara drag.

Evolution
1 627 Inlägg
15 maj 2005
#4
man måsste regbeiktan då men de enda dom gör är att ser att den inte sitter där och sen ändrar dom i papprena

Fäll ner pungen och landa

12 086 Inlägg
15 maj 2005
#5
Ja, det finns väl typ regbesikting för smärre ändringar kostar 400kr tror jag.
Har samma problem snart så har kollat upp det!smile

YAMAHA
81 Inlägg
15 maj 2005
#6
en regbesiktning för påsatt eller avtaget drag kostar 300:-
och då kollar dom bara draget..

jag har gjort detta själv och då kolla dom inte ens smile
killen på besiktningen frågade om jag hade satt dit el tagit av och sen va det inget mer me de.

/Danne

Moderator+
1 081 Inlägg
16 maj 2005
#7
Eller så skiter du i reg-bes. Blir man stoppad och snuten mot all förmodan skulle påpeka att det inte finns något drag på. Ja då är det väl bara att hävda att man precis skurvat bort det smile

mvh

Vem jag?

677 Inlägg
16 maj 2005
#8
Men han ska kunna besikta den en gång per år också, serru!

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
16 maj 2005
Trådstartare
#9
Jo det är ju det... kan ju inte skruva av och på det... då måste jag plocka bort bakkjolen varje gång med. Jag är ju rädd för att de ska vilja kika närmare på motorn och avgassystemet när jag rullar in... det syns ju att den är trimmad, men killen innan har besiktat 2 gånger med det.

Blinka med blåljus om du vill race:a

12 086 Inlägg
16 maj 2005
#10
Funderar på vad som händer om man bara kör in på vanlig rutinbesikting utan krok. Typ vad händer? Surt med ombesikting lr nått sånt dumt.. bäst vore om de bara kunde ändra i papprena helt gratis!big_smile

6 Inlägg
16 maj 2005
#11
Det måste du fick ombes på min smile

/ Åsa.. :)

Just another freak in the freak kingdom
378 Inlägg
19 maj 2005
#12
Det här svaret fick jag när jag mailade bilprovningens kundtjänst:

Hej.

Tar du bort draget måste du göra en begränsad registreringsbesiktning som kostar
380 kronor.

Med vänlig hälsning
Elisabeth
Bilprovningen Kundtjänst

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.

433 Inlägg
26 februari 2006
#13
Pi skrev:
Det här svaret fick jag när jag mailade bilprovningens kundtjänst:

Hej.

Tar du bort draget måste du göra en begränsad registreringsbesiktning som kostar
380 kronor.

Med vänlig hälsning
Elisabeth
Bilprovningen Kundtjänst
Där satt den!

Men larvigt tycker jag! Man borde ju bara kunna ringa till SBP och säga att man tagit bort draget..that´s it! Men men..alltid en massa larv å tjafts!

18 Inlägg
27 februari 2006
#14
Åk in till bilprovningen å kolla vet ja då får du rätt svar

66 Inlägg
1 mars 2006
#15
Jag gjorde mig av med mitt drag på min Volvo i november, jag bokade tid för reg-bes samtidigt som vanlig bes, så hissade han upp och tittade lite snabbt - inget annat, gick på en minut. Nu är den bes. utan drag och med riktig stötfångare bak utan skador i mitten.........

Hästintresserad.

Evolution
1 627 Inlägg
1 mars 2006
#16
beställ med regbesiktning jag prata med en på besiktningen inför att jag hade vanlig besiktning då sa hon de fixar vi samtidigt när jag kom ditt fick jag betala både besiktning och sen regbesiktning  totalt 600 det ska ju gå att beställa ihop tror jag men jag missa att göra de och ringde till dom så kolla upp det

Fäll ner pungen och landa

Saab
344 Inlägg
13 maj 2009
#17
bumpar denna ganska hårt,


Hur ska man göra med Sladdarna/elen när man tar bort dragkroken ?

cool
Senast redigerat av keffy89 (13 maj 2009)

62 Inlägg
30 april 2010
#18
ja du keffy89, klippa bort de kanske är en bra ide?



Sök