2880
Sök

Volvo 855 T5 ska få tllbax hedern =) Troligen slutkört :(

Volvo 855 t5 Inköptes som projektbil/pendlarbil ska lagas till bruks/originalskick å motorn är numera steg 4 trimmad =)

A.Sörman
185 379 Visningar
Projektet avslutat 4 juni 2013
724 Inlägg
25 februari 2012
om man inte har press så får man vålda lite wink finns lite bilder i albumet på hur jag gjorde.

Fri fart för ett fritt folk!
14 356 Inlägg
25 februari 2012
Drunk skrev:
spokenratt skrev:
Hhaha.. håller me! Min beter sig också lite olustigt i så höga farter med vinterdäcken på... Men om du inte får bukt med det efter du bytt däck så kan det vara som du skrev själv, dags att byta dämpare fram eller så har vi ett par slitna länkarmsbussningar fram, dom bussningarna kan också få bilen att vilja röra sig lite hit o dit!

hehe ja det går verkligen skit över 140.Kände på dämparna nu ikväll tycker inte dom känns helt skit men köper nya har ju redan bytt ibak.Om det är länkarmsbussningarna borde nästan bilprovningen se det ska till dom snart big_smile

min erfarenhet är att bussningarna måste vara sååååå dåliga innan bilförnedringen dömmer ut dom

dom är ruskigt slingriga rent allmänt 850:isarna
men är bussningarna minsta dåliga blir dom okörbara

min svarta är skapligt olustig att köra fast den är klipp död
vinterdäckena är dock rätt stadiga har 225/45-17 och normalt är den inte vinglig men står man på är den över hela vägen och dom dömde inte ut bussningarna även om jag vet att dom inte är bra

bussningarna är bara att pressa ur och i med dom nya inget märkvärdigt

Kör fort så hinner inget hända...

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
har lagt en beställning hos vparts idag med lite smått å gott big_smile
Hoppas att det här ska få bilen å gå i en vägfil!! smile

1    Popnit för innerskärmar
2    Polyuretan bussningskit länkarmar   
3    Expansionstank
4    G&M Sportstötdämpare Fram   
5    Fjäderbussning
6    Polyuretan motorfäste undre

Optimist
145 Inlägg
25 februari 2012
Läst igenom hela tråden nu, riktigt trevlig tråd då det händer saker och ting hela tiden smile

Här kan man skriva något vettigt

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 februari 2012
Trådstartare
T5-Bohlin skrev:
Läst igenom hela tråden nu, riktigt trevlig tråd då det händer saker och ting hela tiden smile

Jätte roligt att du har tagit dig tiden å läsa den! Ja det finns mycket å göra på bilen så det kommer nog updateras en hel del i sommar här nu smile

Optimist
145 Inlägg
25 februari 2012
Det är nästan exakt de grejerna jag håller på med med min så intresset blir ju nästan större för varje inlägg tongue

Här kan man skriva något vettigt

724 Inlägg
25 februari 2012
Fan va nice smile kommer bli mkt bättre känsla i bilen...inte funderat på att köpa ett fjäderbensstag också?

A.Sörman
1 299 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
volvo-racer skrev:
Fan va nice smile kommer bli mkt bättre känsla i bilen...inte funderat på att köpa ett fjäderbensstag också?

Jo slängde på ett för två veckor sen finns nog en bild på sidan 10 tror jag.Det gjorde bra skillnad bara det. Men med dom hör nya grejerna så hoppas jag på ännu bättre smile .Men många säger annars att 855 är lite oroliga på vägen min v70 jag hade förut gick ju å köra i 250kmh å det kändes helt okej tongue

Snickare
407 Inlägg
26 februari 2012
Drunk skrev:

3    Expansionstank
5    Fjäderbussning

Hoppas dom fått in popnitarna nu då:p ja gjorde en beställning i julas 1 månad o 1 vecka senare ringde ja o fick avbeställa dom så dom kunde skicka resten, Man har ju inte all tid i världen, O dom kunde inte ens höra av sig fast leveranstiden gått ut.

A.Sörman
1 299 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:

3    Expansionstank
5    Fjäderbussning

Hoppas dom fått in popnitarna nu då:p ja gjorde en beställning i julas 1 månad o 1 vecka senare ringde ja o fick avbeställa dom så dom kunde skicka resten, Man har ju inte all tid i världen, O dom kunde inte ens höra av sig fast leveranstiden gått ut.

Har varit med om detta med då hade det jag beställde utgått.men det är väll sånt som händer hos alla 9av10 när jag köper från Vparts så går det jäkligt fort smile

Å denna gången kollade jag så dom hade allt i lager även popnitarna tongue
Sen får jag ju passa på å säga att du gör ett grymt jobb med din bil ser ut som ny å lite bättre! smile

Snickare
407 Inlägg
26 februari 2012
Drunk skrev:
Andersson_T5 skrev:
Drunk skrev:

3    Expansionstank
5    Fjäderbussning

Har varit med om detta med då hade det jag beställde utgått.men det är väll sånt som händer hos alla 9av10 när jag köper från Vparts så går det jäkligt fort smile

Å denna gången kollade jag så dom hade allt i lager även popnitarna tongue
Sen får jag ju passa på å säga att du gör ett grymt jobb med din bil ser ut som ny å lite bättre! smile

Ja dom brukar vara bra annars:)     Jag får tacka så mkt:)  Det är i full fart, den ska ju vara klar inom 2 månader:)  Du gör ett bra jobb du med:)

A.Sörman
1 299 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Så då var det helg igen underbart vår väder ute ifall här smile
Ska inhandla nya däck i veckan har ett par svarta 18 R-fälgar som ska åka på 855 får se hur det kommer att se ut kanske blir för mörkt med svarta fälgar å grön bil får väll köpa nya fälgar i värsta fall big_smile

Har ganska mycket å göra på bilen kvar
Rost lagas
Nya sidokjolar ligger i garaget
nya stötdämpare fram
nya busstningar i länkarmarna
Nya bromsar för det händer inget när man bromsar i 200kmh
Sen är ju den stora frågan om man ska lackera om hela bilen smile

Dagens bild lite smått å gott
https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-e5c621db88c39682188c721da8c10f2c.jpg

4 586 Inlägg
3 mars 2012
Kör på 302 mm bromsar ifall du ändå ska byta. kräver dock andra byglar

Ung&Dum
430 Inlägg
3 mars 2012
Härliga grejer bästa är ju dock Chokladen

In hoc signo vinces

368 Inlägg
3 mars 2012
lite större bromsar låter som en goo ide om du ska bränna motorväg i 200 big_smile
Gött med lite prylar med smile
Senast redigerat av hemmafixarn (3 mars 2012)

A.Sörman
1 299 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Alltid gött med godis big_smile vi får väll se va det blir för bromsar något som är bättre än original ifall.. ska börja leta fel varför jag inte har någon abs heller lampan lyser inte men absen funkar inte för fem öre hmm

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
OPSss råkade visst inhandla ett par nya fälgar idag big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-a29c2a3fd5b40a3893481043d765a097.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24935/24935-98956ff3b111e4bd3e8c786adaed0a9f.jpg

279 Inlägg
8 mars 2012
Ahh najs det blev med dom

du får även köpa centrum kåpor till dom typ volvo style på vparts smile
Senast redigerat av Klevert (8 mars 2012)

1 679 Inlägg
8 mars 2012
Har följt detta från början, blir riktigt bra smile
Skulle vilja ha råd att köpa mer saker till min också smile

Sök